Lazy-gamer Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hei. Da jeg var 16 så var jeg dum nok til å se på en solformørkelse for lenge med mitt venstre øye å har derfor blitt blind på et pungt midt på eplet som gjør at det punktet får samme effekt som du selv får når du presser øyet inn å begynner å "se stjerner" bare at jeg har det konstant på den lille flekken.Så jeg må "dytte" det venstre øye til side for å kun lese med det hlyre.. men siden jeg ofte leser på face og andre nettsider, så har dette da blitt til en vane å blir tyngre med årene å holde øyene konsentrert på et punkt... 'Noen som har noen gode tips for å rette litt på det?For siden jeg også bruker briller, så blir det også veldig vanskelig å lese den lille skriften når jeg er hos optikeren for å sjekke synet Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Anbefaler deg å gå til øyelege i stedet for Diskusjon.no. Hvordan så du på solformørkelsen med kun ett øye? Lenke til kommentar
Lazy-gamer Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Anbefaler deg å gå til øyelege i stedet for Diskusjon.no. Hvordan så du på solformørkelsen med kun ett øye? Holdt hånda foran det høyre øye mens jeg så direkte mot formørkelsen med det venstre, å slik som øyet er med å vende seg til lys, så så jeg formørkelsen helt klart til slutt, men etter noen uker, så var fremdeles den mørke flekken der (den man får på et punkt på øyet om et taklys har lyst på blikket ditt i noen sek) Å i dag så er det ingen flekk, men akurat som den delen av synet er "klippet ut" Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hvor lenge så du på solformørkelsen? Og gjorde det ikke vondt å se på? 1 Lenke til kommentar
Lazy-gamer Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Hvor lenge så du på solformørkelsen? Og gjorde det ikke vondt å se på? Så på den i kanskje et halvt til 1 min. Husker ikke da det nå er 8 år siden. Gjorde litt vondt i starten (samme følelsen når man skrur på lyset etter å ha sove) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå