Gå til innhold

Ny SSD, hvordan fjerne programfiler m.m. fra HDD?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig installert min nye Samsung Evo 840 120 gb ssd disk. og har fått satt denne disken til systemdisk med windows 7. Tidligere hadde jeg en seagate 1tb disk som jeg nå ønsker å bruke til "storrage". Jeg har fått koblet til den gamle harddisken sammen med ssd disken, men vet ikke hvordan jeg skal få slette alle filene, programmene osv fra den gamle harddisken. Ettersom jeg ikke kan kjøre programmer som allerede er installert på den gamle disken, er det jo ingen grunn til at de skal ligge der å ta opp plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan trygt slette mappene Windows og Programfiler/Program Files fra den gamle disken. Dine personlige filer ligger i mappen Brukere/Users.

Jeg regner med at den gamle disken din har fått tildelt en bokstav? Hvis ikke så gjøres dette i Diskbehandling/Disk Management.

Hvis du ønsker å slette hele disken, kalles dette formatering. Det kan også gjøres i Diskbehandling.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

okei takk for svar. Disken har fått en bokstav, og jeg tror jeg går for å formatere hele disken. Har kunn et spørsmål angående formateringen. Må jeg gjøre noe med disken etter at den er formatert før jeg kan bruke denne til "storrage", eller er det bare til å gå i gang med å lagre filer, programmer osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...