Gå til innhold

Til dere røykere! (kom med argumentene deres :D)


bjaa

Anbefalte innlegg

hehe, men husk at røyk er ikke til å spøke med :o

 

 

Til daglig blir jeg "uttsatt" for passiv røyking, mora og faren min røyker. Noen ganger når de røyker myeom kveldene ser det ut som det er tåke inni stua der...Og det svir litt i øyne!..

 

Takker for bra svar av deg Yummy, og dere andre!

 

Har hatt om røyking som projekt på skolen, hvor temaene å velge mellom var alkohol, narkotika og Røyk. Folk som røykte valgte røyk...men dumme som de var, lærte de noe? Neida!

 

ps. dere røykere får ikke slike tenner trur jeg, :green::p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg røyker ikke, har ikke noe problemer å gå med dem som røyker.. Men må støtte dere folkens...

Jeg er imot den loven som skal gjøre utesteder o.l. røykfrie f.o.m. neste år.. Det er en hat's sak...

 

Men men, røyk er vel som å knekke fingrerne... en vane sak.. utenom at det er mye vanskligere å slutte å knekke fingrerne.. det kan du gjøre uten å tenke over det mens en røyk må man ta frem ( evt rulle ) , tenne og suge på .. ikke minst dra til butikke å kjøpe.. mens fingrerne er gjort på 0.5 sek..

Lenke til kommentar
Jeg røyker ikke, har ikke noe problemer å gå med dem som røyker.. Men må støtte dere folkens...  

Jeg er imot den loven som skal gjøre utesteder o.l. røykfrie f.o.m. neste år.. Det er en hat's sak...  

 

Men men, røyk er vel som å knekke fingrerne... en vane sak.. utenom at det er mye vanskligere å slutte å knekke fingrerne.. det kan du gjøre uten å tenke over det mens en røyk må man ta frem ( evt rulle ) , tenne og suge på .. ikke minst dra til butikke å kjøpe.. mens fingrerne er gjort på 0.5 sek..

Heh...weird, det var nesten som å lese det jeg skulle poste.

 

Jeg er en stor passiv røyker, å trives med det :woot:

Lenke til kommentar

To av vennene mine "fest-røyker" når de er på fest. Veit ikke hvorfor de gjør det, kanskje de føler seg "kul" sammen med de "kule" andre røkerne? :shrug: Uansett, det kan jo hende at det begynner slik for noen?

 

BTW, personlig har jeg aldri prøvd å røyke, og skal aldri heller. Alkohol er helt greit, men røyk er noe dritt! 8)

Lenke til kommentar
...

Personlig så røyker jeg pga det er godt, det behager meg.

Jeg driter oppi helsa mi.  

Jeg vil heller leve i sus og dus i noen år i stede for å sitte/ligge i en stol i kanskje 5-10 år ekstra og pisse ut i en pose. Nei takk.

 

Hva om røykinga medfører at du havner i denne situasjonen lenge før? Du kan få kreft som 40-åring f.eks.

 

Jeg røyka i 5 år selv. Begynte med at jeg selvsagt måtte prøve sheiten. Smakte dritt gjorde det, men en 10 pk. gikk greit det. Spøy som en gris en time senere :lol: Etter det hadde jeg et opphold på noen mnd, men røykte mer og mer på fest. Plutselig så røykte jeg når det ikke var fest også... For 2 år siden veddet jeg og en kollega om hvem som kunne holde seg lengst unna, og jeg brukte da anledningen til å slutte helt!

*Stolt*

Jeg er virkelig glad for å være kvitt røyken. Å begynne var noe av det dummeste jeg noen gang har gjort. (Som du kanskje forstår av dette, så har jeg gjort mye svært dumt :-? )

Lenke til kommentar
To av vennene mine "fest-røyker" når de er på fest. Veit ikke hvorfor de gjør det, kanskje de føler seg "kul" sammen med de "kule" andre røkerne? :shrug: Uansett, det kan jo hende at det begynner slik for noen?

Det er nettopp slikt det starter. Flere av vennene mine startet å "fest røyke", så kom en litt lur kompiss av meg og sa til han ene, "du røyker ikke, så stump den røyken", så smalt han til han "fest røykeren" :green:

 

Men han fortsatte og røyke han...

Lenke til kommentar
To av vennene mine "fest-røyker" når de er på fest. Veit ikke hvorfor de gjør det, kanskje de føler seg "kul" sammen med de "kule" andre røkerne? :shrug: Uansett, det kan jo hende at det begynner slik for noen?

Det er nettopp slikt det starter. Flere av vennene mine startet å "fest røyke", så kom en litt lur kompiss av meg og sa til han ene, "du røyker ikke, så stump den røyken", så smalt han til han "fest røykeren" :green:

 

Men han fortsatte og røyke han...

:lol: Det er så utrolig morsomt når folk gjør slikt :woot:

Lenke til kommentar

Festrøyker sjøl... men har ingen problemer vanligvis med å holde meg unna i hverdagene. Festrøyker ikke for å være kul men for at det blir ekstra rus med å blande røyk og øl. Høres kanskje dumt ut men jeg har prøvd å slutte å festrøyke men merkelig nok så får jeg automatisk DET suget etter røyk når jeg drikker... :roll:

 

Noen skrev her oppe om psykisk og fysisk avhengighet. Psykisk avhengighet er visstnok den verste. Det er en grunn til at de lager røykeavvenningsmidler som brukes som sigaretter.

Lenke til kommentar

"smakte" den første røyken i 12års alderen, men syns ikkje det var noe særlig ettersom eg fikk dårlig samvittighet pga. foreldre som har fortalt meg hele livet om hvor skadelig sigaretter er.

Men når eg begynte på ungdomsskolen så røykte eg ca 1-2 om dagen :-)

Men det var bare for å være tøff, følte egentlig ikkje at det var noe godt sånn at eg slutta i 9 klasse.

 

Faktisk 90% av dei eg gjikk i klasse med på ungdomskolen har begynt å røyke. Er ganske stolt over å ha klart å la være. :)

 

Sigarer derimot, liker eg, fikk tilogmed lov av foreldra til å røyke ein på juleballet i 10. klasse :smile: .

Lenke til kommentar

Jeg har vokst opp med en hel familie som røyker(alt fra farfar til tanter, og kusiner), og jeg har aldri hatt lyst til å røyke, verken når jeg var liten eller når jeg var i den alderen som de fleste begynner å røyke, når man går på ungdomskolen, der alt er en popularitets konkuranse. Jeg har derimot prøvd det da jeg i noen mnd var festrøyker. Hadde ingen som helst problemer med å stoppe.

 

Sigarer derimot, liker eg, fikk tilogmed lov av foreldra til å røyke ein på juleballet i 10. klasse :smile: .

 

Sigarer går helt greit, jeg mener at røyk er ukult, men sigarer i en spesielt festlig anledning er kult. Feks hver nyttårsaften så kjøper meg og kamerater kubanere til å røyke kl2400. Man skal dessuten ikke trekke ned røyken, så det blir mer symbolsk.

 

 

Kanskje noen prøvde av en eller annen grunn, og så ble de avhengige? Kanskje derfor? Vet ikke jeg.

 

De blir ikke avhengige av å prøve det verken en eller tyve ganger, det må gå over tid. Vet ikke hva statistikken sier på dette området men tror det må ta ihvertfall være mer enn 6-9mnd før man er fysisk avhengig.

 

Når det kommer til dette med psykisk avhengighet som noen av dere nevner mener jeg det er et direkte resultat av et svakt sinn. Hvis jeg feks ser noen på en fest som jeg ikke liker av en eller annen grunn, som fyrer opp en sigg så begynner jeg å diskutere med dem om hvorfor de røyker og alt det derre. Og de har aldi noen bra svar. Jeg HATER det når folk gjør dumme ting uten noen som helst god grunn og jeg velger å bortforklare det som ytre påvirkning. Altså mange av de som røyker bare for å være kul osv, spesielt fjortisser som står uten for daglivarebutikken og spør meg om jeg kan kjøpe røyk mener jeg er svake mennesker. De gjør alt for å være kul! Dere kan tenke dere hva jeg sier til slike fjortisser....

Enough to say at ikke engang redd barna børsebærerene ser på meg engang når jeg gjør entre på butikken :evil:

 

 

Moralen er: ikke begynn å røyke - det fins IKKE EN ENESTE GOD GRUNN til å begynne!

 

Enig der, det er bare idioter som røyker. Dette sa jeg til mor og far fra jeg var 8 år til en ca 17år alder. Etter ni års arbeid slutta dem endelig å røyke. Vet ikke om det var jeg som gjorde utslaget, men liker å tro at jeg gjorde en innsats. Noe jeg har fortsatt med :wink:

 

 

Jeg driter oppi helsa mi.

Jeg vil heller leve i sus og dus i noen år i stede for å sitte/ligge i en stol i kanskje 5-10 år ekstra og pisse ut i en pose. Nei takk.

 

Du tror det er så enkelt at hvis det skulle skje noe som følge av røykingen, at du bare dør en naturlig død noen år før du eller ville død?

Tro om igjen. Får du kreft, så kjenner du til å begynne med ingenting, så i eksempelet lungekreft så begynner du sakte men sikkert å kjenne mer og mer smerte mens du puster. Så når du endelig kommer til legen med problemet sier han til deg at kreft som følge av røyking er VELDIG vanskelig å overleve. Du blir satt på terapi, der du ikke kan spise noe å holde det nede i mer enn 20min. Når kreften har spredt seg litt mer er det ikke bare munnen som begynner å spy ut fordøyd mat ukontrollert, men og de andre hulla som du sikkert klarer å forestille deg. Alt dette samtidig som du må ta kraftige smertestillende bare for å klare å sove en time gjennom smerten som pulserer opp gjennom hele brystkassen din når du puster.

Slik kan det holde på opptil tre år, seffølgelig avhenging av hvor fort legen diagnoserer deg med kreft. Det er bare døden som kan avløse smerten. Og den kommer enten du vil eller ikke. Noe de fleste vil etter bare få mnd med terapien.

 

En annen ting når det kommer til røyking er dette med at hvis man møter en dame som røyker, på fest eller noe så det umulig å utføre en samtale med røykeånden i trynet. Og verre blir det hvis det kommer mer intime muligheter inn i bildet. Jeg har vært borti kvinnelige røykere, og det gjør meg kvalm. Nesten uansett hvor fin de er så må jeg bare snu hvis jeg ser de røyker. Det skyldes kanskje ikke bare ånden, men det er et prinsipp jeg har, for jeg har da prinsipper :D

 

En annen ting som er irriterende er hvis man er med folk som røyker, enten det er fest eller ikke så stinker klærne røyk som ******! Jeg HATER det! Hvis jeg lukter på genseren etter en tur på byn eller den månentlige poker kvelder så blir jeg kvalm!

 

Ok, dagens moral fra meg er at jeg hater røyk, jeg hater røykere, jeg hater de som syns det er kult og ikke minst de som lager røyken. Det burde alle andre også gjøre. Er det noe som burde vært kult og sosialt så er det den som kan tjene mest penger på skuddpremiene som er utsett på røykere fra min side.

Lenke til kommentar
...Hvis jeg feks ser noen på en fest som jeg ikke liker av en eller annen grunn, som fyrer opp en sigg så begynner jeg å diskutere med dem om hvorfor de røyker og alt det derre. Og de har aldi noen bra svar. ....

 

Svaret trenger ikke å være noe mere enn et

- Jeg liker det

- Sånn er det bare

 

Er like dumt å spørre en fyr hvorfor han kjører 10km/t for fort på motorveien.

 

Enkelte ting i livet krever ingen forklaring... Tror neppe alle som røyker har tenkt "tror jeg vil røyke jeg og se hvor fort jeg kan få kreft"... Neppe. Så min mening er at du virker rimelig tett for å ta en slik diskusjon med folk som du ikke liker ... Og selvfølgelig har de ikke noe godt svar, for det er somregel ikke plangt å starte å røyke, eller noen god grunn.

 

Du runker heller ikke for å se om det går for deg, du runker for det er naturlig... en del av deg... og ikke minst godt...

 

Takk for meg... Ferdig med denne Thred'n.. .( i think )

Lenke til kommentar

Svaret trenger ikke å være noe mere enn et  

- Jeg liker det

- Sånn er det bare

Du ser ikke feilen idet?

 

Er like dumt å spørre en fyr hvorfor han kjører 10km/t for fort på motorveien.  

Hvis en fyr kjører 10km/t for fort på motorveien så er det et fullt gyldig spm å spørre hvorfor han kjører så fort. Dumt argument fra din side.

Er det en god grunn som feks at det er gøy eller at han har det travelt så er vel det et greit svar?

 

Enkelte ting i livet krever ingen forklaring... Tror neppe alle som røyker har tenkt "tror jeg vil røyke jeg og se hvor fort jeg kan få kreft"... Neppe.  

Seffølgelig har alt en forklaring. Det som vi sier ikke har en forklaring er bare ting som vi ikke vet forklaringen på ennå. Jeg tror heller ikke folk begynner å røyke med mål å få kreft. Hvor har jeg sagt det. Det jeg er ute etter er belysning på de forskjellige grunner som folk faktisk begynner å røyke. Og som jeg har sagt tidligere er det som oftest bare idoit-grunner til at folk begynner å røyke.

 

Så min mening er at du virker rimelig tett for å ta en slik diskusjon med folk som du ikke liker ...  

Vi ser hvor dine meninger har tatt deg...

Og folk man ikke liker setter man gjerne litt på spissen i hverdagen. Det kan man spesielt se i politikken. Det er helt naturlig.

 

Og selvfølgelig har de ikke noe godt svar, for det er somregel ikke plangt å starte å røyke, eller noen god grunn.  

Så hvorfor begynner de da?

 

Du runker heller ikke for å se om det går for deg, du runker for det er naturlig... en del av deg... og ikke minst godt...  

For et totalt usaklig metafor. Mine ronkevaner er en helt annen diskusjon og kjønnsdriften min kan ikke sammenlignes med røykesuget til kjederøykere....

 

Takk for meg... Ferdig med denne Thred'n.. .( i think )

Kanskje best, du har ikke så veldig mye konstruktivt å komme med...

 

Og til dere andre, min avsluttelse på min orginale post der jeg skriver at jeg ikke liker dem som røyker så mener jeg ikke bokstavelig talt at jeg hater alle som røyker og at jeg håper dem dør. Jeg har mange venner som røyker, men hadde seffølgelig foretrukket at dem var holdt seg clean.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...