Kjell94 Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Heisann! Jeg har erstattet min gamle rør-tv med en splitter ny 46'. Bildet er utrolig flott og jeg kommer meg nesten ikke til sengs lengre. Men det er mange finesser å sette seg inn i så jeg tenkte å poste noen spørsmål her. Kanskje andre lurer på det samme. 1)Det skal være mulig å styre andre bokser med fjernkontrollen på tv'en så jeg ønsker å styre Altibox slik at jeg har bare en fjernkontroll. En liten sak som fulgte med tv er plassert foran boksen og koblet til tv'ens ir utgang skal nok oversette signalene. Men vet ikke om Altibox tillater å la seg kontrollere av en ukjent fjernkontroll? Da jeg kjørte opsett av tv ble ikke Altibox funnet, bare Canal digital og noen til. Så det er mulig jeg ikke har satt den opp riktig. Fjernkontrollene: 2)Når jeg velger inngang (HDMI1)så vises dette bildet et lite øyeblikk. 720x576/50p. Jeg mener full HD skal være 1920x1080. Men bildet er likevel flott. 3)Smart tv fungerer veldig raskt og fint. Men lurer på om jeg kan kjøpe Bluetooth tastatur og mus. Ville være mye mere effektivt å skrive o.l. 4)Det skal være mulig å styre tv'n med stemme og bevegelse, men dette har jeg foreløpig ikke fått til. Kameraet er slått på. 5)Anynett, dette skjønte jeg ikke hva er: Endret 1. januar 2014 av klenn Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Skal prøve å bevare noen spørsmål... 2)Når jeg velger utgang så vises dette bildet et lite øyeblikk. 720x576/50p. Jeg mener full HD skal være 1920x1080. Men bildet er likevel flott. Du mener vel at du velger inngang. Hvis dette er inngangen hvor du bruker Altibox-dekoderen, betyr det at dekoderen leverer lav oppløsning. Da må du stille inn dekoderen til å gi høyere oppløsning. 5)Anynett, dette skjønte jeg ikke hva er: Er en standard for å kunne styre andre tilkoblede apparater via HDMI. Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå