Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en går til svart skjerm. noen som kan hjelpe å tolke event viewer?

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med svart skjerm i lengre tid nå. Først var jeg sikker på at det var mitt gammle GPU som var problemet da jeg ikke en gang fikk på maskina men igjen har jeg begynt å fått problemer med svart skjerm etter montert ny GPU.

Etter maskina har vært litt idle blir skjermen svart og eneste som hjelper er en restart.

Ingen virus, ingen nye programmer/spill er instalert.

post-32072-0-77993600-1388346711_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er neppe DCOM som forårsaker problemene dine, og det skjermbildet viser kun "Error" som i seg selv ikke skal føre til at skjermen blir svart. Den feilen du har merket, sier kun at DCOM fikk en feil da den prøvde å starte COMsysapp service. DCOM eller Distributed COM er en Windows komponent som brukes for å "snakke" med andre software komponenter over nettverk (hvis jeg ikke roter nå da).

Det at skjermen blir svart, kan heller tyde på at Windows slår av skjermen pga energi innstillinger,og greier ikke å vekke den til live igjen. Det er slik jeg forstår problemet ditt.

Det hadde vært fint å vite litt mer om hardwaren din også.

Lenke til kommentar

Ser flere poster problemer med hdmi eller display port om virtu (bruk fortrinnsvis dvi )

Bruk helst dvi kabel tilkoplet direkte på grafikk kortet. Ikke installert og deaktiver lucido/virtu sw og drivere. Ha cmos til pci/pciex INIT føre igpu.

Søkte gamle poster fra deg hvor du sier du har p8z68 v pro fra Asus .

Sjekk i cmos. At virtu d-mode er disabled og PCI/PCIE er init first.

iGPU Multi-Monitor -> Disabled

http://www.hardwareheaven.com/craig5320/lucid.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...