BeardlessViking Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Hei! Jeg og min samboer skal til syden sammen for første gang i nærmeste fremtid. Jeg er av den typen som ikke klarer å ligge i sola mer enn 10 min før jeg kjeder livet av meg, og ettersom jeg er glad i historie tenkte jeg å høre om det var noen av dere som hadde tips til steder vi kan besøke med masse god historie? Vi prøver å finne et sted som kombinerer gode bademuligheter med gode severdigheter. Gode shoppingmuligheter hadde vel heller ikke vært feil, for dama sin del. Flotte kirker, gamle ruiner, vakker natur er ting jeg er ute etter. Vi er begge studenter, så det vil være en stor fordel om det også finnes gode hotell til en billig penge der også. Er det noen som har noen tips å komme med? Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Høres ut som landene rundt Adriaterhavet kan friste for deg. Montenegro er et nokså "ukjent" land for oss nordmenn, men byr på vakkert landskap, lange strender og mye historie. Kirkene du nevnte er også å finne i Montenegro. Prisene langs havet begynner å nærme seg "Kroatianivå", dog er det mange steder som ikke krever for mye av lommeboka. Om du er av den omgjengelige typen vil jeg absolutt anbefale å overnatte på hostel. Sov på hostel da jeg var i Beograd i sommer. Kostet 10 euro for dobbeltrom for én natt. Vil tro det er lignende priser +/- i Montenegro. Albania er også noe å anbefale. Fantastiske strender, og veldig interessant historie! Lenke til kommentar
BeardlessViking Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Høres ut som landene rundt Adriaterhavet kan friste for deg. Montenegro er et nokså "ukjent" land for oss nordmenn, men byr på vakkert landskap, lange strender og mye historie. Kirkene du nevnte er også å finne i Montenegro. Prisene langs havet begynner å nærme seg "Kroatianivå", dog er det mange steder som ikke krever for mye av lommeboka. Om du er av den omgjengelige typen vil jeg absolutt anbefale å overnatte på hostel. Sov på hostel da jeg var i Beograd i sommer. Kostet 10 euro for dobbeltrom for én natt. Vil tro det er lignende priser +/- i Montenegro. Albania er også noe å anbefale. Fantastiske strender, og veldig interessant historie! Tusen hjertelig! Skal ta å sjekke litt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hva mener du med "i nærmeste fremtid"? For kombinert sydenferie (både bad/soling og severdigheter) er områdene rundt middelhavet ikke særlig bra før midten av mai. Det spørs også litt hva slags type land/byer/steder dere kan tenke dere å besøke. Med shoppingmuligheter, hva skal shoppes? Billig turistdritt får man kjøpt overalt, men skal man kjøpe skikkelige ting må man dra til større byer. Vår favoritt for bade/by/severdighet/shoppingferie er Barcelona. Hit kan man dra nesten hele året, selv om badegleden ikke er så stor fra okt/nov til mai. Stor by, masse fin arkitektur, gode shoppingmuligheter, men høyere prisnivå enn stedene som er nevnt i #2. Dersom man leter litt, kan man finne rimelige og greie hoteller, vi har også god erfaring med å leie leilighet privat gjennom for eksempel www.holidaylettings.co.uk . Det er mange som flyr dit, inkl Ryanair, så flyprisen er moderat dersom man planlegger i god tid Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Er også glad i Barcelona, på grunn av alle mulighetene, men vær klar over at en her er så langt nord at en kan få "14 grader og regn" langt utpå våren. Var der i midten av mai og hadde nesten det et par av dagene, mens andre var helt glimrende. Men var der også i oktober og holdt på å smelte bort. Vueling flyr direkte fra Bergen fra april og utover, i tillegg til Norwegian som fly hele året og SAS som prøver seg litt på sommeren. Endret 5. januar 2014 av StoreMyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå