Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding i java


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg prøver å gjennomføre en direkte betaling fra nettbank på en norsk nettbutikk. Når alle passord er fylt inn og betalingen er i ferd med å godkjennes får jeg denne feilmeldingen: java.lang.StringIndexOutOfBoundsException: String index out of range: -5:

 

Jeg er ingen dataekspert så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lastet ned nyeste versjon om igjen og prøvd i både chrome og firefox på 2 forskjellige maskiner. Har også kontaktet nettsiden og de mente det var min nettbank som var problemet, men jeg kommer inn via banken min så jeg forstår ikke dette.

 

Er det noen smarte sjeler der ute som kan forkalre meg hva jeg nå skal gjøre?

 

Takk

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor får du denne meldingen? I nettleseren?

 

Får du logget inn i nettbanken din på vanlig måte med BankID (du bruker BankID?)

Får denne feilmeldingen når jeg venter på at betalingen skal godkjennes, da har jeg altså lagt til alle kontaktopplysninger og trykket på direkte betaling med faktura. Så skal man logge inn i nettbank med personnummer, engangskode og personlig passord, når alle disse er skrevet inn får jeg transaksjon mislykket. Det er ikke noe annet valg en avbryt og da kommer denne meldingen opp i samme fane, altså i nettleseren.

 

Jeg komer fint inn i nettbanken på vanlig måte med BankID, det er når jeg skal betale her at problemet oppstår.

 

Kan noen tyde teksten i feilmeldingen?

Lenke til kommentar

Som sagt er feilmeldingen irrelevant, så sant trådstarter ikke har laget programvaren selv.

 

Det er ingen annen måte å fikse dette på enn å få utviklerne bak denne nettbutikken til å fikse bugs. Er også litt skeptisk til de som slipper løs utestet/dårlig kode på såpass kritisk funksjonalitet som betaling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Rart ikke kundeservice hadde hørt om problemet, høres i alle fall ikke sånn ut på svaret jeg fikk.

 

Nei, egentlig ikke så rart, siden feilen ikke var hos banken men hos tredjepart. Det hender fra tid til annen, men hvis ikke tredjepart er et stort selskap med mange kunder i Norge, så får ikke banken så mange telefoner om det, og da er du førstemann som ringer.

Problemet i slike tilfeller er at du gjerne blir kasteball, fordi hvis du ringer selgeren, så sier de at det er bankens feil osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...