Lurkern Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Hei. Jeg kjøpte meg Skyrim Legendary Edition via Steam i dag. Da jeg åpnet spillet fikk jeg beskjed om at anbefalt grafikk var satt til lav. Jeg syntes dette var veldig rart da jeg har et av de sterkeste kortene på markedet da jeg kjøpte laptopen min. (AMD Radeon 9790M) Skyrim finner ikke dette grafikk kortet, bare et kort som heter "Intel® HD Graphics 4000". En guide på nettet sa jeg skulle gå inn i skyrim mappen min, finne en fil som heter "SkyrimPrefs" og forandre grafikkort navnet manuelt der og lagre. Det forblir lagret inntil jeg starter opp spillet igjen. Da tilbakestilles det automatisk... Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Jeg føler meg lurt og at jeg har kastet bort pengene mine. Er det noen som vet hvordan jeg kan få spillet til å bruke det grafikkortet jeg vil bruke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Hvilken av SkyrimPrefs.ini er det du forandrer? Det er to stykker av de. En på C:\Users\DittBrukernavn\Documents\My Games\Skyrim\ og en på C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Skyrim\ Eller tilsvarende sted hvis du har norsk windows og/eller installert på et annet sted. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Hvilken av SkyrimPrefs.ini er det du forandrer? Det er to stykker av de. En på C:\Users\DittBrukernavn\Documents\My Games\Skyrim\ og en på C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Skyrim\ Eller tilsvarende sted hvis du har norsk windows og/eller installert på et annet sted. Jeg har forandret den første. Den ligger i Biblioteker/Dokumenter/My Games/Skyrim/ Etter å ha lest posten din gikk jeg til Datamaskin/Nytt Volum (D:)/Program Files (x86)/Steam/SteamApps/common/Skyrim/Skyrim Der fant jeg en fil med samme navnet. Men jeg finner ingen av grafikkortene mine i det dokumentet, så jeg vet ikke hva jeg potensielt kan forandre der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 hvis du deaktiverer det innebygde grafikk kortet i bios slipper du slike problemer, ulempen er at maskinen krever bruker mer strøm når den kjører på batteriet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 alternativt kan du vel gjøre noe ala dette http://gaming.stackexchange.com/questions/72567/can-i-force-steam-to-use-my-nvidia-gpu-instead-of-the-integrated-intel-card bare med ati catalysator eller hva det heter i dag. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg var inne i bios i natt for å sjekke om kortet mitt var registrert der. På første siden stod det VGA: AMD Radeon etc, så det har registrert kortet mitt der. Jeg vet ikke hvordan jeg deaktiverer det innebygde grafikk kortet mitt. Kansje du kunne fortelle meg det. Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg fant en video på nettet om det. Men jeg finner ikke denne muligheten, selv når jeg prøver å utforske. Jeg tok 3 bilder. Noen Ide? Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Husker jeg hadde samme problemet på min laptop før jeg bygde meg en stasjonær maskin, men da med et nVidia kort. Det jeg måtte gjøre for å tvinge launcheren til å finne riktig kort var å legge inn både spillets .EXE fil og launcherens .EXE fil til å bruke nVidia kortet som default kort. Dette gjorde man i nVidia Control Panel, så vil tippe at det er noe lignende et sted i Catalyst Control Center. Problemet med disse automatiske "heavy graphic load? use graphics card" innstillingene er at launcheren ikke regnes som et spill/grafikktungt program og at skjermkortet derfor forblir deaktivert for å spare strøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 hmm, har ikke intel et eget program under kontrollpanel hvor du også kan deaktivere dette mellomledet? Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Fant ikke det valget på min Dell XPS maskin med nVidia kort, men var ganske enkelt å legge til nye spill som den ikke oppdaget av seg selv etter å ha funnet ut av launcher problemet. (tidlig 2011, så kan ha kommet nye løsninger/drivere som gjør dette mulig i senere tid) Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Kanskje Kontrollpanel>Strømalternativer og velge Høy ytelse vil ordne dette? Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Vet ikke om det funker, men kan jo prøve å deaktivere skjermkortet i "Enhetsbehandling". Sånn ser det ut på min laptop. Endret 30. desember 2013 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg mener å huske at du kan velge grafikk kort under "options" i Skyrim's launcher... Du burde også kunne sette "tesv.exe" til "ytelse" prioritering i CCC/Windows (start med å høyreklikke på skrivebordet). Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Vet ikke om det funker, men kan jo prøve å deaktivere skjermkortet i "Enhetsbehandling". Sånn ser det ut på min laptop. Skjermkort.jpg Jeg gjorde dette og da fikk jeg beskjed om at driveren til amd ikke fungerte orntlig. Jeg prøvde å gå via amd's hjemmeside for å finne en ny driver, men endte opp med at ingenting fungerte. Avinstallerte den, men det tok vekk alt og gjennopprettet den gamle kortet. Så nå har jeg ikke lengre CCC. Jeg har prøvd å installere softwaren på nytt, men det dukker ikke opp. Prøver å nå kontakt med multicom support for å se nærmere på saken. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå