Gå til innhold

Macbook Pro 15,4" Retina - OK til videoredigering?

Anbefalte innlegg

Jeg ser på dette tilbudet som starter i morgen tidlig:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductDetail-Start?ProductRef=MACBPME293HA%40store-elkjop

Macbook Pro 15,4" med Retina-skjerm til 13 490,-

Vil denne fungere greit til videoredigering? Jeg har nettopp gått til innkjøp av et GoPro Hero 3+, og er ute etter en laptop som takler redigering av videoer fra dette kameraet, i tillegg til video fra mitt Canon 5D Mk2.

Specs på Macbook'en:

2.0 Intel Core i7

8GB RAM

256GB Flashminne

Delt grafikkort (Intel Iris Pro Graphic)

Jeg har en stasjonær som jeg egentlig bruker til sånt, men er ute etter å i tillegg ha en bærbar som jeg kan gjøre mye av det samme på. Så spørsmålet er enkelt: om den fungerer helt ok til videoredigering....?

Jeg vet at det finnes dyrere typer av samme modell, men det er denne som er på tilbud i morgen :-)

Jeg har aldri i mitt liv hatt Apple-maskin før, og er i utgangspunktet litt skeptisk til å lære meg nytt system, men etter å ha trålet nettet i hele jula på utkikk etter en bra PC, uten å ha funnet noen gode tilbud, vurderer jeg nå denne.

Det som tiltaler meg mest med denne, er retina-skjermen og flashminnet, og kunne gjerne tenkt meg en bekreftelse på at det er et godt kjøp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen vil definitivt fungere greit til videoredigering, men et dedikert skjermkort hadde selvsagt gitt et stort ytelseshopp.

Med mindre du har store krav til kjapp rendring og prosessering vil du bli veldig fornøyd med den maskina.

Kort svar, men det svarer jo på spørsmålet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...