Kennethsk Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg synes ikke maskinen yter noe bra i BF4 og tenker da og oppgradere hovedkort, prosessor og RAM. Jeg har i dag: Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-11564xDDR3, ATX, GbLAN, USB3.0, PCI-Ex(2.0)x16 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 Totalt 8GB RAM Intel Core? i7 Quad Processor i7-870 Gainward GeForce GTX 670 2GB Er det noen som har en formening om hva jeg skal legge pengene i?? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 4 gb ekstra minne CPU kjøler - Noctua D14 Heftig overklokking 4.0 ghz > Et brukt 670 til Ytelse BF4 er svært avhengig av CPU. Kjører du 60 eller 120 hz? 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Støtter "Kremt" sitt forslag helt ut. Kanskje droppe et ekstra 670 og spare pengene til neste generasjon cpu og hovedkort fra intel Rammen kan du som regel ta med deg, samt cpu kjøleren. Kanskje kjøpe en SSD ? Lenke til kommentar
Kennethsk Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg har Corsair H50 Hydro Series og OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5" SSD 240GB. Kjører på 60 hz. Jeg kan minimalt/ingenting om overklokking, men har klart å få prosessoren til 3,4 ghz Vet ikke hva som hindrer BF4 i å kjøre skikkelig, men noe må gjøres Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 4 gb ekstra minne CPU kjøler - Noctua D14 Heftig overklokking 4.0 ghz > Et brukt 670 til Kjøp for all del ikke et GTX 670 til. Hovedkortet støtter ikke SLI. Når du først kjøper RAM, så kjøp 2x4GB kit. Lenke til kommentar
Kennethsk Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Nei, blir nok ikke et 670 til. Mener dere at mine 8GB RAM er det som er flaskehalsen? Hvis jeg husker riktig har jeg 2+2+4 GB RAM Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Mener dere at mine 8GB RAM er det som er flaskehalsen? Hvis jeg husker riktig har jeg 2+2+4 GB RAM Jeg la ikke merke til at du har 8GB RAM. Kjøp en 4GB brikke til, slik at minnet kjører dual channel. Klokk prosessoren litt høyere, og legg heller penger i nytt AMD skjermkort. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 SKjermkortet skal holde en generasjon til Det samme gjør cpu og hovedkort. Viss jeg ikke tar feil så kommer det noe nytt neste år? Kjøp heller nytt da Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 kommer nytt chipset fra amd og nvidia i 2014 da broadwell kommer, ikke noe ytelses forskjell på haswell/broadwell bortsett fra at broadwell går varm, og ikke er noe god på oc. AMD slipper også ut nye cpuer da. Men gpu vil visst nokk väre "Revulusjonerende" vet ikke hvor myte bedre de er, men ville ventet hvis jeg var deg ja, broadwell kommer til sommeren og gpu kommer til hösten/vinteren. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 ikke noe ytelses forskjell på haswell/broadwell bortsett fra at broadwell går varm, og ikke er noe god på oc. Har du noen relevante referanser og linke til? Det er lenge til et produksjonseksemplar foreligger, så jeg venter i alle fall med å konkludere bastant. Det er lite konstruktivt å komme med "vent", når TS har problemer nå. Jeg anbefaler at TS anskaffer seg en 4GB minnebrikke så minnet kan kjøre dual channel, samt et Radeon R9 280X (3GB) eller høyere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Har du noen relevante referanser og linke til? Det er lenge til et produksjonseksemplar foreligger, så jeg venter i alle fall med å konkludere bastant. Det er lite konstruktivt å komme med "vent", når TS har problemer nå. Jeg anbefaler at TS anskaffer seg en 4GB minnebrikke så minnet kan kjøre dual channel, samt et Radeon R9 280X (3GB) eller høyere. Seriøst, hva er poenget med å bytte ut et 670 som yter cirka 90 % av en 280X? Må være det dummeste du kan gjøre. TS sier også at han sliter i BF4, da er det helt klart CPU som er begrensningen. BF4 er veldig CPU krevende. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 En 280x yter jevnt med en 770... http://www.pcpro.co.uk/reviews/graphics-cards/386179/amd-radeon-r9-280x-vs-nvidia-geforce-gtx-770 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 En 280x yter jevnt med en 770... http://www.pcpro.co.uk/reviews/graphics-cards/386179/amd-radeon-r9-280x-vs-nvidia-geforce-gtx-770 770 er en oppjazza 680. 670 er 680 minus 10 %. 280x er veldig nærme maxet ut på klokkefrekvenser mot 670 der du kan komme en del lenger og nærme deg 280x ytelse. Ikke gjør den tabben å bytte til et skjermkort med nesten identisk ytelse, når det er helt tydelig at det er CPU som begrenser deg massivt i BF4. Lenke til kommentar
Kennethsk Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Så i all hovedsak er det prosessoren som er den store flaskehalsen? Da er det vel to alternativ jeg har? 1. Oppgradere hk, cpu og RAM (eller vente til neste generasjon?) 2. Kjøpe mer RAM? Vil dette hjelpe hvis prosessoren er flaskehalsen? Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Ikke noe poeng og vente til neste gen i5, er basert på nøyaktig samme arkitektur bare at den er mindre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Ikke noe poeng og vente til neste gen i5, er basert på nøyaktig samme arkitektur bare at den er mindre. Stemmer. Det som KAN være verdt å vente på er Haswell-E. Litt usikker dato, trolig september 2014. Nytt chipset X99, DDR4. Det ville jo vært den riktige oppgraderingen for deg siden du sitter på en 1366 maskin i dag. Lenke til kommentar
mortex2008 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Hei! Hva er bra ytelse i BF 4 for deg da? Har du sett på de ulike innstillingene ift kvalitet på bildet vs fps. Har du prøvd feks på medium på innstillingene? Hvrdan yter pc en ellers? Kan det være andre ting som du kanskje bør se på også? Jeg forstår det slik at du ønsker å ha gjort noe med PC nå fordi BF4 er morro nå. Da hjelper det lite med noe om 8 mnd.... Jeg hadde det slik og dro til med en ny pc til 15000. Har ikke angret på det.... Jeg har ikke noe spesielt teknisk innsikt, men for meg var det stor forskjell når jeg installerte operativsystemet og spillet på en ssd, spesielt ift lastetid for spillet. Og det er jo også en faktor når en brenner etter å kaste seg inn i kampen... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Skal kjøpe 780 classi, Ville det vært dumt å kjøpt det nå? har for øeblikket et gt440 som ikke spiller bf4 på low engang Lenke til kommentar
Kennethsk Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Bra for meg er at spillet flyter bra uten noe maskinvare lagg, og med god oppløsning. Dette er jo relativt, og alt på ultra er jo å foretrekke, men hvis jeg sier alt på Hig og det flyter fint er jeg fornøyd Maskinen fungerer bra til alt annet, det er helt BF4 den sliter med... Og det er jo som mortex2008 sier, jeg vil helst ha det morro nå, og ikke om 8 måneder Uten at det betyr at jeg har ubegrenset av penger, ønsker å oppgradere til en rimelig penge, hvis det er noe som heter det i samme setning så data og maskinvare Så jeg har fremdeles mine to alternativ, oppgradere alt, eller oppgradere RAM. Er det noen her som har tro på at mer RAM vil få bedre flyt på spillet? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Prøv å ta ut 4GB minnebrikken midlertidig, for å se om du får klokket CPU opp mot 4GHz da. Hvis det går galt med overklokken når du setter tilbake 4GB brikken, så bør du få tak i ny ram så du kan kjøre dual channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå