Gå til innhold

[Løst] Treg HTC Sensation!

geekfreak

Anbefalte innlegg

Min HTC Sensation er vel 3,5 år nå og har blitt sinnsykt treg. Har prøvd nytt batteri, slette div. apps jeg absolutt ikke trenger, programvareoppdatering etc. Men tror det beste er å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger.

Hvis jeg gjør dette, hvordan får jeg da tatt vare på applikasjonene? Må disse lastes ned og installeres på nytt? Må man da betale på nytt for de appene som koster penger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtrent alle applikasjoner blir automatisk reinstallert i beste fall om du har satt opp backup i settings for gmail/google kontoen din.

Etter factory resett trenger du kun å sette opp telefonen igjen med den samme google/gmail kontoen som også blir brukt i mot google markert (google play) alle dine kjøp på play er bare å laste ned og installere igjen uten å måtte kjøpe pånytt.

Lenke til kommentar

Sensation fantes ikke for tre og et halvt år siden. Kan du sjekke modellbetegnelsen på nytt og bekrefte?

Mente 2,5 år :)

Dersom du ønsker å ta backup av alle apper, inkludert appdata (som fremgang i spill osv), kan du bruke Helium fra Google Play. Du finner den her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup

Selv om tar med seg masse grums av tidligere apper, så vil vel telefonen få en ytelsesforbedring?

Når jeg skal oppdatere antivirus appen min (AVG), får jeg melding om at jeg har for liten plass, mens alle andre apper går greit. Har ingen sanger på tlf., kun musikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg forslår at du tar en total reset av telefonen, og deretter installerer app'ene på nytt, men bare de som du kommer til å bruke. Men før du gjør det, så tar du ut minnekortet ditt, setter det i en PC (med hjelp av et adapter) og sletter alt av filer, bortsett fra musikk, bilder etc.

Antivirus har jeg aldri skjønt vitsen med på en smarttelefon. Ikke installer med mindre du er 100% sikker på at du behøver det.

Lenke til kommentar

Det kan du gjøre fra SMS-appen.

Husker ikke nøyaktig hvordan det var nå, men mener valget "sikkerhetskopier SMS" ligger under menyknapoen i (hoved)meldingslista. MMS blir såvidt jeg husker ikke med.

Ellers mener jeg Helium fikser det også.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Da har jeg tilbakestilt telefonen til fabrikkinnstillinger og nå er den rask og god som ny :)

Jeg slettet ikke SD-kortet, så bilder og sms lå der etterpå. Jeg har ennå ikke gjenopprettet noen apper, så da vil den sikkert bli noe tregere etter det.

Når det gjelder kontakter, så tok jeg å synkroniserte alle kontakter til gmail konto. Men når jeg skal hente de ned igjen, så får jeg ikke med/finner ikke igjen kontaktene jeg har lagt til siste 6-12mnd. Noe jeg har gjort feil? Er ikke så nøye, siden jeg vet ca. hvilke kontakter dette er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...