Gå til innhold

oppgradering pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nice.

Men kalleklovn, høres ut som du har greie på overclocking. Er det mulig og dra en i5 4670k til 5 ghz, med en h100i push and pull?? Og er den da stabil, eller for jeg nøye meg med 4.6??

Når jeg med ordentlig vannkjøling kjører 4,8 ghz på 1.4 v i 30 min med maks temps på 70 grader, syns jeg det virker meget spesielt om du med en lukket kjøling på 120mm (jeg har 360mm radiator) får bedre temps enn meg. Husk å kjøre blend test først :-) Hva bruker du for å se temperaturene? Coretemps skal det være mest pålitelige.

@FreeGameFinder:

100i er god den, men så vidt meg bekjent vil temps fyke i været hvis du skal oppnå 5ghz. Jeg tror jeg må opp på 1.450 v eller noe og det er MYE spenning. Husk at mye apenning også kan nedjustere levetiden eller ødelegge cpu. Dersom så høy volt benyttes burde det bare være ved benchmarking og ikke regulær bruk.

Push/pull vil bare gi deg 3-5 grader mindre.

Da fikk jeg windows feil etter ca 10-15min :( men tempen lå mellom 55-53

Da må volten økes. Overklokker du i bios? Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Når jeg med ordentlig vannkjøling kjører 4,8 ghz på 1.4 v i 30 min med maks temps på 70 grader, syns jeg det virker meget spesielt om du med en lukket kjøling på 120mm (jeg har 360mm radiator) får bedre temps enn meg. Husk å kjøre blend test først :-) Hva bruker du for å se temperaturene? Coretemps skal det være mest pålitelige.

@FreeGameFinder:

100i er god den, men så vidt meg bekjent vil temps fyke i været hvis du skal oppnå 5ghz. Jeg tror jeg må opp på 1.450 v eller noe og det er MYE spenning. Husk at mye apenning også kan nedjustere levetiden eller ødelegge cpu. Dersom så høy volt benyttes burde det bare være ved benchmarking og ikke regulær bruk.

Push/pull vil bare gi deg 3-5 grader mindre.

Da må volten økes. Overklokker du i bios?

Nå man får en h100i med en i5 4670k til 4.6 ghz med push pull så er den jo 3-5 grader kaldere. Tror du misforstod meg. Jeg har ikke riggen men skal kjøpe den riggen som ligger på forrige side, evt med maximus hero i stedet. Men en fyr på youtube fikk overclocket til 4.6 ghz med h100i, med bra temps, under load fikk han 65 c, etter 3 timer med prime 95. Men siden det ikke hirker helt realistisk at det går. Hvilket lukket vannkjøling anbefaler du som ikke er større en 240 mm?? Der jeg får overclocket mest.

Lenke til kommentar

Jeg setter ram i BIOS på xmp profil 1. Det er valget mitt, og da kjører den på 2133mhz.

Det ENESTE du trenger å endre i Bios er cpu-voltage og multiplier. Skru av turbo.

Hvor varmt blir chipsettet, mitt er glovarmt? Mener du da at ditt hovedkort er varmt? Hvilket program bruker du for å overvåke dette? Det har foreligget feil i noen programmer som sier at hk er 150-450 grader. Det er ikke riktig, noe du kanskje selv skjønner :)

Jeg tror absolutt H100i er en god kjøler. Det er vel noe av det beste du kan få som er av lukket vannkjøling. Husk at alle chipper er forskjellige og trenger derfor forkjellig mengde med spenning for å nå visse høyder. Den ene kan klokke til 4.6 med 1.250 i spenning, mens en annen av samme type må ha 1.300v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...