DementedAlbino Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Jeg skal bytte nettverkskort på den ene stasjonære maskinen her, og har da valgt å gå for USB-N66 i fra Asus. Problemet er at det finner ikke nettverket mitt som går på 5GHZ og channel 48, kun vanlige 2.4 ghz nettet. Dette skjer kun med N66, og det er samme problem på alle maskinene jeg prøver det på. Har ett netgear kort som jeg skal bytte ut, og der virket det helt fint, så antar det er en feil med innstillinger for n66. Ser at om jeg velger en annen region på ruteren så kan jeg velge helt annen channel enn 48 som er høyeste nå, men så lenge jeg ikke finner samme innstilling på n66 så kan jeg jo heller ikke få de like. Noen gode tips her? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) Jeg fant løsningen. Det virker som at det er mange som har samme problem med Asus sine nettverkskort. For N66 var løsningen å bruke drivere her fra. http://www.mediatek.com/_en/07_downloads/01_windows.php USB(RT2870/RT2770/RT307X/RT2070RT357X/RT3370/RT8070/RT5X7X/MT7610/MT7601) Da kommer begge nettverkene opp som de skal. Endret 13. januar 2014 av svortevik 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå