Gå til innhold

Til dere røykere! (kom med argumentene deres :D)


bjaa

Anbefalte innlegg

Jeg har mange venner som røyker, men hadde seffølgelig foretrukket at dem var holdt seg clean.

 

jaja, klarte ikke å holde meg helt vekk...

Men det er slike som deg som klarer å komme med lover og forslag som røykefrie utesteder o.l.

Selv så røyker jeg ikke, men faan heller... Det er mennesker vi snakker om, og så ille er da ikke røyk. Har folk som røyker i mitt nærver og har ingen problemer med dette... Jeg kan gjerne sitte i et røykerom og det gjør meg ingenting....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel røyking er godt synst jeg, idiotisk men godt. men det samme er jo alkohol, snop osv. jeg begynnte å røyke fast når jeg var en 13-14 år gammel. første gangen jeg prøvde var jeg 10. men uansett så er det idiotisk.

 

når vi kommer til den nye røykeloven så kommer det til å bli veldig morro. som sagt tidligere i andre threader så jobber jeg som vakt på et utested, og resultatet av ikke-røyk kampanjen er at det er flere som blir aggressive, må være flere vakter på jobb. må være gestapo teknikk og røykenazister. og selvfølgelig at utesteder kommer til å tjene mindre penger fordi vorspiel varer lenger for der går det ann å røyke.

 

ellers skal jeg forstå det når det gjelder serveringssteder for mat, men bar, pub, disko osv bør få ha lov til å røyke. for å si det slik, du jobber ikke på et gartneri viss du har kraftig blomsterallergi, du jobber ikke på utested viss du er allergisk mot røyk. greitt nok at folk skal ha lov til å gå ut uten å måtte få i seg røyk, men den nye loven lar ikke utesteder ha røykeområder inne engang. du må ut. det er irriterendes. og som sagt tidligere så er røyking "sosialt". alle som har drukket har vel merket at viss en drar ut for en sigg så blir flere med, selv de som ikke røyker.

Lenke til kommentar
De som ikke røyker er noen idioter. Folk som ikke røyker er ukule!

:lol: Den var bra. Har en følelse om at alle "fjortisene" i forumet springer på butikken men en gang.

 

Jeg røyker ikke selv, men fortår godt hvorfor folk gjør det, og hvorfor de starter med det. brodern min sier selv at han liker å røyke, og han angrer ikke et sekund på at han startet. Å på sett å vis så er det en genial måte å ta seg en pause på.

 

Røykfrie utesteder å sånt ødelegger skjarmen litt.

Lenke til kommentar

Det er skrev var jo på en sarkastisk måte da. Det irriterer meg at folk begynner si at alle røykere er noen idoter osv..

 

Jaja dette med røykfrie utesteder er bare så latterlig. Blir ikke mye liv i byen hvis dette gjennomføres men det er sikkert dette politikerne vil. Jaja det eg ikke skjønner er at korfor er det ingen som åoner ett utested som er røykfritt da? De hadde jo tjent seg rik ved at de har overfylt utested siden det er så "mange" som ikke klarer røyk mens de er ute på byn. :shrug:

Lenke til kommentar

ang røykeloven som kommer... har hatt noen kjappe tanker der noenganger.

 

Hva om man gjør utestedet om til en "klubb" der ingangbilleten man betaler er en del av et klubbmedlemskap, i døren betaler man dagsmedlemskap og har muligheten for å betaler mnd og års medlemskap.

Er det en da muligheter for å unngå røykeloven, da liksom en del av avtalen med "klubben" er at man "tegner" kontrakt der det da står opplyst om at det er mulighet for å røyke i klubben...

 

eller noe ? :roll:

Det må vel gå ann å snu på denne teite loven...

Lenke til kommentar
De som ikke røyker er noen idioter. Folk som ikke røyker er ukule!

Da må jeg begynne å røyke, for jeg vil jo være en av gutta :woot:

:lol:

 

ang røykeloven som kommer... har hatt noen kjappe tanker der noenganger.

 

Hva om man gjør utestedet om til en "klubb" der ingangbilleten man betaler er en del av et klubbmedlemskap, i døren betaler man dagsmedlemskap og har muligheten for å betaler mnd og års medlemskap.

Er det en da muligheter for å unngå røykeloven, da liksom en del av avtalen med "klubben" er at man "tegner" kontrakt der det da står opplyst om at det er mulighet for å røyke i klubben...

 

eller noe ?

Det må vel gå ann å snu på denne teite loven...

Det er fullstendig mulig... Røykeloven kommer ikke til å gjøre annet enn at en god del utesteder går konkurs :shrug:

Lenke til kommentar
Det er skrev var jo på en sarkastisk måte da. Det irriterer meg at folk begynner si at alle røykere er noen idoter osv..

 

Jaja dette med røykfrie utesteder er bare så latterlig. Blir ikke mye liv i byen hvis dette gjennomføres men det er sikkert dette politikerne vil. Jaja det eg ikke skjønner er at korfor er det ingen som åoner ett utested som er røykfritt da? De hadde jo tjent seg rik ved at de har overfylt utested siden det er så "mange" som ikke klarer røyk mens de er ute på byn. :shrug:

 

Når både fastrøykerne og festrøykerne forsvinner ut for å ta seg en røyk, eller stikker avgårde på en privat fest, blir det ikke stort med liv på utestedene...

Lenke til kommentar

Det var noen tidligere som nevnte det med å opprette utesteder som "klubber" fordi den nye røykeloven angivelig kun går på "offentlige" serveringsteder, altså med andre ord, der hvor alle kan ferdes, men "alle" kan ikke ferdes i en klubb som krever medlemsskap :green:

 

Men hva annet var det å forvente med en kristen helseminister og et kristelig parti i regjeringsposisjon da? Forslaget måtte jo komme til slutt!

Lenke til kommentar

Har aldri likt røyk, har aldri prøvd, og har vel igrunn prøvd å holde meg så langt unna som mulig... Mamma og pappa har alltid røyka, og har vel vært passivrøyker sånn sett så lenge jeg kan huske... Men de har skjerpa seg nå, røyker på faste plasser, ikke i stua, har alltid oppe vinduet i bilen og sånt... Å stå sammen med venner gjør jeg ikke, i alle fall ikke nære... Ble rimelig sur på eksen min da hun sprakk og fyra opp en sigarett i trynet på meg - det bidro vel en del til at det ble slutt...

 

Sier alltid til folk som røyker at det ikke er sunt - mest for å være irriterende, men de ber jo om det? ;) Har blitt en noe mindre seriøs tone på det de siste åra, men jeg sier det for det.

 

Røyk er en pest og en plage, men en valgfri en.

Lenke til kommentar
Jeg røyker (dessverre) nokså mye, rundt 10 om dagen. Årsaken for at jeg begynte var fordi det var "tøft" - man følte seg voksen. Hvorfor jeg ikke har sluttet er mye verre å forklare - det vet jeg faktisk ikke. Jeg kan i alle fall ikke finne en eneste grunn til å røyke. Det å starte å røyke er noe av det mest idiotiske et menneske kan gjøre mot seg selv, det er min mening. Og jeg går gladelig med på at jeg var komplett idiot som begynte å røyke.

 

Moralen er: ikke begynn å røyke - det fins IKKE EN ENESTE GOD GRUNN til å begynne!

Mange sier at det er godt - ja, det er VELDIG godt å ta seg en røyk når behovet er der. Det er også deilig å pisse når du er skikkelig pissatrengt. Det er med røyk som med f.eks. kaffe - det smaker pyton, men du kan lære å like det. HVORFOR du skal lære å like det, er dog en langt annen sak. Jeg spiser ikke lutefisk. Og jeg kan ikke i mine villeste fantasier forestille meg hvorfor jeg skal lære meg å like det. Det argumentet mener jeg de fleste burde bruke i forhold til røyk.

 

kondolerer. helt enig, det dummeste man kan gjøre er å begynne å røyke. Dere som allerede er fanget av petterøes, tiedemanns, marlboro, eller hva det måtte være: bruk heller pengene på røykeplaster, røyketyggis, eller andre avvenningsmidler. du får kjøpt det hos f. eks. rimi...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har aldri røkt. Har aldri tatt borti en røyk. Jeg har vel heller ingen større planer om å starte å røyke heller.

Jeg har aldri hatt *lyst* til å begynne å røyke. Når jeg ser på de i klassen min (10. klasse) som røyker, så får jeg ihvertfall ikke lyst. Jeg ser jo hvordan det går med dem alle..

Når de røyker, ferdes de i et miljø som gjør dem til bomser og tapere. De er fryktelig ukonsentrerte (selv om de faktisk klarer å konsentrere seg såpass at de klarer å klype hardt rundt puppene til jentene), og er de heldige, har de fremtid som dassvaskere hos mamma..

 

Kanskje ikke helt sånn, menn uansett - de er langt nede.. Selvsagt, alle som røyker er jo ikke slik, men jeg mener at det rett og slett er tåpelig å kaste bort livet sitt på denne måten.

 

Det er jo klart, røyking er enkelt nok én måte å takle livet på. Selvmord er en annen måte å takle livet på. Du kan si at røyking er et selvmord som pågår over lengre tid..

 

Jeg har ingenting imot de som røyker, og de nevnte røykerne i klassen kan forsåvidt være veldig greie, men jeg synes rett og slett at det fins klokere ting å gjøre enn å røyke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...