Gå til innhold

Den norske stat er diktatorer

eXalpha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Flytt ut av landet da, hvis det er så grusomt.

Diktatur, styreform som karakteriseres ved ekstrem grad av maktkonsentrasjon hos den eller de styrende, og ved svært liten grad av frihet for de menige borgere. http://snl.no/diktatur Norge er ikke ett diktatur og du kan jo bare flytte.
Jeg har forlatt diktaturet deres, ble Norge noe mindre diktatur ved at jeg forlot landet?

A dictatorship is defined as an autocratic or authoritarian form of government in which a government is ruled by either an individual: a dictator, or an authoritarian party, as in an oligarchy. It has three possible meanings:1. A Roman dictator was the incumbent of a political office of legislate of the Roman Republic. Roman dictators were allocated absolute power during times of emergency. Their power was originally neither arbitrary nor unaccountable, being subject to law and requiring retrospective justification. There were no such dictatorships after the beginning of the 2nd century BC, and later dictators such as Sulla and the Roman Emperors exercised power much more personally and arbitrarily2. A government controlled by one person, or a small group of people. In this form of government the power rests entirely on the person or group of people, and can be obtained by force or by inheritance. The dictator(s) may also take away much of its peoples' freedom.3. In contemporary usage, dictatorship refers to an autocratic form of absolute rule by leadership unrestricted by law, constitutions, or other social and political factors within the state.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dictatorship
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Norge er ikke ett diktatur, så Norge kunne ikke blitt ett mindre diktatur da du forlot det. Hvorfor du spør dette spørsmålet har jeg ingen anelse om, kan ikke se hvordan du som enkeltperson er relevant i det hele tatt.

Jeg bare klargjorde at deres oppfordring til TS om å flytte fra Norge, om vedkommende mener at Norge er et diktatur, er fullstendig irrelevant. Nærmere bestemt er det nokså nært ett personangrep.

Hvorvidt regimet i Norge er ett diktatur eller ikke, vil trolig komme an på hvilken betydning av ordet diktatur man bruker. Videre bare påpeke at Demokrati og Diktatur ikke er "mutually exclusive" i alle betydningene av disse ordene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tyranny_of_the_majority

• Liker 5
Lenke til kommentar

Flytt ut av landet da, hvis det er så grusomt.

Det er jo det samme alle andre steder. :)

Det er ikke ett land som faktisk lar folk få bestemme selv:

1. over sin egen kropp

2. sine egne penger

3. sin egen eiendom.

:)

Men vi vil påvirke folk til å ta tilbake makten fra politikerne. For det er i Norge vi bor, og det er her vi vil forandre noe... Snakker i og for seg bare for meg selv nå. Men tipper det gjelder de andre også. :)

Uansett: Du ville ikke sagt det samme til en fyr som bor i Nordkorea :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo det samme alle andre steder. :)

Det er ikke ett land som faktisk lar folk få bestemme selv:

1. over sin egen kropp

2. sine egne penger

3. sin egen eiendom.

:)

Men vi vil påvirke folk til å ta tilbake makten fra politikerne. For det er i Norge vi bor, og det er her vi vil forandre noe... Snakker i og for seg bare for meg selv nå. Men tipper det gjelder de andre også. :)

Uansett: Du ville ikke sagt det samme til en fyr som bor i Nordkorea :p

Jeg ville ikke sagt det samme til en fyr i Nordkorea, ettersom Nordkorea er ett diktatur.

Ett demokrati er ett land hvor folket bestemmer hvem som skal styre og hvilken politikk som skal føres. Jeg mener at vi får bestemme over egen kropp, over mesteparten av egne penger og eiendom. At vi må betale noe for godene er selvsagt. Det gjør det ikke til ett diktatur. Det er heller ikke minoriteter som blir undertrykket i Norge, ettersom alle har like rettigheter.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke sagt det samme til en fyr i Nordkorea, ettersom Nordkorea er ett diktatur.

Ikke slik Kim ser det.

Ett demokrati er ett land hvor folket bestemmer hvem som skal styre og hvilken politikk som skal føres.

Og det har man ingen mulighet til i Norge. Vi har bare mulighet til å stemme på et parti, og på veien dit må vi sluke en drøss med kameler. Dessuten så er noen stemmer mer verd enn andre.

Jeg mener at vi får bestemme over egen kropp, over mesteparten av egne penger og eiendom.

Vi får ikke det... Det med kropp er utelukket. Og det andre, mesteparten? Du betaler rundt 60-70% av det du tjener i skatter og avgifter, moms og andre statlige innkrevninger, så nei, du bestemmer ikke over mesteparten av dine penger. Det er bare de aller rikeste som gjør det. Og eiendommen din? Nei. Du kan ikke bygge hva du vil på den. Og du må søke bare du skal bygge eller utvide garasjen din.

At vi må betale noe for godene er selvsagt.

Hva med meg som ser på det som onder, som jeg må betale for?

Hva om jeg vil ha noe annet? Betale noe annet?

Det gjør det ikke til ett diktatur.

Jo. Diktaturet gjør det umulig for meg å bruke pengene mine som jeg vil. Min kropp som jeg vil, og min eiendom.

Det er heller ikke minoriteter som blir undertrykket i Norge, ettersom alle har like rettigheter.

Individualister undertrykkes jo... Alle like rettigheter? Endret av turbonello
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ett demokrati er ett land hvor folket bestemmer hvem som skal styre og hvilken politikk som skal føres. Jeg mener at vi får bestemme over egen kropp, over mesteparten av egne penger og eiendom. At vi må betale noe for godene er selvsagt. Det gjør det ikke til ett diktatur. Det er heller ikke minoriteter som blir undertrykket i Norge, ettersom alle har like rettigheter.

Hmm, at du forklarer hva ett demokrati ER (i din forståelse), når diskusjonen er omkring hva ett Diktatur ER vil jeg si er noe mindre opplysende enn om du forklarer hva du anser som et diktatur ER.

Diktatur og Demokrati er vel omtrent like uforenelige som Monarki og Demokrati.

Lenke til kommentar

Ikke slik Kim ser det.

Og det har man ingen mulighet til i Norge. Vi har bare mulighet til å stemme på et parti, og på veien dit må vi sluke en drøss med kameler. Dessuten så er noen stemmer mer verd enn andre.

Vi får ikke det... Det med kropp er utelukket. Og det andre, mesteparten? Du betaler rundt 60-70% av det du tjener i skatter og avgifter, moms og andre statlige innkrevninger, så nei, du bestemmer ikke over mesteparten av dine penger. Det er bare de aller rikeste som gjør det. Og eiendommen din? Nei. Du kan ikke bygge hva du vil på den. Og du må søke bare du skal bygge eller utvide garasjen din.

Hva med meg som ser på det som onder, som jeg må betale for?

Hva om jeg vil ha noe annet? Betale noe annet?

Jo. Diktaturet gjør det umulig for meg å bruke pengene mine som jeg vil. Min kropp som jeg vil, og min eiendom.

Individualister undertrykkes jo... Alle like rettigheter?

Du kan være uenig i demokratiet, det er likevel ett demokrati, uansett om du misliker det. Man har mulighet til å stemme i Norge, å påstå at å stemme ikke har noen innflytelse er latterlig. Heldigvis har vi velferdsstaten som sørger for de i samfunnet som trenger hjelp, noe jeg støtter med glede og som ikke er en motsetning til ett demokrati.

Kim ville ikke sett på det slik, men jeg regner med at vi forholder oss til vanlige definisjonene av diktatur og demokrati når vi diskuterer.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Hmm, at du forklarer hva ett demokrati ER (i din forståelse), når diskusjonen er omkring hva ett Diktatur ER vil jeg si er noe mindre opplysende enn om du forklarer hva du anser som et diktatur ER.

Diktatur og Demokrati er vel omtrent like uforenelige som Monarki og Demokrati.

Diskusjonen går på omkring Norge er ett diktatur eller ikke, når min mening er at det er ett demokrati og ikke ett diktatur argumenterer jeg for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...