Hakonnn Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg har nylig flyttet inn i en noe mindre leilighet der noe fett anlegg ikke hadde gjort seg og jeg må derfor ta til takke med hodetelefoner. Budsjett 2500Kr. Jeg er en person som hører på mye forskjellig når det kommer til musikk, men i hovedsak holder jeg meg til Dubstep og D&B. Når det er sagt vil jeg at hodetelefonen skal låte like flott i andre sjangere. - Skal brukes i PC/iPhone. - Over-øret design. - Flott lyd. - Kraftig bass. - Ikke trådløse Noe å anbefale? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Shure SRH840 og 940 gir mye for pengene. Har sett flere steder hvor de sammenligner de med mye dyrere hodetelefoner. Pris fra ca. 1600,- Da har du kanskje råd til en dedikert hodetelefonforsterker/DAC i tillegg. Endret 30. desember 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
fenele Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) DT770 + en bærbar amp, eks Fiio E17 som også har DAC du kan bruke med PCen. Endret 30. desember 2013 av fenele Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Hvor stor er forskjellen ved bruk av DAC? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Kommer mye an på hvilket lydkort du har. På SB ZXr merker jeg så godt som ingen forskjell fra eksterne DAC'n og rett i lydkortet. Men fra andre integrerte lydkort er forskjellen ganske så stor. Største forskjellen er som regel lydnivået. Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Kommer mye an på hvilket lydkort du har. På SB ZXr merker jeg så godt som ingen forskjell fra eksterne DAC'n og rett i lydkortet. Men fra andre integrerte lydkort er forskjellen ganske så stor. Største forskjellen er som regel lydnivået. Jeg har et Asus z87 Sabertooth hovedkort(kjører nå bare på dens intregerte lyd).. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Sennheiser Momentum 1 Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg vil heller gå til innkjøp av et integrert lyd kort enn å drasse rundt på en bærbar DAC. Noe å anbefale som passer innenfor budsjettet? Nå til hodetelefonene, jeg blir svært usikker her da det er så mye å velge i til forskjellige priser. Har fått en del forslag her og de jeg har sett litt på er DT770 og Momentum. Hva er forskjellen mellom disse? Om jeg går for et par dyrere hodetelefoner slik som Momentum, må nok et lydkort la seg vente på en, mens om jeg finner noe litt billigere er det rom for også et lydkort. Det skal sies at jeg ikke er noen musikk kjenner, og en som kommer fra 128kbps mp3's og et Koss headsett til 300Kr. Alt vil med andre ord være en forbedring. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/hodetelefoner/LUE9000/logitech-ultimate-hodetelefoner-ue-9000-sort Kabel og trådløs. God all arounder og halv pris Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg vil heller gå til innkjøp av et integrert lyd kort enn å drasse rundt på en bærbar DAC. Noe å anbefale som passer innenfor budsjettet? Nå til hodetelefonene, jeg blir svært usikker her da det er så mye å velge i til forskjellige priser. Har fått en del forslag her og de jeg har sett litt på er DT770 og Momentum. Hva er forskjellen mellom disse? Om jeg går for et par dyrere hodetelefoner slik som Momentum, må nok et lydkort la seg vente på en, mens om jeg finner noe litt billigere er det rom for også et lydkort. Det skal sies at jeg ikke er noen musikk kjenner, og en som kommer fra 128kbps mp3's og et Koss headsett til 300Kr. Alt vil med andre ord være en forbedring. Kjøp Asus STX, har du lydkort i mange år. Koster cirka 1300,-, vel verdt det. Også mulig å bytte chiper på det for å forandre lydsignatur. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Kommer mye an på hvilket lydkort du har. På SB ZXr merker jeg så godt som ingen forskjell fra eksterne DAC'n og rett i lydkortet. Men fra andre integrerte lydkort er forskjellen ganske så stor. Største forskjellen er som regel lydnivået. DAC'en konverterer bare fra digitalt til analogt, det et forsterkeren øker volumet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 DAC'en konverterer bare fra digitalt til analogt, det et forsterkeren øker volumet. Det er derfor jeg snakket om DAC+Amp. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg vil heller gå til innkjøp av et integrert lyd kort enn å drasse rundt på en bærbar DAC. Jeg vil heller drasse rundt på en bærbar DAC enn hele PCen 1 Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg vil heller drasse rundt på en bærbar DAC enn hele PCen Som sagt er jeg ikke SÅ kresen, så når jeg er on the go klarer jeg meg nok med iPhonen. Lenke til kommentar
Lars4president! Skrevet 2. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2014 jeg anbefaler disse: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hodetelefoner/hodetelefoner/stoyredusering/beatsbydrdre-beatsstudio20-black/193660.3193/ er egentlig ikke så fan av Beats by dre, men ble overasket etter jeg prøvede de. review: http://www.youtube.com/watch?v=xlljElC0ehg&list=TLx-DnWq3aVFG-3hZKboHLtQU70QxZ7SMe Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2014 Studio 2 er god til å være Beats, men de er fremdeles ikke verdt pengene. UrAvgConsumer er heller ikke en person jeg ville stolt så alt for mye på. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 2. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2014 jeg anbefaler disse: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hodetelefoner/hodetelefoner/stoyredusering/beatsbydrdre-beatsstudio20-black/193660.3193/ er egentlig ikke så fan av Beats by dre, men ble overasket etter jeg prøvede de. review: http://www.youtube.com/watch?v=xlljElC0ehgvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvfg&list=TLx-DnWq3aVFG-3hZKboHLtQU70QxZ7SMe ... Focal Spirit One, Beyerdynamic DT770, Logitech UE6000 og Sennheiser Momentum er gode. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 2. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Gikk også fra Koss Portapro til Sennheiser Momentum. En helt annen verden av lyd, og super komfort! Brukes med min laptop og HTC One. Endret 2. januar 2014 av Mompen Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Gikk også fra Koss Portapro til Sennheiser Momentum. En helt annen verden av lyd, og super komfort! Brukes med min laptop og HTC One. Hvordan er bassen i det headsettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå