Malaki Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Jeg lurer på hvilken landsdekkende 100/100 fiber linje som er billigst. Canal digital har 100/100 linje til 599 kr mnd. Er det noen billigere som er landsdekkende der ute? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Det finnes ikke noe slikt som landsdekkende 100/100 fiber linje. Men hvis du flytter til fantasiland så er der kanskje en mulighet, 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Jeg lurer på hvilken landsdekkende 100/100 fiber linje som er billigst. Canal digital har 100/100 linje til 599 kr mnd. Er det noen billigere som er landsdekkende der ute? Canal digital er ikke landsdekkende, og de er først og fremst basert på HFC. Noen få steder tilbyr de riktignok fiber i dag. Som andre kabelselskaper så har de enkelte deler av en by eller tettsteder og derfor er du "out of luck" hvis et annet kabelselskap har etablert seg i ditt område. Vi har dessverre ingen ISPer som er landsdekkende(som i mine øyne må bety at de kan levere på de aller fleste steder) som kan levere fiber til privatkunder. Altibox er tilstede i de fleste landsdeler, men på ingen måte landsdekkende. Her i Oslo er de omtrent ikke tilstede. De fokuserer først og fremst på områder der det er liten konkurranse på TV/Internett. Jeg vet ikke hvor du bor, men her i Oslo får borettslaget mitt fiber internett fra Lynet Internett tidlig neste år. 100/100 til 299 1 Lenke til kommentar
Malaki Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 Beklager feil ordbruk, mente utenfor oslo =D da ingen fiberleverandører er "landsdekkende" har en åpen fiberlinje utenfor Oslo =) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Så, du har en fiberlinje inn til deg allerede? Du får vel ta kontakt å høre hvem som kan bruke den, selv om Canal Digital kan levere fiber, er det ikke sikkert de har utstyret klart til å levere til deg... Lenke til kommentar
Malaki Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 Stemmer, men tror canal digital kan levere på den. Det jeg er ute etter er om noen vet om noen billigere jeg kunne hørt med? =) beklager at jeg er så upresis =/ Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Du kan jo se om du får noen resultater på bredbåndsguiden: http://www.bredbandsguiden.no Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Skal du ha fiber fra en annen leverandør, så må jo noen grave ny fiber til deg. Det er fantasi å tro at noen vil gjøre det uten å tjene inn kostnadene. Siden det alt er fiber i området, så vil det ikke være marked for noen andre på en god stund. 1 Lenke til kommentar
Malaki Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 Takk for svar. Bredbåndsguiden har jeg sjekket, den virker bra. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Vi får håpe at det på sikt vil bli mulig å velge leverandør av bredbånd over fiber, slik som på dagens kobberlinjer. Da vil man få en linjeleie fra de som har lagt inn fiber og en bredbåndstilbyder etter eget valg. Det som er problemet pr dato, er at utgifter fiber må tjenes inn. Det er ingen fortjeneste i dette, uten at de får betalt over mange år med internett og evt TV/telefoni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå