Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filer åpnes i Internet Explorer uten mening.

Anbefalte innlegg

Når jeg har lastet ned en fil og åpner den, åpnes den automatisk i Internet Explorer. Ikke bare det, men filen er faktisk ikke lesbart i IE,. Dessuten åpnes IE flere ganger, opptil 15 ganger. Altså det hele blir bare tull. Jeg vet ikke om jeg har godkjent at filer automatisk skal åpnes i IE, eller hvordan jeg kan endre på det, eller hva grunnen er ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I xp kan du høyreklikke fila, velge "Åpne i", i boksen du da får opp kan du velge programmet den skal åpnes i. Har du gjørt dette før for denne filtypen og valgt å åpne i IE samtidig som det var haket av for "Åpne alltid i dette programmet" så vil den filtypen senere alltid åpnes i IE. Gjelder dette flere forskjellige filtyper? Er usikker på hvordan det er i W7 f.eks, men antar det finnes en lignende meny der.

Lenke til kommentar

du har noe rett der, for hvis jeg selv velger hvor jeg vil åpne filen, så åpnes den der, men hvis jeg bare lagrer filen, og senere åpner den, så åpnes den i IE, jeg ser også at hvis jeg velger der den skal åpnes, ser jeg i IE at den er merket standar, skal endre dette når jeg laster ned en fil neste gang, vet ikke om det automatisk kommer opp melding hva som skal være standar åpning ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...