Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

Jeg er heterofil, jeg skal inni skapet ;)

 

 

 

Skal du forsøke å bli homofil, er det det du skal inn i skapet for? :closedeyes::closedeyes::closedeyes:

 

Jeg skal inn i skapet for å bli hetero, og finne en nødvei ut får å slippe å bli homo som du sier

 

Jeg kan ikke være homofil, jeg har aldrii fått lyst på kuk eller å drikke sæd så det gir ikke mening

 

 

Som både bestefar og tidligere soldat, minnes jeg alle de flotte søte gutta på skauen - du aner ikke hvordan vi menn blir når vi får være alene, og borte fra disse små gnagsårene vi kaller "kvinner" .. ;) Menn blir liksom litt friere av seg, når de får gørre rundt i gjørma sammen, og etterpå ete maten med henna, for så å bade naken sammen i ett passende tjern, og til slutt legge seg " i skje", slik at kroppslig nærhet kan bidra til varme og omsorgsfull kosing .. :)

 

Ja, det er vakkert, enda vakrere enn den berømte "elgen i solnedgang" :closedeyes:

La meg også legge til at munter lek og klapping, både her og både der, er en selvfølge, og får soldathomseblodet til å bruse - skjønner ikke at dette er ukjent for dagens unge menn.

 

Soldatlivet med sine koselige homsetendenser, ligner på andre miljøer hvor staute menn treffes for arbeid og samvær - ikke minst "sjølivet" med all sin skorpe på leverposteien, og skorpe både her og der, er et helt naturlig treffpunkt hvor menn er bare menn, og en vennlig hånd er bare en vennlig hånd .. man kan jo bli lysten med all den helsebringende sjølufta, naturligvis - og mye fersk fisk, gjør det ikke lettere :green:

 

Men du er jo opptatt med disse bildene dine av sæd drikkende serie pulende vandrende ståpikker, så det er vel ikke plass for noen former for korrigeringer i det "sannhetsbildet" - men likevel er det nå litt pussig at du selv sier du har en spesiell evne .. til å nærmest på ekte snåsakall-vis, detekte hvem som har hvilken sekssuell legning, og ett gammelt ordtak sier: krake søker make ..

 

så det kan jo hende at du har en bitteliten homsegutt boende inni deg ett sted .. se nå ikke helt bort fra det

 

Nei, nå ble jeg så oppglødd av mine egne tanker, at nå må jeg ut å ta en sigar :closedeyes:

 

Er du bestefar? Trodde du var like gammel som meg eller i nærheten

 

 

Jeg liker aldri når folk påstår jeg er noe annet enn jeg er. Jeg vet hvem jeg er :)

 

Fair nok. Men som vi husker fra barndommen: Hvis du lar deg erte, vile du bli ertet. Og i motsetning til på skolen, så spiller det ingen rolle hva Awarewolf eller andre her tror du er. Derimot sender det altså et blandet signal til leserne om du blir fornærmet over at noen sier du er homofil.

 

Du er født i 1957, jeg i 1991 så om du skulle vært bestefar måtte du ha vært 15 når du fikk mamma så passer bedre å kalle deg grandonkel :)

 

 

Jeg er faktisk bestefar, riktignok ikke din bestefar, men ikke desto mindre bestefar. :)

 

Geir :)

 

Må være litt trist å være bestefar siden man da føler seg gammel når man blir kalt bestefar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, i grunnen bare hyggelig. Jeg føler meg ofte gammel, men det er ikke fordi folk kaller meg bestefar. Akkurat som jeg ikke føler meg homofil fordi om folk kaller meg homse.

 

Derimot kaller jeg meg selv bestefar fordi jeg (i tillegg til at jeg faktisk er det) ofte føler det som jeg tilhører en annen generasjon når jeg diskuterer på forum som dette. Og oppdager at dagens unge skal løse de samme verdensproblemene som vi skulle. (Og de samme hverdagsproblemene og jente- og gutteproblemene.)

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde fordommer mot homofile når jeg var et barn. Det var ekkelt og jeg var tross alt et barn med mentaliteten til et barn,

 

Idag som voksen mann så har jeg ingen fordommer mot homofile. Har bekjente som er homofile og dem er akkurat som alle andre mennesker.

 

Dem som er imot homofile og har fordommer er vel heller dem jeg har fordommer mot. Anser slike mennesker som lite intelligente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hadde fordommer mot homofile når jeg var et barn. Det var ekkelt og jeg var tross alt et barn med mentaliteten til et barn,

 

Idag som voksen mann så har jeg ingen fordommer mot homofile. Har bekjente som er homofile og dem er akkurat som alle andre mennesker.

 

Dem som er imot homofile og har fordommer er vel heller dem jeg har fordommer mot. Anser slike mennesker som lite intelligente.

Folk har meninger da

Lenke til kommentar

Why Are These Bears Having Oral Sex?

 

All cases appeared to be initiated by the provider, who approached the receiver while he was resting on his side or with part of his abdomen exposed. If the receiver's genitals were not exposed, the provider would push his head into the pelvic region or use his paws to separate the hind legs. After accessing and initial licking of the penis, the provider would find a more comfortable posture, such as sitting or lying…once actual sucking started, neither bear changed position.

 

 

Pingviner, bjørner, ... :love:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg sa først i tården at jeg gav faen i om folk var homo eller lez.

 

Blitt kjent med noen som er både homo og lez. meningen har ikke forandret seg så mye.

 

Men de er ikke "gaypride", hvis dere skjønner hva jeg mener?

 

Digg å få kompliment, da vet du at samme kjønn også liker deg, hvis du skulle gå den veien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stakkars Solveige Horne

 

Det er dette jeg mener, og som commentarer også der er inne på: Homogreier skal tres ned over oss og innprentes oss daglig fra alle kanter.

 

Og parade på Karl Johan, og hun stakkars ministeren presses selvsføgelig til å delta og være for dette med flagg og alt ting.

Er det rart man får de greiene der i vrangstrupen, kan ikke homone være det hvis de vil og bare holde fred??

 

szd0a492.jpg

Lenke til kommentar

Homoparadene har vel som hensikt å vise befolkningen at dette er en gjeng med ufarlige karer , men for meg så blir det alt for mye fokus på sex der for at det skal være helt kosjer for barn og andre som står og ser på. Ikke at jeg har noe imot at de koser seg, men en god del ting bør taes på soverommet.

 

I mange tilfeller føler jeg at slike homseparader (eller lesbeparader) fremstår som rene sjekkeplasser og sånt sett ikke helt oppfyller det de i utgangspunktet skal stå for. Nei det er ikke galt at voksne menn gir hverandre klemmer / kyss og sånt offentlig, men om noen har sett litt på slike parader så er det ikke bare dette som "simuleres" (merk ikke alltid at det er slik, men det er i alle fall det jeg har sett).

 

Så om jeg oppsummerer så er jeg ikke imot homofile så lenge de tar hensyn til de som er rundt dem og følger samfunnets normer for hva som er greit og ikke greit i det offentlige (greit å tøye disse grensene litt, men ikke alt for mye...).

Lenke til kommentar

Stakkars Solveige Horne

 

Det er dette jeg mener, og som commentarer også der er inne på: Homogreier skal tres ned over oss og innprentes oss daglig fra alle kanter.

 

Og parade på Karl Johan, og hun stakkars ministeren presses selvsføgelig til å delta og være for dette med flagg og alt ting.

Det er da ikke synd på Horne her. Hun gjør det enten fordi hun mener det eller for å sette regjeringen i et bedre lys. Uansett vinner hun jo på det.

 

Kommentarfeltet i VG får stå for seg.

Er det rart man får de greiene der i vrangstrupen, kan ikke homone være det hvis de vil og bare holde fred??

Det er vel strengt tatt akkurat det "homone" vil: Få være det på linje med andre, med like rettigheter og muligheter. Men de får ikke være det på samme måte som heterofile. Og hvis de ikke får det, hvorfor skal de holde kjeft om det?

 

Og ja, jeg synes det er rart at noen kan få andre menneskers kjærlighetsliv i vrangstrupen. Med mindre man er "toppkommentator" på VG selvsagt og tror at det er smittsomt...

 

Geir :)

 

Homoparadene har vel som hensikt å vise befolkningen at dette er en gjeng med ufarlige karer , men for meg så blir det alt for mye fokus på sex der for at det skal være helt kosjer for barn og andre som står og ser på. Ikke at jeg har noe imot at de koser seg, men en god del ting bør taes på soverommet.

Sex er ufarlig. Spesielt om du ikke deltar selv. Hadde ikke folk hatt sex så hadde det ikke vært noen barn som sto og så på...

I mange tilfeller føler jeg at slike homseparader (eller lesbeparader) fremstår som rene sjekkeplasser og sånt sett ikke helt oppfyller det de i utgangspunktet skal stå for. Nei det er ikke galt at voksne menn gir hverandre klemmer / kyss og sånt offentlig, men om noen har sett litt på slike parader så er det ikke bare dette som "simuleres" (merk ikke alltid at det er slik, men det er i alle fall det jeg har sett).

Hvorfor er sjekking i konflikt med homseparadenes budskap?

Så om jeg oppsummerer så er jeg ikke imot homofile så lenge de tar hensyn til de som er rundt dem og følger samfunnets normer for hva som er greit og ikke greit i det offentlige (greit å tøye disse grensene litt, men ikke alt for mye...).

Spørsmålet er om normene skal være anderledes for de homofile enn for andre. Er det noe vi reagerer på i homoparaden som vi synes er greit i andre og heteroorienterte sammenhenger?

 

Nå er det vel antagelig slik at en del av poenget med disse grenseoverskridelsene i de navnte parader er å legge fokus på nettopp slike norm-ulikheter.

 

Geir :)

 

Edit: flettet dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Stakkars Solveige Horne

 

Det er dette jeg mener, og som commentarer også der er inne på: Homogreier skal tres ned over oss og innprentes oss daglig fra alle kanter.

 

Og parade på Karl Johan, og hun stakkars ministeren presses selvsføgelig til å delta og være for dette med flagg og alt ting.

 

 

Det er da ikke synd på Horne her. Hun gjør det enten fordi hun mener det eller for å sette regjeringen i et bedre lys. Uansett vinner hun jo på det.

 

Kommentarfeltet i VG får stå for seg.

 

Er det rart man får de greiene der i vrangstrupen, kan ikke homone være det hvis de vil og bare holde fred??

 

 

Det er vel strengt tatt akkurat det "homone" vil: Få være det på linje med andre, med like rettigheter og muligheter. Men de får ikke være det på samme måte som heterofile. Og hvis de ikke får det, hvorfor skal de holde kjeft om det?

 

Og ja, jeg synes det er rart at noen kan få andre menneskers kjærlighetsliv i vrangstrupen. Med mindre man er "toppkommentator" på VG selvsagt og tror at det er smittsomt...

 

Geir :)

 

 

Det blir kunstig med å sette regjering i bedre lys, ved å bli eller la seg bli presset til noe man helst ikke ønsker. Og de fleste er vel på det rene med, at Horne helt sikkert kunne tenkt seg dette foruten.

Men vi vet( og hun vet) også, at å si og stå for noe som ikke stryker homobevegelsene med hårene, er å stikke hånda i et vepsebol, bli stemplet som "homofobe, rasistiske, diskriminering" og vet ikke hva.

 

Rettigheter og muligheter oppnår de best gjennom organisert arbeid. Men de kan ikke vente å bli justert motsatt ift et flertallssyn Da kommer vi over på kvotering og denslags kunstige reguleringer. Da vil de gjøre seg selv en bjørnetjeneste, og få som resultat at flere tar avstand fra dem.

Dette bør følge en naturlig utvikling uten den type pressmidler, mas, overexponering og oppstyr vi opplever i dag. Da vil det gå bedre tror jeg. Folk vil få mer respect for dem da.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg synes det er helt greit at noen er homofile, men kan innrømme at jeg ikke liker på to menn som puler hverandre i ræva. Så lenge jeg slipper å bli plaget av det så synes jeg folk kan gjøre akkurat som de vil

Lenke til kommentar

 

Homoparadene har vel som hensikt å vise befolkningen at dette er en gjeng med ufarlige karer , men for meg så blir det alt for mye fokus på sex der for at det skal være helt kosjer for barn og andre som står og ser på. Ikke at jeg har noe imot at de koser seg, men en god del ting bør taes på soverommet.

Sex er ufarlig. Spesielt om du ikke deltar selv. Hadde ikke folk hatt sex så hadde det ikke vært noen barn som sto og så på...

I mange tilfeller føler jeg at slike homseparader (eller lesbeparader) fremstår som rene sjekkeplasser og sånt sett ikke helt oppfyller det de i utgangspunktet skal stå for. Nei det er ikke galt at voksne menn gir hverandre klemmer / kyss og sånt offentlig, men om noen har sett litt på slike parader så er det ikke bare dette som "simuleres" (merk ikke alltid at det er slik, men det er i alle fall det jeg har sett).

 

Hvorfor er sjekking i konflikt med homseparadenes budskap?

 

 

1 : For meg så er poenget med slike parader å vise at de er mennesker som deg og meg , når fokuset (slik jeg oppfatter det) blir på sex så forsvinner en del av poenget og jeg mister også lysten til å vise fram paraden til barna mine. For meg så er det allerede nok sex-fokus i samfunnet og som jeg sa føler jeg at det ødelegger litt for slike parader.

 

2 : Mer eller mindre det samme som jeg sa i punkt 1.

 

Personlig tror jeg at om man har kunnet moderert seg litt mer i disse paradene så hadde jeg i alle fall selv oppfattet dem som mer troverdige.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit at noen er homofile, men kan innrømme at jeg ikke liker på to menn som puler hverandre i ræva. Så lenge jeg slipper å bli plaget av det så synes jeg folk kan gjøre akkurat som de vil

Hvorfor tenke på det engang? Det er da vel ingen (eller ytterst få) som går rundt å tenker på hva du gjør på soverommet - så, la vær å tenk på det!

Og hva er "bli plaget av det" ? Se 2 menn som holder hverandre i hendene? 2 menn som kysser?

 

Det jeg skal være enig i at er en uting, er par som sitter å prøver å spise opp hverandre offentlig, men det gjelder alle legninger.

 

*menn er brukt som eksempel, da det pussig nok pleier å gå helt fint at 2 damer gjør ting sammen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

 

Jeg synes det er helt greit at noen er homofile, men kan innrømme at jeg ikke liker på to menn som puler hverandre i ræva. Så lenge jeg slipper å bli plaget av det så synes jeg folk kan gjøre akkurat som de vil

Hvorfor tenke på det engang? Det er da vel ingen (eller ytterst få) som går rundt å tenker på hva du gjør på soverommet - så, la vær å tenk på det!

Og hva er "bli plaget av det" ? Se 2 menn som holder hverandre i hendene? 2 menn som kysser?

 

Det jeg skal være enig i at er en uting, er par som sitter å prøver å spise opp hverandre offentlig, men det gjelder alle legninger.

 

*menn er brukt som eksempel, da det pussig nok pleier å gå helt fint at 2 damer gjør ting sammen...

 

Nei jeg vet ikke egentlig. Er egentlig ganske perverst og gå rundt å tenke på hva folk gjør på soverommet, men kan egetlig ikke noe for det. Jeg synes det er ubehagelig når to menn står og råkliner, men det gjelder i grunn alle.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg synes det er helt greit at noen er homofile, men kan innrømme at jeg ikke liker på to menn som puler hverandre i ræva. Så lenge jeg slipper å bli plaget av det så synes jeg folk kan gjøre akkurat som de vil

Hvorfor tenke på det engang? Det er da vel ingen (eller ytterst få) som går rundt å tenker på hva du gjør på soverommet - så, la vær å tenk på det!

Og hva er "bli plaget av det" ? Se 2 menn som holder hverandre i hendene? 2 menn som kysser?

 

Det jeg skal være enig i at er en uting, er par som sitter å prøver å spise opp hverandre offentlig, men det gjelder alle legninger.

 

*menn er brukt som eksempel, da det pussig nok pleier å gå helt fint at 2 damer gjør ting sammen...

Nei jeg vet ikke egentlig. Er egentlig ganske perverst og gå rundt å tenke på hva folk gjør på soverommet, men kan egetlig ikke noe for det. Jeg synes det er ubehagelig når to menn står og råkliner, men det gjelder i grunn alle.

Jeg synes det er ubehagelig når en mann og kvinne står å råkliner i offentligheten. Spiller ingen rolle hvilken legning personene har. Nussing, helt greit, råklining foretrekker jeg at folk gjør på privaten. Ingenting er mer "awkward" enn når folk råkliner på fester eller på en benk i parken :p Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir kunstig med å sette regjering i bedre lys, ved å bli eller la seg bli presset til noe man helst ikke ønsker. Og de fleste er vel på det rene med, at Horne helt sikkert kunne tenkt seg dette foruten.

 

Horne og FrP har valgt makt og innflytelse i en mindretallregjering etter mange år med syting over at de har måttet stå på sidelinjen. Horne kunne enkelt unngått dette ved ikke å bli likestillingsminister. Det holder lenge å ha fagbrev som butikkslakter for å skjønne at en ikke uviktig del av jobben som likestillingsminister er å jobbe for likestilling.

 

Men vi vet( og hun vet) også, at å si og stå for noe som ikke stryker homobevegelsene med hårene, er å stikke hånda i et vepsebol, bli stemplet som "homofobe, rasistiske, diskriminering" og vet ikke hva.

 

Hvorfor skulle noen la være å støtte homobevegelsen hvis ikke de var "homofobe"?

 

Rettigheter og muligheter oppnår de best gjennom organisert arbeid. Men de kan ikke vente å bli justert motsatt ift et flertallssyn Da kommer vi over på kvotering og denslags kunstige reguleringer. Da vil de gjøre seg selv en bjørnetjeneste, og få som resultat at flere tar avstand fra dem.

 

Hva mener du med "juster motsatt ift et flertallssyn"? De "homofobe" utgjør et mindretall av befolkningen, selv om det i følge enkelte undersøkelser fortsatt er altfor mange av dem. Nå har vel ingen homofile snakket om kvotering, bare om like rettigheter.

 

Dette bør følge en naturlig utvikling uten den type pressmidler, mas, overexponering og oppstyr vi opplever i dag. Da vil det gå bedre tror jeg. Folk vil få mer respect for dem da.

 

Det er historisk feil. Det hadde vært kjekt om verden bare gikk fremover uten noen som dyttet, men slik er det ikke. Tvert imot, samfunnsutviklingen er summen av en masse krefter, mange av dem reaksjonære, og pusher man ikke fremover, så dras man bakover. Se bare på USA, hvor noen stater blir mer liberale og godtar homofile ekteskap, mens andre lovfester at skolene skal lære barna at Gud skapte jorda og menneskene for 6000 år siden.

 

*menn er brukt som eksempel, da det pussig nok pleier å gå helt fint at 2 damer gjør ting sammen...

 

Ja, Ifølge siste undersøkelsen synes 40% av norske menn at det er "feil" med sex mellom to menn, mens bare 22% synes det er feil med sex mellom to kvinner. Jeg liker som kjent ikke uttrykket "homofobi", men det er vanskelig å tenke seg en rasjonell begrunnelse bak den forskjellen...

 

 

Jeg synes det er helt greit at noen er homofile, men kan innrømme at jeg ikke liker på to menn som puler hverandre i ræva. Så lenge jeg slipper å bli plaget av det så synes jeg folk kan gjøre akkurat som de vil

 

Hvis du ikke vil bli plaget av det, så er det bare å la være å gjøre det. Og hvis du på alvor synes at folk skal få gjøre hva de vil, så bidrar du best ved ikke publisere din private avsmak for det. Så lenge du føler du trenger å uttrykke det offentlig, så må du godta at de homofile gjør sin sak offentlig også. Selv om du plages av det...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

1 -: Alle politikere syter over ting. Har et ambivalent forhold til Frp, men anser dem mest som et folkeparti faktisk. Ja, de vil jo gjerne ha innflydelse og få gjennomføre litt av det de vil. Men da må de innrette seg etter andre i et mindretall, og da blir det sånn at de må ofre noe. Hvis det var Frp flertall hadde sikkert likestillingsposten fått en noe annen profil.
Det kan jo aldri bli fullverdig likestilling for alt og alle i alle retninger, det blir alltid en grense hvor langt man vil gå. Og det vil alltid være ulike oppfatninger om hva som anses riktig og passende likestilt i forhold til hva. Så fullt så enkelt er det ikke.

 

2 -: Det er å påstå at alle som ikke er enig i homobevegelsens form for opptredener og intensjoner er "homofobe". Det går feks også godt an å mene at fotballen gjør for mye vesen av seg på ene og andre måten, uten å være "fotballofob". Og det er mye man ikke engansjerer seg i og ikke gir støtte til uten at det dreier seg om "fobier".

 

3 -: Ja det med flertallssyn, er noe jeg påstår. Det er greit. Men jeg er sikker på at om man gjorde en landsdekkende konfidensiell måling på om man ønsker økt antall homofile innpå seg i alle slags sammenhenger, tror jeg det ville blitt nei. Hvis ikke, hvorfor må de homofile gjøre en masse styr for å prøve få det som de vil?

Er ikke sikker hva de vil egentlig. Hvilke rettigheter er de ikke har som er et problem? Ser jo ut som de kan gjøre hva de ønsker. Gifte seg sammen, adoptere barn.. hva er det som mangler?

 

4 -: Ja det er riktig at det må pushes noen ganger, men egentlig går det meste naturlig avgårde i dag. Hvertfall i den demokratiske verden. Hvis/når det blir en fellesbevisst nok oppfatning at homofil er eleminert som et avvik og på siden at tingene, så blir det sånn. At der er tendenser til å "dra bakover", kan indikere at mange ser mer verdi og riktighet i noe som var. Det er ikke alltid pådyttede nyvinninger er bærekraftige og levedyktige. I dette tilfellet er jeg ganske usikker, må bare bekjenne det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

1 -: Alle politikere syter over ting. Har et ambivalent forhold til Frp, men anser dem mest som et folkeparti faktisk. Ja, de vil jo gjerne ha innflydelse og få gjennomføre litt av det de vil. Men da må de innrette seg etter andre i et mindretall, og da blir det sånn at de må ofre noe. Hvis det var Frp flertall hadde sikkert likestillingsposten fått en noe annen profil.

 

 

Tja. Skulle FrP fått flertall, så måtte de åpenbart forandret sine holdninger på en del punkter. Og dette er kanskje en av dem.

 

Det kan jo aldri bli fullverdig likestilling for alt og alle i alle retninger, det blir alltid en grense hvor langt man vil gå. Og det vil alltid være ulike oppfatninger om hva som anses riktig og passende likestilt i forhold til hva. Så fullt så enkelt er det ikke.

 

Det er selvsagt riktig. Det er da jeg kommer trekkende med Kardemommeloven. Så lenge det ikke skader andre, er det ingen grunn til at det ikke skal være likestilt. Og ja, det vil alltid være ulike oppfatninger om det som om annet.

