eirik_sn Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Har vært litt ute av HW-gamet en stund, og har forsøkt å lese meg opp. Skal ha en maskin som yter svært godt innen rimelighetens grenser mtp pris, men som samtidig er kompakt og er grei å ta med seg på hytta i helgene https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1321146&su=986B7190-58C2-46E7-B80B-0DB85ADA9C27 Setter stor pris på om noen kan si i fra om jeg har gjort noen åpenbare tabber! Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Gå for en i5 4670k hvis du bare skal game. En h100i passer også hvis det er et m atx kabinett. H80i er ikke god, da en test fra linustechtips viste at en luft kjøler gjør det bedre, så enten gå for h100i eller en luft kjøler. Evt sjekk ut dusring og se om du kan spare noe penger Dusrin Dustin 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Ser konge ut Men ville heller Tatt et Evga kort, Men smak og behag Lenke til kommentar
sevs Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) RAMen er overkill. 1333mhz er nok. Kjøleren er også dritt. Gå for Noctua NH-D14. Usikker på om det passer i kabinettet, men det finner du fort ut. Gå for i7-4770k. Ville heller gått for en 3tb disk i stedet for 1tb sshd, siden hybriddisker ikke gjør noen spesielt fantastisk forskjell i ytelse, og du har ssd i builden uansett. Lykke til Endret 31. desember 2013 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Sett sammen den lista på prisjakt, er nesten sikker på du kan spare 2 tusen på å handle en annen butikk. Kjøp kabinettet fra CDON, resten av delene kan du nok finne på Dustinhome. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 4770K har ingen bedre ytelse enn 4670K til spill. Spar de pengene. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 ^^ Hvis du tenker mest future prooft gå for en i7 4770k. Den har mere hr (Hyper Threathing) noe som nyere spill kommer til og bruke mere. Eneste grunnen for at jeg går for en i5 nå, er at den koster mindee, men en i7 kommer senerempå plass.. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Har vært litt ute av HW-gamet en stund, og har forsøkt å lese meg opp. Skal ha en maskin som yter svært godt innen rimelighetens grenser mtp pris, men som samtidig er kompakt og er grei å ta med seg på hytta i helgene https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1321146&su=986B7190-58C2-46E7-B80B-0DB85ADA9C27 Setter stor pris på om noen kan si i fra om jeg har gjort noen åpenbare tabber! Jeg synes lista ser ganske bra ut. Regner med du velger prodigy M for å kunne kjøre SLI senere? Tror kanskje asus dc2 er det kjøligste og mest stillegående 780 kortet. Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert å spare penger på andre deler og lagt mer i skjermkort. F. Eks 780ti. Eller 780ti classified... Og psu'en er akkurat for liten for sli. Men kanskje mer enn du trenger for ett enkelt grafikkort. Og hvis du velger h100i som foreslått lenger oppe så tror jeg ikke du får plass til SLI Endret 1. januar 2014 av oivindwold Lenke til kommentar
eirik_sn Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 Takk for gode innspill! Gjorde følgende nå: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1321146&su=986B7190-58C2-46E7-B80B-0DB85ADA9C27 - Gikk opp til en 860 Platinum PSU, både for å få ned støy / varme, men også for å kunne kjøpe et 780 til til SLI om det blir aktuelt på et seinere tidspunkt. - Valgte en god og stillegående luftkjøler, da jeg egentlig ikke ser en vannkjøler som BÅDE yter godt nok, er stillegående nok og ikke tar opp alt for stor plass og dermed setter begrensning på fremtidig SLI - Valgte et Overclock-kort, siden jeg forstår det slik på tester at dette er kort som er testet for høyere ytelse og jeg dermed ikke er uheldig med et stock-kort som ikke lar seg klokke noe særlig. Den 1 TB hybriddisken er for å lagre / installere spill på, jeg lagrer ikke noe særlig filer ellers (har stor NAS). Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Husk at det kan fort bli ganske varmt inni kabinettet med 2 skjermkort, som kan føre til throttling. Jeg spurte på overclock3d angående fornuften ved å putte inn enda et GTX770 i mitt Corsair 350D. Så og si alle sa det ikke var en spesielt god idé, så sant du ikke skal vannkjøle alt. Endret 1. januar 2014 av ahpadt Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Takk for gode innspill! Gjorde følgende nå: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1321146&su=986B7190-58C2-46E7-B80B-0DB85ADA9C27 - Gikk opp til en 860 Platinum PSU, både for å få ned støy / varme, men også for å kunne kjøpe et 780 til til SLI om det blir aktuelt på et seinere tidspunkt. - Valgte en god og stillegående luftkjøler, da jeg egentlig ikke ser en vannkjøler som BÅDE yter godt nok, er stillegående nok og ikke tar opp alt for stor plass og dermed setter begrensning på fremtidig SLI - Valgte et Overclock-kort, siden jeg forstår det slik på tester at dette er kort som er testet for høyere ytelse og jeg dermed ikke er uheldig med et stock-kort som ikke lar seg klokke noe særlig. Den 1 TB hybriddisken er for å lagre / installere spill på, jeg lagrer ikke noe særlig filer ellers (har stor NAS). jeg tror ikke noen 780 kort klarer dårligere enn 1100mhz overklokk. egentlig tror jeg det er vanlig å klare over 1300mhz med flashing og litt ekstra mv. Mitt referansekort med referansekjøler klarer 1230. 1330 med litt overvolting. Jeg tror de eneste 780 som skal overklokke bedre enn vanlig er classified og lightning. jeg tror ikke det du har i listen klokker noe bedre enn det billigste 780 du finner. Endret 3. januar 2014 av oivindwold Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Ett kjapt innspill fra meg her også. -I7 er ikke nødvendig, men det tror jeg er nevnt her fra tidligere uansett. -Trenger du virkelig den PSUen? -Kjøp fra andre butikker så kan du spare penger (mener at det også er nevnt) -Trenger du det skjermkortet? Kommer jo litt an på hva du spiller, men tenk på det i alle fall Ellers så så det ok ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå