Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

Selvsagt er det generaliseringer brukt av propagandategneren.

 

Jeg skal ikke uttale meg på hans vegne, jeg kjenner ham ikke. Ikke på LLHs heller. De er antagelig ikke representert her, og kan ikke svare for seg. Men nei, jeg mener fortsatt det er feil å kalle det generaliseringer, og jeg er uenig i din tolkning av hensikten med tegningen.

 

Poenget mitt med å bruke den gjenstår: At homofile par ikke dømmes etter sin væremåte, men etter sine legning. Med heterofile par er det i beste fall motsatt, skjønt for væremåte finnes det rikelig med muligheter til å kjøpe seg avlat, det gjør det ikke for legning.

 

Argumentet ved bruk av propagandategninger ville altså hatt lik verdi om man hadde tegnet et lykkelig hetropar som har vært sammen siden de var småtasser opp mot to militante og voldlige lesbiske, og to lærhomser på Bislett Sauna.

 

Som sagt: Som illustrasjon av stereotyper hadde begge versjoner hatt en verdi, men det hadde ikke belyst problemstillingen. I begge tilfeller er det de heterofile som får gifte seg, og de homofile som ikke får.

 

Edit:

 

Selv om ønsket om tvang ovenfor religiøse samfunn som ikke ønsker å vie homofile er hårreisende.

 

 

For ordens skyld: Jeg ønsker ikke tvang overfor religiøse samfunn. Vil de ikke vie homofile så får de homofile finne seg noen som vil. For meg er den perfekte løsningen å gjøre det juridiske ekteskapet til en borgerlig ordning. Så kan de som ønsker seg Guds velsignelse i tillegg gjøre det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går ut i fra ting som ikke finnes alle steder, du går utifra en ideel situasjon. Og ja, jeg er vel enig med deg, i at det mest ideelle for alle, ville vært å hatt 2 foreldre, sine ekte foreldre, som var utrolig flinke, kjærlige osv.
Men sånn er det ikke i verden, og det kommer nok aldri til å bli heller. Det er mange aleneforeldre, den finnes mange med regelrett slemme foreldre, og det finnes mange uten foreldre.

Sånn som ting er, så er det bedre å ha to kvinner, eller to menn som er glad i deg, og som kan ta vare på deg. Enn ingen.

Jeg er enig i det ideelle, men sånn er det dessverre ikke.

Joda, mange har ikke foreldre, noen har slemme foreldre, og andre har gode foreldre. Jeg er mot prinsippet at vi overlater barnet til to menn/to kvinner. Jeg tror barnet heller kunne vente et år til før det fikk nye foreldre, (enn om jeg ikke tror ventekøen ville blitt rammet i den grad om homofile ikke kunne adoptere).

 

Giftemålet er ikke noe som man hadde "før i tiden" heller i kristendommen.
Nå er vel uansett noe av 'problemet' det med rettigheter. Personer som er gifte, har litt andre rettigheter, tryggere rettigheter enn de som har inngått partnerskap.
Litt det samme som to kvinner som bor sammen, den ene får kunstig befrukning, barnet blir født, ungen dør. Og den som sitter igjen, har ingen rettigheter, fordi ett barn ikke kan ha to mødre.

Jeg vil ha partnerskap opp på lik linje med det å være gift, eller en tilsvarende løsning for homofile. Jeg vil ha samme rettigheter for dem, men ikke la dem gifte seg. Altså, i praksis vil jeg la dem gjøre akkurat det samme, under et annet navn for å ikke skjemme dem som tar giftemålet som en heterofil sermoni (noe jeg mener på det alltid har vært - men jeg kan ta feil)

 

Som sagt i ett tidligere innlegg, vi som er vant med å være i garderober, med nakenhet. Finner ikke en naken mann interessant. En random dude med dobbeldusj (som jo ofte er hva som brukes virker det som) er totalt uinnteressant, uavhengig om han har en kropp som en antikk-gud og penis på 20cm. Det er en naken dude - woo fucking hoo.

De som ikke er vant med det, de er gjerne litt mer "kikkende". Men de homofile, de vet at de da lett får ereksjon, og holder seg unna de garderobene og dusjene, og således eliminerer problemet.

Og tro du meg, etter å dusjet naken på sånne steder ett firesifret antall ganger (minst), så tror jeg virkelig ikke at det er så mange homofile, som det antallet som stirrer på andre...

Bare for å poengetere det, jeg er selv ikke bekymret for homofile i garderoben. Men veldig mange menn ER det (jeg tror også det er derfor veldig mange er "homofobe", fordi de føler at deres rettigheter ikke blir ivaretatt fordi vi de homofiles interesser står så mye sterkere slik at vi alle er politisk korrekte)

Det er fantastisk fint at vi tar vare på de homofile, og at vi støtter dem. Men ikke la det gå ut over resten av samfunnet. La oss skjerme oss litt når vi føler oss sårbare, og så kan vi alle ta en stor gruppeklem så snart klærne er på igjen.

Lenke til kommentar

Så mener du at homofile burde være i kvinnegarderoben siden både homofile og kvinner liker menn? Litt satt på spissen. I så fall burde vel lesbiske vært i herregarderoben også og så blir det bare kaos og plutselig utgir jenter som ønsker å se litt mannekjøtt seg for å være lesbiske etc ;)

 

Satt litt på kanten og prøver å være litt morsomt, men prøver å få frem et slags poeng også.

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Så mener du at homofile burde være i kvinnegarderoben siden både homofile og kvinner liker menn? Litt satt på spissen. I så fall burde vel lesbiske vært i herregarderoben også og så blir det bare kaos og plutselig utgir jenter som ønsker å se litt mannekjøtt seg for å være lesbiske etc ;)

 

Satt litt på kanten og prøver å være litt morsomt, men prøver å få frem et slags poeng også.

Det hadde egentlig ikke vært så dumt. Jeg mener hvor creepy er det ikke når noen av samme tjønn ser deg naken og har lyst på deg?!

Lenke til kommentar

Nå antar du at de står og aktivt har lyst på deg, men det er ikke sikkert at det er tilfelle da. Man har jo ulik smak. Mulig enkelte homofile synes du er et lekkert stykke, men de fleste i dusjen har vel nok med å vaske seg selv og bli ferdig uten at de står og vindushopper på de andre dusjende :)

 

Mann er mann i min bok, greit med bare kvinnfolk i dusjen, såfremt det ikke er en jeg er intim med da...

Lenke til kommentar

Nå antar du at de står og aktivt har lyst på deg, men det er ikke sikkert at det er tilfelle da. Man har jo ulik smak. Mulig enkelte homofile synes du er et lekkert stykke, men de fleste i dusjen har vel nok med å vaske seg selv og bli ferdig uten at de står og vindushopper på de andre dusjende :)

 

Mann er mann i min bok, greit med bare kvinnfolk i dusjen, såfremt det ikke er en jeg er intim med da...

Hadde du likt om ei du dusjer sammen med hver dag etter trening er lesbisk?

Lenke til kommentar

Ser ikke det store problemet. De fleste sikler ikke i dusjen etter andre, da er det bare å si fra om du finner det krenkende. Fokuserer du bare på det du frykter mest, vil det skape irrasjonelle tanker. Sånn er det med alt, og du tiltrekker nok deg flere sånne hendelser også. Folk flest bare dusjer i dusjen, ikke synd på deg

Lenke til kommentar

Ser ikke det store problemet. De fleste sikler ikke i dusjen etter andre, da er det bare å si fra om du finner det krenkende. Fokuserer du bare på det du frykter mest, vil det skape irrasjonelle tanker. Sånn er det med alt, og du tiltrekker nok deg flere sånne hendelser også. Folk flest bare dusjer i dusjen, ikke synd på deg

 

Merkverdig, du har jo et godt forslag her for å få ned kostnader på nybygg. En stor fellesdusj for alle.

Lenke til kommentar

Ser ikke det store problemet. De fleste sikler ikke i dusjen etter andre, da er det bare å si fra om du finner det krenkende. Fokuserer du bare på det du frykter mest, vil det skape irrasjonelle tanker. Sånn er det med alt, og du tiltrekker nok deg flere sånne hendelser også. Folk flest bare dusjer i dusjen, ikke synd på deg

Ikke de fleste nei

Lenke til kommentar

Ok, dere om å sette opp egen garderobe for homofile på offentlige steder. Vil bare gjøre vondt verre. Hvor går grensen, må bifile eller åpensinnede som er nysgjerrig også vekk? Blir en heksejakt bare fordi enkelte små menn er usikre på seg selv. Hvordan skal det gjøres på skolene? Akkurat som de fleste homofile ikke har det vanskelig fra før, mange vil ikke en gang bli delt inn i en gruppe for å bli sett annerledes på. Nærmest alle av oss gjør det, bevisst eller ubevisst, oppfører seg annerledes rundt dem.

 

Dusj og gjør din greie. Er det noen som stirrer og tar på seg selv, så klapp til fyren eller noe. Ser ikke hvordan du klarer å skape noe ut av det, akkurat som du skulle vært et offer og risikkert og blitt voldtatt. Psyken din voldtar du selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, dere om å sette opp egen garderobe for homofile på offentlige steder. Vil bare gjøre vondt verre. Hvor går grensen, må bifile eller åpensinnede som er nysgjerrig også vekk? Blir en heksejakt bare fordi enkelte små menn er usikre på seg selv. Hvordan skal det gjøres på skolene? Akkurat som de fleste homofile ikke har det vanskelig fra før, mange vil ikke en gang bli delt inn i en gruppe for å bli sett annerledes på. Nærmest alle av oss gjør det, bevisst eller ubevisst, oppfører seg annerledes rundt dem.

 

Dusj og gjør din greie. Er det noen som stirrer og tar på seg selv, så klapp til fyren eller noe. Ser ikke hvordan du klarer å skape noe ut av det, akkurat som du skulle vært et offer og risikkert og blitt voldtatt. Psyken din voldtar du selv.

nå overdriver du igjen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Nå er det noen år siden jeg gikk på treningsstudioer, men jeg er temmelig sikker på at mer enn en av de jeg gikk der med var homofile. Jeg kviet meg ikke for å gå i dusjen av den grunn.

 

Geir :)

 

Mistet du noe gang såpestykket, og husker du om du stod med ryggen til veggen når du plukket den opp, eller enset du ikke "farene" i det hele tatt, altså: living on the wild side?

 

:sleep2:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...