Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Huseier 'banker' inntrenger

rozon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er jo rar. Ville du latt folk bare buse inn i hjemmet ditt å ta for seg?

Hadde det skjedd hjemme hos meg hadde vedkommende blitt møtt med mer makt enn vedkommende var villig til å bruke selv. Det får eskalere dit det vil, INGEN kommer inn til meg og skremmer guttungen eller fruen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er jo rar. Ville du latt folk bare buse inn i hjemmet ditt å ta for seg?

Hadde det skjedd hjemme hos meg hadde vedkommende blitt møtt med mer makt enn vedkommende var villig til å bruke selv. Det får eskalere dit det vil, INGEN kommer inn til meg og skremmer guttungen eller fruen!

Jeg ville forsvart meg og antageligvis knust noen ribbein, men aldri om jeg ville gjordt meg selv til en drapsmann bare for noen verdisaker

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville forsvart meg og antageligvis knust noen ribbein, men aldri om jeg ville gjordt meg selv til en drapsmann bare for noen verdisaker

Enhver med samvittighet ville lagt seg flat etter å ha slått ned noen.uansett årsak. Denne mannen er iskald

Nå skriver du usammenhengende og selvmotsigende!

jq523f5c52.gif

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han slo ikke engang. Han kastet en flaske mot inntrengeren fordi inntrengeren drapstruet og jagde svigerfaren opp trappen med et stikkvåpen.

Når inntrengeren er fysisk overlegen, hvordan har du planer å forsvare deg uten våpen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han slo ikke engang. Han kastet en flaske mot inntrengeren fordi inntrengeren drapstruet og jagde svigerfaren opp trappen med et stikkvåpen.

Når inntrengeren er fysisk overlegen, hvordan har du planer å forsvare deg uten våpen?

Er inntrengeren overlegen så la han ta det han vil ha. Angriper han så for all del forsvar deg.

Men det du IKKE gjør er å slå han i hodet med en flaske!

Vet du hvor farlig det er å slå noen i hodet?

Lenke til kommentar

Er inntrengeren overlegen så la han ta det han vil ha. Angriper han så for all del forsvar deg.

Vel, politiet er uenig med deg, og de har sannsynligvis hakket mer kompetanse på nødverge enn du har. Vi har en ganske streng nødvergebestemmelse her til lands, men dette var altså såpass godt innenfor at politiet henla saken som intet straffbart forhold.

Vet DU hvor traumatisk det er å bli angrepet i sitt eget hjem?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, politiet er uenig med deg, og de har sannsynligvis hakket mer kompetanse på nødverge enn du har. Vi har en ganske streng nødvergebestemmelse her til lands, men dette var altså såpass godt innenfor at politiet henla saken som intet straffbart forhold.

Vet DU hvor traumatisk det er å bli angrepet i sitt eget hjem?

Ja, vet du?

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Det tror jeg rett og slett ikke på. Har du opplevd tilsvarende har du i så fall vært veldig heldig. Om du syntes det var helt greit, så er det supert for deg, men andre finner det sterkt traumatisk å bare legge seg og spille død og la pakket gjøre som han vil. Da slutter man å føle seg trygg i sitt eget hjem. Om man forsvarer seg mot et angrep så blir ikke den effekten like stor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det tror jeg rett og slett ikke på. Har du opplevd tilsvarende har du i så fall vært veldig heldig. Om du syntes det var helt greit, så er det supert for deg, men andre finner det sterkt traumatisk å bare legge seg og spille død og la pakket gjøre som han vil. Da slutter man å føle seg trygg i sitt eget hjem. Om man forsvarer seg mot et angrep så blir ikke den effekten like stor.

Jeg og min fetter satt hjemme hos meg å tømte 2-3 flasker sprit da det plutselig dukket opp 2 stk på døra. De ville ikke dra så det hele endte i ett skikkelig basketak i yttergangen. Var vel ingen ''vinnere'' der siden alle var blodige og jævlige, men de dro ihvertfall derfra så i motsettning til EvilSeagull så har jeg på ingen måte tenkt å la folk ''invitere'' seg selv inn i mitt hjem :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er typisk norsk. De som beskytter seg får straff, å den idioten som brøt seg inn slipper unna

For å gjenta en link som er postet tidligere: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10149080

Handlingene til de berørte i saken er ansett som lovlig og i tråd med selvforsvarsprinsippet, opplyser Haugaland og Sunnhordland politidistrikt i en pressemelding.

Lenke til kommentar

Jeg og min fetter satt hjemme hos meg å tømte 2-3 flasker sprit da det plutselig dukket opp 2 stk på døra. De ville ikke dra så det hele endte i ett skikkelig basketak i yttergangen. Var vel ingen ''vinnere'' der siden alle var blodige og jævlige, men de dro ihvertfall derfra så i motsettning til EvilSeagull så har jeg på ingen måte tenkt å la folk ''invitere'' seg selv inn i mitt hjem :)

Ikke hør på han, ranere. Det hele er en misforståelse: Dere er ikke velkommen til å rane meg :)

Lenke til kommentar

Dette er typisk norsk. De som beskytter seg får straff, å den idioten som brøt seg inn slipper unna

Tror du mente ':' i stedet for '.'.

Det virker som det er typisk norsk å trekke feil konklusjon på sviktende grunnlag og ikke bry seg om realiteter og fakta hvis man kan få en sjanse til å sutre litt over hvor fælt staten behandler "oss".

Om denne saken er et eksempel på noe er det at systemet fungerer slik at de som greier å stoppe volden når de har avverget trusselen, og ikke lar seg friste til å slå en ekstra gang for å hevne seg litt faktisk har lov til å gjøre det. Hva mer er du egentlig ute etter?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor vanskelig er det å forstå at han ikke slo, og at han fulgte etter han opp trappen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...