MindZlave Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Hei. Kjøpte for noen mnd siden en N66U som skulle erstatte min gamle d-link DIR655. Kjempefornøyd med det meste, og denne står nå som hovedruter i andre etasje og dekker hele huset, men den gamle er koblet med powerline til garasjen og tjener der en pc og en ipad. Så kommer problemet, hastigheten på 2.4GHz båndet er helt grusom. Målt mot speedtest så lander jeg på alt fra 3/3 til 12/15(beste hittil). Vi har fortsatt noen enheter som ikke støtter 5GHz, så jeg er avhengig av å gjøre noe her, før både jeg og huseier som bor under meg går fra vettet. På både kablet og 5GHz så måler jeg hastighet mot speedtest.net som 60/60. Her er skjermdump fra inssider: MasterNET er hovednettverket, med MasterNET-garasje som ligger i andre enden av huset koblet til med powerline. Noen som har noen ville ideer om hva som kan være feil? På forhånd takk Lenke til kommentar
FB.112052778 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Hei. Kjøpte for noen mnd siden en N66U som skulle erstatte min gamle d-link DIR655. Kjempefornøyd med det meste, og denne står nå som hovedruter i andre etasje og dekker hele huset, men den gamle er koblet med powerline til garasjen og tjener der en pc og en ipad. Så kommer problemet, hastigheten på 2.4GHz båndet er helt grusom. Målt mot speedtest så lander jeg på alt fra 3/3 til 12/15(beste hittil). Vi har fortsatt noen enheter som ikke støtter 5GHz, så jeg er avhengig av å gjøre noe her, før både jeg og huseier som bor under meg går fra vettet. På både kablet og 5GHz så måler jeg hastighet mot speedtest.net som 60/60. Her er skjermdump fra inssider: kanal.png MasterNET er hovednettverket, med MasterNET-garasje som ligger i andre enden av huset koblet til med powerline. Noen som har noen ville ideer om hva som kan være feil? På forhånd takk Du har koblet router no 2 til router no1 gjennom Powerline? begge har unike IP adresser? Jeg har omtrent samme oppsett bare at jeg har router no2 direkte koplet til router no1. Router no1 sine Ip adresser går fra 192.168.1.100 mens den fra router no2 går fra 192.168.0.100 Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 Hm... Slo akkurat av babycall og byttet til bonding mellom kanal 2 og 6, det hjalp noe med ikke mye. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) De har unike IP adresser, DHCP er slått av på ruter nummer 2 (DIR655). red: Bonding av kanal 1+5 resulterer i 22/34 (ned/opp). Er dette det beste en kan håpe på her? Endret 31. desember 2013 av MasterMind2k Lenke til kommentar
FB.112052778 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Ok, du bruker ikke trådløsfunksjonen på Dir655 siden du har skrudd av DHCP? eller bruker du denne som en bridge til router no1? Nei, jeg får tett opptil 40/40 med min Asus rt-ac66u trådløst og ca 24/20 på min Dir615 med DD-Wrt som fungerer som gjestenettverk samt egen router til guttungen. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 Bruker den som en bridge ja. Eller AP om du vil. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Oppgrader firmware om det er nyere tilgjengelig. Hvis ikke kan jeg anbefale Tomato Shibby firmware. Jeg har brukt denne i snart to år med RT-N66U uten noen problemer. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Har nyeste firmware (lastet ned for 2 uker siden). Men skal prøve den du linket til, takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå