Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mageplager de siste 5 ukene og hemoroide.

lirene

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente i tyveårene som er frisk og rask fpr det meste, men de siste kanskje 5 ukene har jeg fått noen plager. Det begynte med at jeg fikk veldig sterke magesmerter hver gang jeg spiste noe, bare minutter etter. Så gikk det over til å være en vedvarende kvalme, spesielt intens etter matinntak. Det har vekslet mellom diare og noen gang oppkast noen timer etterp, men det hender ikke hver eneste gang jeg spiser. Jeg har noen få bedre dager . Jeg har nesten konstant ubehag på venstre side av magen, og noen gang ganske vondt når jeg tar på magen. Nå dukket det helt uten videre opp en hemoroide også, uten at jeg har hatt forstoppelse eller noe som helst. Har generelt vært lite på toalettet da jeg nesten ikke får i meg mat for tiden, så det kom veldig uventet. Det blør veldig mye fra den, uten at det skjer når jeg bæsjer, den bare begynner fossblø. Jeg vet jeg bør gå til legen, men unngår det alltid i det lengste da man jo uansett alltid blir sendt hjem med "det er sikkert et virus, vent i to uker så går det sikkert over". Er det noen som har hatt samme symptomene? Beklager skrivefeil, skriver fra mobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høre ut som du er allergisk mot noe, siden du reagerer med oppkast og diaré. Kanskje du er allergisk mot melkeprodukter eller noe sånt. Hemoroiden er jeg ikke sikker på. Det beste tipset er å dra til legen, iallefall å få sjekka hvorfor du kaster opp etter at du har spist.

Endret av Tutti Frutti
Lenke til kommentar

Det høres ut som om du kan ha fått enten irritabel tarm, eller at du reagerer på noen av matvarene du spiser. Ville ha prøvd å kutte ut melk for å se om du blir bedre av det. Det kan ta opptil 14 dager før magen stabiliserer seg helt. Når du er bedre så kan du forsøke å innføre melkeprodukter forsiktig igjen for å se.

Ang. hemorriden, kjenner du at du har det? Det høres litt snodig ut at du begynner å fossblø uten at det er trykk mot den. Gå til legen du, det er nok tryggest. Hemorriden kan garantert ikke avfeies som virus ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...