Gå til innhold

Formula 1 2014!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på hvor billig VPN er ville jeg definitivt gått for dette alternativet, når man må betale relativt store penger for Viasat-sendingene.

Ikke bare har Sky fantastiske kommentatorer og sendinger under løpet, men svært gode analyser og generelle diskusjoner som er verdt å få med seg.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ditto that.

 

Jeg har VPS (virtuell privat server) istedenfor VPN, da jeg også kjører hjemmeside o.l + at det faktisk var billigere enn VPNUK.info.

 

Jeg betaler 7GBP eller noe for 50GB diskplass, 1GB minne og 750GB trafikk i måneden. Du får også VPS-er ned i 2-3GBP, dog med type 300GB trafikk per måned. Usikker på hvor mye jeg bruker på F1 per måned i trafikk men..

Sky Go-abonnementet koster vell en 30-35GBP i tillegg.

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar

Viaplay viste i hvert fall F1 live i 2012. For alt jeg vet, så gjør de det fortsatt.

Jada, de gjør det fortsatt.

Viaplay Sport koster 199,- pr. måned, så det er litt billigere enn Viasat Motor.

(Viaplay Sport inkluderer også Film + TV-serier .)

 

Før brukte jeg en 'app' i smart-TV'en, men nå går jeg via en PC (og slenger nettleserbildet opp på TV-skjermen.) Kvaliteten er god og stabiliteten er bra. (Jeg snakker om bildet; det er tross alt herrene Gulbrandsen, Isdal og Schie som kommenterer.)

 

Sammen med F1-app'en på iPad har jeg brukbar oversikt over stillingen og utviklingen i løpet, til tross for at kommentatorene 'gjør sitt beste' for å forvirre meg. (Det hender jeg sniker meg til å se Sky-sendingen i ettertid ...)

Lenke til kommentar

Det som er litt synd med alle streamingtjenestene er at bildet alltid er noe forsinket. Det er gjerne ikke snakk om mer enn 20-40 sekunder, men det er nok til at det blir håpløst å følge med på Live Timing samtidig. Denne tjenesten er jo forresten fullstendig rasert etter at de tok bort sektortider og antall ganger hver fører har vært i pit-en. Det er utrolig irriterende!

Lenke til kommentar

Det som er litt synd med alle streamingtjenestene er at bildet alltid er noe forsinket. Det er gjerne ikke snakk om mer enn 20-40 sekunder, men det er nok til at det blir håpløst å følge med på Live Timing samtidig. Denne tjenesten er jo forresten fullstendig rasert etter at de tok bort sektortider og antall ganger hver fører har vært i pit-en. Det er utrolig irriterende!

Hm? På den offisielle F1-app'en for iOS ser jeg både sektortider og #pit stops.

Men det er flere 'sider' der, og de har ikke det samme inneholdet. Sveip inn fra høyre/venstre for å se de andre sidene. (Default-siden hadde mindre info - det er kanskje den du ser på.)

Lenke til kommentar

Selv så laster jeg ned i fra en private tracker-nettside.

Det betyr at jeg gjerne ikke får sett løpet før et døgn etterpå, men jeg kan nyte HD-opptak og 50 fps.

 

Få poster opp kan du lese litt om hvordan du kan få tak i løpene direkte fra Sky.

Og ellers har det titt og ofte blitt diskutert i tråden tidligere.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Kva synest folk etter de 4 første løpene?

 

For meg er det 3 førere som har utmerket seg.

 

1: Lewis Hamilton har vel aldri vore på ett slikt nivå som no. Greit nok at han kjører feltets beste bil, men han er mye bedre i forhold til Nico enn han var ifjor, og eg tror ikkje Nico er dårligere enn han var.

 

2: Alonso gruser Kimi enda værre enn han gruset Massa. Han biter tennene sammen og gir Ferarri mye bedre resultater enn bilen fortjener. Når en fører som Kimi er så langt bak er det bare å bøye seg i støvet.

 

3: Ricciardo ser så langt ut som en bedre fører enn Vettel. Vettel er tross alt 4 ganger verdensmester, det må svi som faen at han begge de siste løpene må se Ricciardo kjøre ifra ham i identisk bil.

Lenke til kommentar

Vell, jeg synes FIAs låsing av motor-endringer er litt teit. Det gir jo som nevnt tidligere andre produsenter som Honda kanskje en stor fordel. Hvordan skal andre produsenter kunne få mer ut av motorene når de uansett er makset på drivstofforbruket feks når Mercedes har gjort som de har gjort med turbo-løsningen sin?

 

Jeg er enig med deg når det gjelder de tre førerne. Lewis har vokst veldig de siste tre årene synes jeg. Før syntes jeg han var en skikkelig stor baby.

Lenke til kommentar

Vell, jeg synes FIAs låsing av motor-endringer er litt teit. Det gir jo som nevnt tidligere andre produsenter som Honda kanskje en stor fordel. Hvordan skal andre produsenter kunne få mer ut av motorene når de uansett er makset på drivstofforbruket feks når Mercedes har gjort som de har gjort med turbo-løsningen sin?

 

Jeg er til en viss grad enig om at låsingen av motor-endringer er negativ for sporten. Når det er sagt er jeg veldig klar over hvorfor de må gjøre det. Det ville vært umulig for FIA å følge opp om alle endringene mellom løpene er innenfor reglementet osv. Jeg er uenlig om at det ikke skal være mulig å få mer ut av motorene utover sesongen.

 

Utviklings av drivstoff kan gjøre at motorene kjører mer effektivt. Ferrari hadde ny drivstoffblanding i Kina, hvilket førte til pallplass. Er drivstoffet mer effektivt, vil man kunne kjøre motoren på høyere turtall hvilket fører til bedre ytelse. RedBull sies å jobbe med det samme.

Lenke til kommentar

Selvsagt ville det vært umulig for FIA å følge opp, men det er kanskje ikkje det smarteste valget med så mye ny teknologi vi har i år spør du meg. Det burde vært mulig å gjøre endringer. Om feks Red Bull er ned 80bhp eller hva det sa de var i underkant, hvordan i helsikke skal de hente inn igjen de 80bhp-ene? Tviler på en ny mixtur fra Total vil gjøre så store utslag akkurat..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...