nestbest Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg har litt problemer når jeg starter datan. Problemet er at det kan ta 1-2 min før lyd (Realtrek AC'97) og norton antivir starter. Det skal da ikke ta så lang tid! Kjører med en 2.6 ghz og 512 mb ram. Har oppdatert driver på Realtrek og sjekket så jeg ikke starter noen unødvendige progz på msconfig.... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Du har ikke ADSL fra telenor vel? TaZ Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har du kun Norton antivirus eller har du hele systemwoks? Om du har scan etter virus ved oppstart aktivert, så er det jo klart at det går tregere. Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 har norton antivirus kun. Vet ikke om det scanner.. Hvordan finner jeg ut det? Ja har Telenor adsl men det starter ikke opp når jeg starter da.. Hvordan d?? Lenke til kommentar
BIJT0079893 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Windows prøver å søke etter en ip addresse. Gå inn på nettverks innstillinger og sett den til å motta ip addresse automatisk. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 har akkurat det samme som deg... slå av strømmen på modemet/routeren når du booter. når du er i windows slå på modem/router. Hvis du hat nforce skjer det pga du har 2 netverkskort... et på hk'et og... sett nettverksledningen i hk'et sin utgang og ta ut nettverkskortet. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har dere dette problemet og telenor sett fast ip på nettverkskortet til modemet. Grunnen til at det går tregt er at maskinen venter på ip fra modemet. Sett ip 192.18.0.1 subnetmask 255.255.255.0 Bruker dere den på et netverkskort2 kan man bruke ip 10.0.0.0 subnetmask 255.255.255.0 Et annet tips for de som ahr Telenr adsl er å prøve RASPPPOE hvis dere har lyst, det skal være mer stabilt. Men er dere fornøyd med det som er nå så hvorfor fikse noe som virker? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Men når det er sagt; så ER alle Norton-produkter 2004 uuuuutrolig tungrodde. Maskina blir som sirup i Januar hos meg med Norton Systemworks Pro 2004. Største dritten i historien; tungt, tregt, dårlig conf.muligheter, utrolig irriterende med teite popups om ALT mulig (ikke noen "Stop Bugging Me"-avhukning her i gårr'n nei)... ikke ****** om jeg gidder å beholde det. Norton lover alle penga tilbake innen 60 dager om man ikke er fornøyd; jeg er ikke fornøyd. Mitt råd til alle; hold dere til 2003-utgaver. De er mer enn bra nok. </frustmode off> Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Men når det er sagt; så ER alle Norton-produkter 2004 uuuuutrolig tungrodde. Maskina blir som sirup i Januar hos meg med Norton Systemworks Pro 2004. Største dritten i historien; tungt, tregt, dårlig conf.muligheter, utrolig irriterende med teite popups om ALT mulig (ikke noen "Stop Bugging Me"-avhukning her i gårr'n nei)... ikke kjøss om jeg gidder å beholde det. Norton lover alle penga tilbake innen 60 dager om man ikke er fornøyd; jeg er ikke fornøyd. Mitt råd til alle; hold dere til 2003-utgaver. De er mer enn bra nok. </frustmode off> norman forever! Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Ok jeg går inn på nettverksinnstillinger og finner telenor adsl. Men når jeg trykker på egenskaper kommer det ingen ting!... Lenke til kommentar
Troutfish Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Ok jeg går inn på nettverksinnstillinger og finner telenor adsl. Men når jeg trykker på egenskaper kommer det ingen ting!... Det vil jeg tro de fleste som har prøvd telenors egenskaper er enige med deg i Litt off topic, men jeg måtte bare si det :lol: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 *flyttes til rett sted* Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Skift til panda anitivirus platinum... mye bedre firewall og kjappere scans og panda har fler virus i signaturfila Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå