Gå til innhold

Knoppsvane, Norges største fugl ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se der fant du en som var et par nummer større enn måka.

Litt mer kontrast kunne kanskje fått detaljene enda litt bedre frem. Nå er det jo også litt smak og behag, men jeg liker å dempe lys og øke kontrast for å få til dette. Hvite fugler I sterkt lys kan være vanskelig. Jeg bruker alltid polfilter her borte I Goa for I mest mulig grad å unngå utbrenninger.

For å gjenta meg sjøl så ville jeg også her ha sett litt mer luft foran til venstre.

Ellers god skarphet I fluktbildet.

Roar

Lenke til kommentar

Hei Albert!

Da lærte jeg noe i dag også, jeg trodde det var Ørn som var den største men etter å ha Googlet litt har den størst vingespenn ser jeg.

Ellers, flott Concorde - aktig takeoff, skarpt og fint. Enig med Roar at det ikke har vært så dumt med litt mer "luft i blikkretningen" som det heter på fotospråket.

Hilsen Olav

Endret av Olav Leistad Hove
Lenke til kommentar

Se der fant du en som var et par nummer større enn måka.

Litt mer kontrast kunne kanskje fått detaljene enda litt bedre frem. Nå er det jo også litt smak og behag, men jeg liker å dempe lys og øke kontrast for å få til dette. Hvite fugler I sterkt lys kan være vanskelig. Jeg bruker alltid polfilter her borte I Goa for I mest mulig grad å unngå utbrenninger.

For å gjenta meg sjøl så ville jeg også her ha sett litt mer luft foran til venstre.

Ellers god skarphet I fluktbildet.

Roar

Hei, Roar.

Takk for hyggelig og konstruktiv kommentar ! :)

Jeg har gjort som anbefalt, og resultatet ble bedre !

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert!

Da lærte jeg noe i dag også, jeg trodde det var Ørn som var den største men etter å ha Googlet litt har den størst vingespenn ser jeg.

Ellers, flott Concorde - aktig takeoff, skarpt og fint. Enig med Roar at det ikke har vært så dumt med litt mer "luft i blikkretningen" som det heter på fotospråket.

Hilsen Olav

Hei, Olav.

Tusen takk til deg, også, - mer "luft i blikkretningen" er tilført i "hjemmeversjonen" ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...