Gå til innhold

Hvor ofte hender det at meldinger ikke kommer frem?

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Hei godt folk!

Sendte en melding til noen på juleaften som jeg fortsatt ikke har fått svar på (iMessage forresten) og det har fått meg til å tenke.

Regner egentlig med at vedkommende har fått meldingen og ikke svarer av andre grunner eller ikke har hatt dekning, men har opplevd at meldinger ikke har kommet frem før også. Faktisk ringte nettopp broren min til meg og lurte på hvorfor jeg ikke hadde svart på en melding som vises som "sendt" på telefonen min.

Noen som har peiling/erfaring rundt dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er viktig at du får tilbakemelding, så ringer du. Selv om det ikke skjer så ofte at meldinger ikke kommer fram, så skjer det fra gang til gang. Ofte når det er flere enn en mobiloperatør involvert. I tillegg kan programmer/apper tulle seg. Er mange ganger jeg har glemt å svare på meldinger rett og slett fordi jeg ikke har hatt tid til å svare når jeg leser meldingene. Så igjen: Er det viktig så ring. Da får du svar med en gang.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke tro dette er veldig utbredt. Står meldingen som sendt skal den i utgangspunktet også komme frem. Det kan selvfølgelig skje feil i basestasjoner, men SMS'er pleier å komme frem til slutt uansett. Grunnen til dette er fordi mottakers SIM må bekrefte mottak av SMS'en før basestasjonen avslutter operasjonen. Kommer aldri bekreftelsen vil det forsøkes på nytt og nytt til det går igjennom.

Når det gjelder tjenester som iMessage kommuniserer disse på en annen måte og ikke som en SMS, og er ikke noe operatøren din har kontroll over. Jeg har sett flere populære meldings-apper som ikke er de best kvalitetssikrede meldingstjenestene, der du kan risikere latency med påfølgende mangemottak eller flere sendte meldinger (meldingene du sender skal nemlig også bekreftes mottatt/sendt, og får de ikke bekreftelsen fortsetter appen å sende).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Vel, jeg fikk svar i dag og hun hadde ikke fått den forrige.

Skjer sikkert ikke ofte, men hadde skjedd her (samt broren min nå i uken). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...