the-wiking Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 heisan, hm ja hvordan skal jeg si det, fersk serru. jo jeg har kjøpt meg bærbar pc med xp. hjemme har jeg isdn linjer, det jeg har lyst til er å sitte med min pc hvorsom helst i stua uten alle ledningene til internett. hva må jeg kjøpe for å få dette til, trådløs surfing med isdn linjer. takker påforhånd for alle svar Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 *Tror* ikke det er utarbeidet noen skikkelig løsning for trådløs ISDN, og dyrt er det helt sikkert. Denne f.eks; http://www.lanzone.no/pd_orinoco_med.cfm Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 ISDN-rutere var ganske vanlig før, bør være mulig å få tak i slike brukt til en rimelig penge (ser ingen nye). Sjekk din lokale IT-avdeling, disse ble mye brukt til hjemmekontorløsninger. Kombinert med et enkelt aksesspunkt bør det funke ganske greit. Ser ut som det er slik LanZone pakken er bygd opp. Ellers er det vel mulig å lage en PC basert løsning med et ISDN-kort, et trådløst kort og ruter software, men det krever litt mer jobb. Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Finnes det! Telehuset lever disse, men du finner den oxo her : http://www.gdsl.no/product.asp?VareNr=104009&S=3 Løp og kjøp! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Finnes det! Telehuset lever disse, men du finner den oxo her : http://www.gdsl.no/product.asp?VareNr=104009&S=3 Løp og kjøp! Som sagt; DYRT! Men har du "bare" ISDN, er det vel ikke annet alternativ enn å bruke litt på dette da. * føle med modus på * Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det heter "Trådløs internettsurfing" Det var 1 stavefeil og to orddelinger på fire ord, det... Ikke verst uttelling. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Telehuset lever disse, men du finner den oxo her :http://www.gdsl.no/product.asp?VareNr=104009&S=3 Som sagt; DYRT! Trådstarter spesifiserte ikke at det skulle være billig, for alt jeg vet er vedkommende stinn av gryn, men ... Forutsatt at det er mulig å oppdrive billige ISDN-rutere (det må da ligge lassevis av disse i skuffer og skap), vil det være billig og fremtidsrettet å kjøpe et aksesspunkt med innebygd DLS-ruter (1000+ kr) og deaktivere ruterdelen til det blir behov for den. Med f.eks denne til 300 og litt kabel kommer det på under 1500 totalt. Bakdelen er at det er 2 bokser, og kanskje litt mer jobb å konfigurere, men så er alt klart den dagen ADSL e.l. kommer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 eventuellt kan du grave opp en gammel PC og legge inn smoothwall. da sparer du litt penger på wifi'n og, strenger bare et enkelt accsesspunkt og et pcmcia kort til kr 300 Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 heisan, takker alle for svar. BEKLAGER TOOLSBEAD at jeg hatr litt skriveleif da jag lidet av dysleksid, men kuser meg fortsat med å skrive imm på forummet. Du hor en fein hoby å site å rete på ale os andre STÅ PÅ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 BEKLAGER TOOLSBEAD at jeg hatr litt skriveleif da jag lidet av dysleksid, men kuser meg fortsat med å skrive imm på forummet. Du hor en fein hoby å site å rete på ale os andre STÅ PÅ Jeg beklager at jeg hadde en lei måte å uttale meg på i posten. Det skulle vært skrevet slikt. Det er ingen hobby å gå rundt å rette på folks skrivefeil. Jeg håper på en måte at folk leser det jeg skriver når jeg korrigerer feil, men vet at det er ytterst få som gjør det. Det er leit. At du ikke tar kritikk av ditt emne forstår jeg når jeg skriver det slik jeg gjorde i forrige post, men håper du tar til deg noe som er et forsøk på konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 La nå denne posten forholde seg til det som det er snakk om og ikke en diskusjon rundt Norsk grammatikk Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 ...ikke en diskusjon rundt Norsk grammatikk "Norsk" er ikke et egennavn og skal derfor ikke skrives med stor forbokstav. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Med en ISDN basestasjon fra Siemens og en USB adapter fra samme leverandør så kan trådstarter surfe tråløst i hastigheter opp til 128k . Du finner denne adapteren her : http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/In...52Fdesc,00.html Om man da har en Gigaset 4170 eller eventuelt en eldre modell så er det bare å surfe på Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 takker konge likte den toolshed - skrives ikke hed - head - hode :? hed - betyr tatt hensyn til, så vi må vel bare ta hensyn til deg da Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 toolshed = verktøybod Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har isdn, 1stasjoner p`c og ein bærbar p`c bruker dette fra 3com og det virker heilt fint, http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 toolshed - skrives ikke hed - head - hode :?hed - betyr tatt hensyn til, så vi må vel bare ta hensyn til deg da Ja, skjønner tankegangen, men det var ikke meningen at det skulle stå "head", men "shed". Så det blir altså Tool + shed. Jeg prøvde ikke kritisere noen isted, men det virker som om du virkelig er ute etter å ta meg på noe. hed - betyr tatt hensyn til, så vi må vel bare ta hensyn til deg da Hvor har du det fra? På hvilket språk betyr "hed" "å ta hensyn til noe/noen"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå