BluSaphire Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Hei! Har en Acer aspire One 722 utstillingspc fra elkjøp med ( som har vært litt "problem" pc fra starten av, suppe treig og reebotet hele tiden. Det endte med at den ble liggende ett halvt års tid ubrukt, før jeg trengte den. Innstalerte clean Win7 64bit, samt bytta fra 2gb til 4gb ram, det gjorde enorm forskjell, nå ligger konstan ram bruk på ca 2,1gb og alt føles mye bedre, Har brukt BrazoTweeker til å tvinge boost funksjonen på APUn til konstant på max1,3ghz, Noe som skrudde windows opl.index opp fra 3,3 til 3,5. Problemet er at tempraturen på pcn egentlig fra starten av var høyere en jeg er konfortabel med, 70-100c* Da sliter det mye på HDD og annen plast, pcn står nå på 80-100% load 24/7 med enten backup eller viruscaning av disker på natta og altmulig om dagen. i tileg klokker APUn seg automatisk ned til 800mhz-1ghz når pcn går over i et safe mode når det blir 1og da begynner det gjerne å hakke på nettflix stream i HDMI til tv,n. osv, Har flasha bios med en hacka version med admin tilgang men umulig å påvirke derifra heller. Har modda en laptopkjøler, med flere vifter osv. og da ligger den på 50c ulasta og 70cfull last. men laptopkjøler blir for tungvindt til denne pcn så skal montere en extra liten 5v vifte under. Har I tilleg montert flere inntakshull for luft under, bare det senket tempraturen med 10c. Men kan jeg koble en ekstra 5v vifta, bare med en strømtyv fra den orginale cpu vifta? 1gz/1,333ghz 2.kjerner AMD C-60 APU med Radeon HD6290, 4gb ram, 320 sata 5500rpm Endret 1. januar 2014 av BluSaphire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå