Gå til innhold

[Løst] Oppgradering til ca 5K

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke maskinen yter noe bra i BF4 og tenker da og oppgradere hovedkort, prosessor og RAM.

Jeg har i dag:

Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156
4xDDR3, ATX, GbLAN, USB3.0, PCI-Ex(2.0)x16

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5

Totalt 8GB RAM

Intel Core? i7 Quad Processor i7-870

Gainward GeForce GTX 670 2GB

Er det noen som har en formening om hva jeg skal legge pengene i??

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Corsair H50 Hydro Series og OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5" SSD 240GB.

Kjører på 60 hz.

Jeg kan minimalt/ingenting om overklokking, men har klart å få prosessoren til 3,4 ghz

Vet ikke hva som hindrer BF4 i å kjøre skikkelig, men noe må gjøres :)

Lenke til kommentar

kommer nytt chipset fra amd og nvidia i 2014 da broadwell kommer, ikke noe ytelses forskjell på haswell/broadwell bortsett fra at broadwell går varm, og ikke er noe god på oc. AMD slipper også ut nye cpuer da. Men gpu vil visst nokk väre "Revulusjonerende" vet ikke hvor myte bedre de er, men ville ventet hvis jeg var deg ja, broadwell kommer til sommeren og gpu kommer til hösten/vinteren.

Lenke til kommentar

ikke noe ytelses forskjell på haswell/broadwell bortsett fra at broadwell går varm, og ikke er noe god på oc.

Har du noen relevante referanser og linke til? Det er lenge til et produksjonseksemplar foreligger, så jeg venter i alle fall med å konkludere bastant.

Det er lite konstruktivt å komme med "vent", når TS har problemer nå. Jeg anbefaler at TS anskaffer seg en 4GB minnebrikke så minnet kan kjøre dual channel, samt et Radeon R9 280X (3GB) eller høyere.

Lenke til kommentar

Har du noen relevante referanser og linke til? Det er lenge til et produksjonseksemplar foreligger, så jeg venter i alle fall med å konkludere bastant.

Det er lite konstruktivt å komme med "vent", når TS har problemer nå. Jeg anbefaler at TS anskaffer seg en 4GB minnebrikke så minnet kan kjøre dual channel, samt et Radeon R9 280X (3GB) eller høyere.

Seriøst, hva er poenget med å bytte ut et 670 som yter cirka 90 % av en 280X? Må være det dummeste du kan gjøre.

TS sier også at han sliter i BF4, da er det helt klart CPU som er begrensningen. BF4 er veldig CPU krevende.

Lenke til kommentar

770 er en oppjazza 680. 670 er 680 minus 10 %.

280x er veldig nærme maxet ut på klokkefrekvenser mot 670 der du kan komme en del lenger og nærme deg 280x ytelse.

Ikke gjør den tabben å bytte til et skjermkort med nesten identisk ytelse, når det er helt tydelig at det er CPU som begrenser deg massivt i BF4.

Lenke til kommentar

Ikke noe poeng og vente til neste gen i5, er basert på nøyaktig samme arkitektur bare at den er mindre.

Stemmer.

Det som KAN være verdt å vente på er Haswell-E. Litt usikker dato, trolig september 2014. Nytt chipset X99, DDR4.

Det ville jo vært den riktige oppgraderingen for deg siden du sitter på en 1366 maskin i dag.

Lenke til kommentar

Hei!

Hva er bra ytelse i BF 4 for deg da? Har du sett på de ulike innstillingene ift kvalitet på bildet vs fps. Har du prøvd feks på medium på innstillingene? Hvrdan yter pc en ellers? Kan det være andre ting som du kanskje bør se på også?

Jeg forstår det slik at du ønsker å ha gjort noe med PC nå fordi BF4 er morro nå. Da hjelper det lite med noe om 8 mnd.... Jeg hadde det slik og dro til med en ny pc til 15000. Har ikke angret på det....

Jeg har ikke noe spesielt teknisk innsikt, men for meg var det stor forskjell når jeg installerte operativsystemet og spillet på en ssd, spesielt ift lastetid for spillet. Og det er jo også en faktor når en brenner etter å kaste seg inn i kampen...

Lenke til kommentar

Bra for meg er at spillet flyter bra uten noe maskinvare lagg, og med god oppløsning. Dette er jo relativt, og alt på ultra er jo å foretrekke, men hvis jeg sier alt på Hig og det flyter fint er jeg fornøyd :)

Maskinen fungerer bra til alt annet, det er helt BF4 den sliter med...

Og det er jo som mortex2008 sier, jeg vil helst ha det morro nå, og ikke om 8 måneder :) Uten at det betyr at jeg har ubegrenset av penger, ønsker å oppgradere til en rimelig penge, hvis det er noe som heter det i samme setning så data og maskinvare :)

Så jeg har fremdeles mine to alternativ, oppgradere alt, eller oppgradere RAM. Er det noen her som har tro på at mer RAM vil få bedre flyt på spillet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...