Gå til innhold

Gamingdata oppgradering! (Med tøfft utseende inni og utenpå)

Anbefalte innlegg

Heia, jeg tenkte å oppgradere datamaskina litt! Akkurat nå har jeg 12GB DDR3 1033mhz eller noe sånnt fjas + intel xeon w3530 og et stuggt stort 1366 hovedkort.

Tenkte å oppgradere både utseende og kraften til maskinen! Her er en liste over maskinvaren som jeg tenkte å handle.

jupo.png

Og disse rambrikkene: Titta her!

Hva syntes dere? Blir detta tøfft? Er det bra kombinasjon? Noe jeg burde endre på?

PS: Skjermkort har jeg.

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha daså, hva skjermkort har du da? Jeg vet heller ikke om det er vits å bruke fult så mye på PSU og HK, men er det top notch deler du skal ha, så er det jo ditt valg :)

HK er egentlig bare en smaksak.. jeg elsker Asus sine kort, og det passa perfekt inn med mitt rødt/sort tema.

Skjermkortene jeg har er EVGA GTX 660 Superclocked x2 i SLi

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HK er egentlig bare en smaksak.. jeg elsker Asus sine kort, og det passa perfekt inn med mitt rødt/sort tema.

Skjermkortene jeg har er EVGA GTX 660 Superclocked x2 i SLi

Haha ja da snakker vi! :) Men det jeg ikke helt skjønner, er pengene du bruker på å få det fett inni, men så skal du ha et lukket kabinett uten vindu eller noe, det blir jo litt sløs, eller har du gjerne en løsning til det :)?

Lenke til kommentar

Haha ja da snakker vi! :) Men det jeg ikke helt skjønner, er pengene du bruker på å få det fett inni, men så skal du ha et lukket kabinett uten vindu eller noe, det blir jo litt sløs, eller har du gjerne en løsning til det :)?

Kabinettet jeg har valgt har sotet sidevindu:)?

Lenke til kommentar

Delene du har valgt her ser helt greie ut, spesielt med tanke på at det er et fargetema her. Jeg regner med at det er rødt :wee:

Mulig at det bare er meg, men jeg liker å bytte led-dioden til påknappen etter fargetemaet. På dette kabinettet er det en blå led, så jeg hadde nok også investert et par kroner (bokstavelig talt) i en rød diode og litt loddetinn :)

Tror nok det blir et tøft bygg ja!

Tenkte feil :wallbash: Ville jo sagt det så rimelig bra ut :) Det lille sisste pirket jeg har, er vell at de blåe viftene gjerne ikke passer så godt i fargene buildet ditt består av :p

Følger med rød ring som kan byttes ut ;)

EDIT: Hvis du er fan av lys, hadde jeg slengt med denne. Enkel og billig løsning for å lyse opp innmaten :p

Endret av Brusglass
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Delene du har valgt her ser helt greie ut, spesielt med tanke på at det er et fargetema her. Jeg regner med at det er rødt :wee:

Mulig at det bare er meg, men jeg liker å bytte led-dioden til påknappen etter fargetemaet. På dette kabinettet er det en blå led, så jeg hadde nok også investert et par kroner (bokstavelig talt) i en rød diode og litt loddetinn :)

Tror nok det blir et tøft bygg ja!

Følger med rød ring som kan byttes ut ;)

EDIT: Hvis du er fan av lys, hadde jeg slengt med denne. Enkel og billig løsning for å lyse opp innmaten :p

Blir nok til at jeg gjør dette også ja! Men hva med å heller hive i en Slik? Klikk meg

Vurderte å hive i en slik.. men trudde eller håpet på at de 2 viftene forran var nok, men 100kr er jo ikke krise om det blir for mye lys hehe.

Lenke til kommentar

Blir nok til at jeg gjør dette også ja! Men hva med å heller hive i en Slik? Klikk meg

Vurderte å hive i en slik.. men trudde eller håpet på at de 2 viftene forran var nok, men 100kr er jo ikke krise om det blir for mye lys hehe.

Tenkte ikke på de, men jeg liker de bedre. Enklere å montere, og jeg syntes at de lyser bedre. Hadde nok gått for den isteden for den jeg linket til (selvom den er en del kortere) :p

De to viftene foran lyser nok ikke opp inni i det hele tatt. Husk at harddiskburene er foran :)

Lenke til kommentar

Tenkte ikke på de, men jeg liker de bedre. Enklere å montere, og jeg syntes at de lyser bedre. Hadde nok gått for den isteden for den jeg linket til (selvom den er en del kortere) :p

De to viftene foran lyser nok ikke opp inni i det hele tatt. Husk at harddiskburene er foran :)

hm.. blir sikkert ikke mye lys fra bare viftene nei., Skal fjerne det midterste buret pga airflow :)

Lenke til kommentar

Push-pull passer neppe i et mATX-kabinett. Ikke plass i mitt 350D (jeg har bare 2x vifter i H100i), som ikke er langt unna størrelsen på et vanlig ATX.

...

jeg har valgt: http://www.mpx.no/fractal-design-arc-midi-r2-sort/773754

Som er midi tower og støttet ATX.

Fractal Design Arc Mini.. som er mATX og har push/pull med H100...og h100i er like lang trur e.

EDIT:

H100

B: 27.5cm

D: 2.7cm

H: 12.2cm

H100i

B: 27.5cm

D: 2.7cm

H: 12cm

se her:

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...