Hellemyr Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hei. Har en stuepc som durer i vei. Vurderer å vannkjøle den for å få den helt stille, men strømforsyningen kommer fortsat til å gi ut støy. Så mitt spørsmål er, finnes det noen strømforsyninger som er passiv eller vannkjølte på rundt 500W? Ellers så har jeg et lite kott 1 m fra der pcen står. Er det mulig å da kjøpe en modulær psu, og lage extra lange ledninger til den, og da plassere den inni kottet hvor også radiator og pumpe kommer til å bli plassert? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 tror ikke jeg ville ha prøvd meg på å ha 1+ meter lange atx kabler, men du finner mange PSU'er som bråker veldig minimalt, kan også være et triks å ha en noe overdimensjonert PSU da kjølingen i den vil være beregnet på mer enn du trekker og da vil jo viftene gå mindre. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Kjøpte igrunn en psu som bråker minimalt, men det er fortsatt mer brøk enn hva jeg ønsker.. Men kan du utdype litt mer hvorfor du ikke vil ha lange atx kabler? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hvorfor ikke sette hele pcen i skapet? 3 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 De er ikke støyisolerte i det hele tatt, du vil kunne få inn annen elektronisk støy på systemet og ende opp med 50hz brumm på lydkortet og så vil du også ha et spennings og effekttap over lengde, ikke at jeg har regnet på hvor mye det ville være men det er nok ikke optimalt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hvilken strømforsyning har du nå? 1 Lenke til kommentar
Straits Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Så mitt spørsmål er, finnes det noen strømforsyninger som er passiv eller vannkjølte på rundt 500W? Svaret er ja http://www.dustinhome.no/product/5010663921/seasonic-platinum-520-520w-modular-fanless/ Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 En fanless strømforsyning er vifteløs fordi det forventes at det er nok luftflyt gjennom kabinettet ellers til at den får nok kjøling. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) Hei, Takker for svar. Har nå en Fractal design Tesla R2 psu, og et Fractal design Node304 kabinett med 1stk 140mm vifte bak og 2stk 92mm vifter foran. Stopper jeg cpu og gpu vifta så er psu vifta godt hørbar. Kabinettviftene er så godt som ikke hørbare.. Kansje den fanless psuen er noe for meg ja.. Edit: kan nok desverre ikke bruke en modulær psu i mit kabinett, da det kommer i konflikt med sjermkortet, kan heller ikke ha en psu som er lengere enn 160mm, da det også krasjer med sjermkortet. Endret 31. desember 2013 av Hellemyr Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Etter å ha surfet litt har jeg kommet frem til at jeg trenger en PSU som er: Ikke modulær, kablene må komme ut i det ene hjørne av psuen, ettersom det står et sjermkort i veien. Passiv, eller av typen hvor viften ikke går med mindre det blir last på den, eller en som virkelig er stille. Kortere enn 160cm. EDIT: Kan bruke en 140cm eller korter modulær psu også.. Minimum 450W. Noen som har forslag til en som møter mine strenge krav? Får jeg en passendes psu i boks, begynner vannkjølinga :] Endret 1. januar 2014 av Hellemyr Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Her er en oversikt; http://www.overclock.net/t/1256282/short-psu-list-atx-psus-that-are-160mm-or-shorter-small-case-friendly Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 Takk for listen. Hvordan er det å bytte viften jeg har i psu'en jeg har nå tro? Er det samme kontakt som er på cpu kjøler vifter? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Det er antagelig ikke noen kontakt, ledningene er bare loddet i et kretskort. Men det er jo ganske enkelt å klippe og skjøte ledninger. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Vet ikke om du har kjøpt alt, men her er en rimelig en fra Silverstone på 500 watt:http://www.prisjakt.no/product.php?p=953337 Leste en utenlandsk artikkel om 400watt utgaven som fikk mye skryt for å levere veldig bra..Du skrev kortere enn 160 dyp, men denne er akkurat 160 dyp - så vet ikke om du da får akkurat plass? Endret 24. februar 2014 av Eirik84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå