Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva har angsten lært dere?

Anbefalte innlegg

Heisann. :)

Jeg er en mann i tjueårene som har slitt en del med angst gjennom oppveksten. Nå som jeg har lært meg å leve med det og lever et nok så normalt liv, så tenker jeg av og til "hva angsten har lært meg?"

Det er ofte når jeg snakker med andre, som i mine øyne hadde en lettere oppvekst enn meg at jeg tenker på dette. Jeg tenker "de hadde ikke klart seg lenge i mine sko", det blir jo såklart feil å si. Men jeg har lyst å rettferdiggjøre det hele på en måte. Jeg tror jeg hadde vært en ganske annen person uten angsten, jeg hadde nok vært flinkere til å følge de sosiale normene men jeg hadde nok også latt meg påvirke av andre i større grad også. Jeg mener angsten har hjulpet meg til å gjøre de tingene jeg egentlig vil. Men jeg er, som du sikkert har skjønt en skikkelig raring. :)

Hva har dere lært, er det bare jeg som tenker sånn som dette kanskje?

Anonymous poster hash: a56ab...676
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man i såå mange år engster seg for å gjøre ting som demper livet på mange måter, er det helt normalt å være inne på tanken. Det er et mønster blant folk som har vært igjennom angst og fremdeles sliter med det. De blir på flere måter bedre mennesker, med sunnere verdier og mer forståelse ovenfor andre. I hvert fall om de faktisk lytter og lærer av den, fremfor å få det ut i form av hat og irritasjon.

Endret av Jahdu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Angsten har gjort at jeg har blitt mye mer innestengt.

Både i form av følelser(snakker ikke om følelsene mine til noen) og at jeg trives best hjemme i trygge omgivelser.

Jeg er egentlig ikke så glad i mennesker, de holder deg bare tilbake fra det du egentlig vil (vet det høres sykt ut, men tenk over det).

Jeg har også fått mye mer tid til hobbyen min, noe jeg er utrolig glad for.

Kan også nevne at jeg har mange venner og 4 personer som jeg regner som mine bestevenner.

Anonymous poster hash: 5d289...2ed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...