 

2 -: Det er å påstå at alle som ikke er enig i homobevegelsens form for opptredener og intensjoner er "homofobe". Det går feks også godt an å mene at fotballen gjør for mye vesen av seg på ene og andre måten, uten å være "fotballofob". Og det er mye man ikke engansjerer seg i og ikke gir støtte til uten at det dreier seg om "fobier".

 

Det har du selvsagt rett i. Nå bruker jeg "homofob" i gåseøyne fordi jeg som signaturen min antyder ikke helt kjøper betegnelsen i utgangspunktet. Men her er mitt utgangspunkt at når jeg bare er marginalt opptatt av fotball-VM så lar jeg bare være å se på det. Jeg går ikke ut og beklager meg over at andre vil se det.

 

I hvertfall ikke nå som det er fullt mulig å se på andre kanaler. Takket være en liberalisering som FrP har støttet på så mange områder ellers.

 

3 -: Ja det med flertallssyn, er noe jeg påstår. Det er greit. Men jeg er sikker på at om man gjorde en landsdekkende konfidensiell måling på om man ønsker økt antall homofile innpå seg i alle slags sammenhenger, tror jeg det ville blitt nei. Hvis ikke, hvorfor må de homofile gjøre en masse styr for å prøve få det som de vil?

 

Som du spør får du svar. Jeg vil heller ikke ha homofile "innpå meg i alle sammenhenger". Jeg er tilhenger av privatlivets fred. Jeg er sikker på at den gjennomsnittlige homofile ikke vil ha meg med i dusjen heller.

 

Er ikke sikker hva de vil egentlig. Hvilke rettigheter er de ikke har som er et problem? Ser jo ut som de kan gjøre hva de ønsker. Gifte seg sammen, adoptere barn.. hva er det som mangler?

 

I Norge har homofile nådd ganske langt. Jeg var 15 når forbudet mot sex mellom menn ble opphevet. Så gikk det ti år (med kamp) før homofili ble fjernet som sykdomsdiagnose. Ti år til (med kamp) før vi fikk partnerskapsloven. Ti år til før vi fikk stebarnsadopsjon, og ytterligere fem år før vi fikk felles ekteskapslov. Det var bare 5 år siden. Også de etter betydelig politisk uenighet og kamp. Ekteskapsloven ble forøvrig vedtatt av Odelstinget med 84 mot 41 stemmer, men i Lagtinget fikk den bare 23 mot 17. Det er altså 58 av landets folkevalgte som mener at homofile bør nektes like rettigheter,

 

Det viser at reaksjonen fortsatt er levende, og så må også kampen være. Ikke minst når vi ser at andre land, fra Russland med sine nye "tilbake til skapet"-lover mot "homoseksuell propaganda", til Uganda med dødsstraff.

 

4 -: Ja det er riktig at det må pushes noen ganger, men egentlig går det meste naturlig avgårde i dag. Hvertfall i den demokratiske verden. Hvis/når det blir en fellesbevisst nok oppfatning at homofil er eleminert som et avvik og på siden at tingene, så blir det sånn.

 

Vel, jeg mener som sagt at så lenge folk (her og i andre sammenhenger) pusher i motsatt retning (hvilket børe være deres rett i et demokratisk land) så må vi som vil ha et annet resultat pushe vi også.

 

At der er tendenser til å "dra bakover", kan indikere at mange ser mer verdi og riktighet i noe som var. Det er ikke alltid pådyttede nyvinninger er bærekraftige og levedyktige. I dette tilfellet er jeg ganske usikker, må bare bekjenne det.

 

 

Dette er jo ikke nyvinninger. Homofili er like gammelt som mennesket selv. Det er omgivelsenes (og spesielt religiøse og andre herskeres) holdning til det som har variert.

 

Om det er levedykltig er det enkelt å finne ut av. La de som vil leve ut sin homofile legning få gjøre det uhindret lover eller fordommer, og se hvordan det går.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...