Gå til innhold

Til dere røykere! (kom med argumentene deres :D)


bjaa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lager denne posten fordi jeg kjenner mange som røyker og etter å ha prøvd litte grann, så lurer jeg på hvorfor dere gidder.

 

Så hva er fordelene med å røyke?

 

Gjør dere det pga. den "sosiale" delen? (så kult azz!)

Er det status å røyke?

 

Har dere tenkt over alle ulempene ved å røyke da?

 

Dårlig helse (dårlig potens og)

fare for kreft osv

Lukter dritt

Smaker dritt

 

men jeg lurer på hva dere røykere mener er fordelen? Spytt ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel eg kan innrømme at eg begynte som 13åring å røyke av nyskjerringhet og eg syns det var kult fordi eg virket så voksen. Jaja var snakk om en 10pack i uken så det var ikke myr røyk som gikk. Begynte å røyke fast i 16-17 år alderen. Men eg har aldri vært stor røyker. På en vanlig kjedelig dag røyker eg 4-5 røyk om dagen noe som er ganske lite. Enkelte dager røyker eg mindre men andre dager går det en hel 10 røyk og på fester går det mer enn 20. Jaja det var en stund at eg bare røyket 2 røyk om dagen fordi eg skulle slutte men orket ikke å slutte.

 

Fordelen med røyk er at eg slapper av og føler med vel etter en røyk.

Hater faktisk røyk lukt i klærne og skifter når eg kommer hjem pga av røyklukten. Røyker heller ikke inne på rommet mitt. Går alltid ut en tur eller tar meg en røyk i altanen.

 

Dårlig helse (dårlig potens og)

fare for kreft osv

Lukter dritt

Smaker dritt

vel:

Helse dritter eg i. Og når det gjelder potens så har eg nok av den og den trenger vel å bli dempet litt :D

 

Kreft dritter eg i. Eg røyker ikke som de stor røykerne som røyker 2x20 cigaretter så eg har langt mindre sjange for å få kreft.

 

lukter dritt det er sant men så lenge eg er ute så gjør det ingenting. Dessuten står eg alltid på en måte og røyker slikt at andre ikke får røyken i trynet. (selv hater eg å få andres røyk i trynet :mad: )

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Snowdog, takk for et ganske så ærlig svar :)
Fordelen med røyk er at eg slapper av og føler med vel etter en røyk.

Men slappet du ikke av før du begynnte å bli avhengigi da?

Det husker eg ikke. Altfor lenge siden. :D

 

Altså seff er det ikke bra å røyke men det er en grunn til at eg røyker og det er fordi det er digg. Hehe vanskelig å forklare. Fikk lyst på en røyk. Eg tar meg en røykt for deg eg bjaa. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg røyker (dessverre) nokså mye, rundt 10 om dagen. Årsaken for at jeg begynte var fordi det var "tøft" - man følte seg voksen. Hvorfor jeg ikke har sluttet er mye verre å forklare - det vet jeg faktisk ikke. Jeg kan i alle fall ikke finne en eneste grunn til å røyke. Det å starte å røyke er noe av det mest idiotiske et menneske kan gjøre mot seg selv, det er min mening. Og jeg går gladelig med på at jeg var komplett idiot som begynte å røyke.

 

Moralen er: ikke begynn å røyke - det fins IKKE EN ENESTE GOD GRUNN til å begynne!

Mange sier at det er godt - ja, det er VELDIG godt å ta seg en røyk når behovet er der. Det er også deilig å pisse når du er skikkelig pissatrengt. Det er med røyk som med f.eks. kaffe - det smaker pyton, men du kan lære å like det. HVORFOR du skal lære å like det, er dog en langt annen sak. Jeg spiser ikke lutefisk. Og jeg kan ikke i mine villeste fantasier forestille meg hvorfor jeg skal lære meg å like det. Det argumentet mener jeg de fleste burde bruke i forhold til røyk.

Lenke til kommentar

selv røyker jeg ikke, og er fornøyd med det! har faktisk alldri tatt ett eneste trekk! Når jeg tenker over det så hadde jeg alldri hatt råd til det heller..... la oss si en 10-pakning til dagen: 35x6 =

210,- +minst en 20-pakning på lørdagen når du skal ut= 65,-

tot. 275kr på røyk i uka.......

Kanskje noen prøvde av en eller annen grunn, og så ble de avhengige? Kanskje derfor? Vet ikke jeg.

 

Det tar 7år for å bli fysisk avhengig og! Så om du er blitt psykisk avhengig, og vil slutte så bør vell ikke det vere noe problem...

 

Kreft dritter eg i. Eg røyker ikke som de stor røykerne som røyker 2x20 cigaretter så eg har langt mindre sjange for å få kreft

 

EN røyk kan forrusake kreft, bare så du vet det! Det kan vere nr. 1! nr.100 eller nr. 10.000......

så du skal ikke vere for sikker.............

Lenke til kommentar

hørte på en morsom cd fra "røyk fri kampanjen" eller no i dag på skolen:

 

"Hei du! Vi er en gruppe kule voksne mennesker, og lurte på om du ville joine oss. For kun 50 kroner dagen får du disse medlemsfordelene: dårlig ånde, gule tenner, illeluktende klær, dårligere helse og større fare for kreft. Så dra et drag, og du er med! (hviskende stemme som sier: et drag og du er hekta)."

Lenke til kommentar

Jeg begynnte vel å røyke av nyskerrighet om jeg ikke husker helt feil. Begynnte med at jeg bøffet sigg med fattern, også utviklet det seg og vips så hadde jeg kjøpt min første røykpakka, og da var det gjort. Nå røyker jeg mellom 10 og 30 om dagen, alt ettersom hva jeg gjør på. Sitter jeg på kafè eller er ilag med venner og kan røyke inne, så røyker jeg mye. Sitter jeg hjemme hele dagen, røyker jeg ikke mer enn 5-10.

 

Hjemme går jeg ut for å røyke, og det er en av grunnene til at jeg røyker. RØYKETID ER TENKETID! også synes jeg det er godt å røyke, også er det faktisk litt sosialt på en syk måte. . .

Lenke til kommentar

Hehe, da jeg var liten så rappet vi ofte røyk fra foreldene våre, jogget ut i skauen og røyka som faan.

Knapp en 20 pakning på strak arm, spydde som faan.. Har ikke røyket siden. Trur det er det som er slutte trikset :D

 

Anyway, nå engang i bland på fest så røyker jeg for å tømme pakkene til de andre.. :lol:

Lenke til kommentar
Nå røyker jeg mellom 10 og 30 om dagen, alt ettersom hva jeg gjør på. Sitter jeg på kafè eller er ilag med venner og kan røyke inne, så røyker jeg mye. Sitter jeg hjemme hele dagen, røyker jeg ikke mer enn 5-10.

 

Hjemme går jeg ut for å røyke, og det er en av grunnene til at jeg røyker. RØYKETID ER TENKETID! også synes jeg det er godt å røyke, også er det faktisk litt sosialt på en syk måte. . .

På en eller annen syk måte så er røyking sosialt ja. Dog, hvor sunt det er, er en annen sak.

Og det er rart hvordan man røyker mere i enkelte annledninger.

 

Personlig så røyker jeg pga det er godt, det behager meg.

Jeg driter oppi helsa mi.

Jeg vil heller leve i sus og dus i noen år i stede for å sitte/ligge i en stol i kanskje 5-10 år ekstra og pisse ut i en pose. Nei takk.

Lenke til kommentar

Begynte å røyke når jeg var rundt 14 fordi det da var "tøft" (Vi visste jo ikke bedre vi stakkars folk)

 

Røyk + kaffe/øl = :woot:

 

:yes:

 

Det beste man kan gjøre en morgen før skole/jobb i Trondheim er å stikke innom Dromedar kaffebar i Nordre gt. klokken halv åtte og bestille seg en kaffe eller to og ta seg en røyk eller 4 med venner! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...