Gå til innhold

Galaxy S2 flash trøbbel

Anbefalte innlegg

Jeg har åpenbart dummet meg ut da jeg skulle bytte ROM i min gode, gamle S2. Jeg rootet ikke på forhånd, kun førte over filene jeg skulle ha (kitkat) og satte i gang med å formatere telefonen.

Nå sitter jeg med en telefon som ikke skjønner at den er en telefon. Jeg får kun åpnet recoverymode (volum-opp + power + hjem) og ROM filene klarer ikke gjenkjenne mobilversjonen så installasjonen vil ikke fullføres.

Noen kloke hoder der ute som kan fortelle meg hvordan jeg skal fikse telefonen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde alt selv ja.

Jeg lastet ned en kitkat rom, la den over på minnekortet og fulgte nesten alle instruksjonene på skjermen. Jeg glemte å installere CWM Recovery først. Startet telefonen i recovery mode, kjøret wipe data/factory reset og wipe cache partition, før jeg startet apply update from external storage. Jeg har lagt inn zip filen på minnekortet og velger denne.

Installasjonen begynner men så får jeg opp: "This package is for galaxys2(mange versjoner av s2); This is a ""... E:Error in /tap/sideload(package.zip (Status7)

Så leste jeg gjennom beskrivelsene en gang til og oppdaget at jeg skulle ha lagt inn CWM først. Forsøker å gjøre dette men får opp : E:Signature verification failed.

Forsøker å koble telefonen opp mot pc, noe som naturligvis ikke virker lengere. Laster deretter ned flere andre ROM's i håp om at installasjonen jeg forsøkte først var bugged, men får opp samme feilmelding på alle sammen.

Dette er vel omtrentlig hendelsesforløpet. Når jeg nå forsøker å starte telefonen kommer jeg kun inn i Android system recovery <3e>

Er det noe håp om å redde denne gamle traveren?

Lenke til kommentar

Gjorde alt selv ja.

Jeg lastet ned en kitkat rom, la den over på minnekortet og fulgte nesten alle instruksjonene på skjermen. Jeg glemte å installere CWM Recovery først. Startet telefonen i recovery mode, kjøret wipe data/factory reset og wipe cache partition, før jeg startet apply update from external storage. Jeg har lagt inn zip filen på minnekortet og velger denne.

Installasjonen begynner men så får jeg opp: "This package is for galaxys2(mange versjoner av s2); This is a ""... E:Error in /tap/sideload(package.zip (Status7)

Så leste jeg gjennom beskrivelsene en gang til og oppdaget at jeg skulle ha lagt inn CWM først. Forsøker å gjøre dette men får opp : E:Signature verification failed.

Forsøker å koble telefonen opp mot pc, noe som naturligvis ikke virker lengere. Laster deretter ned flere andre ROM's i håp om at installasjonen jeg forsøkte først var bugged, men får opp samme feilmelding på alle sammen.

Dette er vel omtrentlig hendelsesforløpet. Når jeg nå forsøker å starte telefonen kommer jeg kun inn i Android system recovery <3e>

Er det noe håp om å redde denne gamle traveren?

Slår ikkje telefonen seg på heller?

Lenke til kommentar

Samme resultat. Får ikke opp noe annet enn recoverymode. Derfor jeg håpet at det fortsatt var mulighet for å få inn noe software. Men det virker som om noe info mangler i telefonen som gjør at den skjønner at den er en telefon. Vanskelig forklart, men sånn blir det når noobs tror de klarer selv uten instruksjonsbok :p

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne, flashet en S3 med CyanogenMod, og valgte så å gå tilbake.

Det du må gjøre er å laste ned riktig firmware fra sammobile.com, (helst bruk søkefunksjonen, usikker på om denne krever registrering, finn din modell, og om telefonen ikke er solgt som operatør låst, skal du ha NEE firmware, denne er for nordiske land), når denne er lastet ned, så laster du ned Odin flash programmet.

Sett så telefonen i Download mode (den du sier du har fått den over i), koble så til pc, deretter må Odin settes opp og jeg husker ikke helt hvordan i farten, men regner med at en av linkene over her er en guide for dette ;)

La Odin gjøre seg ferdig og test telefonen.

Da bør du ha fått original firmware igjen :)

Deretter kan du eksperimentere med CWM ;) (når denne først er inne, er det lite som kan gå galt.. Jeg klarte å flashe min S3 med feil FW.. nekta og starte opp igjen.. Men hadde heldigvis en OTG kabel liggende, så jeg kunne legge inn filer fra minnepenn, siden jeg ikke har minnekort i telefonen, fikk deretter flashet riktig versjon :) )

Skal du ha Android 4.4 så vil jeg anbefalle CyanogenMod (om dem her lagd så nye versjoner til S2 da, siden disse utgavene er relativt stabile :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...