Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp til Prodigy M build

Anbefalte innlegg

FreeGameFinder skrev (På 29.12.2013 den 20.08):

Jeg vet, utrolig bra utvalg på Deal.no, men det virker bare som en elendig side :( Det er ikke noe mer informasjon enn hva produktet heter, ikke et bilde engang. Er veldig fristet til å gjøre det, men er livredd for at servicen er elendig om noe går galt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Sundvallen skrev (På 29.12.2013 den 18.59):

Hørt EKSTREMT mye bra om den ja, og er fristet til å kjøpe den, eneste som er litt kjipt er det at den kun er 650W, den vil klare Det nevnte pluss 780? Kommer nokk ikke til å kjøre noe SLI for å si det sånn :p

Prodigy M er vel beregnet for å kjøre SLI\CF ? Eller kan du jo bare ta vanlig prodigy. Billigere. Og penere (synes jeg da)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  oivindwold skrev (På 29.12.2013 den 20.15):

Prodigy M er vel beregnet for å kjøre SLI\CF ? Eller kan du jo bare ta vanlig prodigy. Billigere. Og penere (synes jeg da)

Ja huffhuff du sier noe der :hmm: Det jeg liker med mATX versjonen er at brette er loddrett istedenfor vannrett, liker ikke at hovedkortet skal ligge nede, for jeg føler ikke man får se så mye gjennom vinduet som jeg har tenkt å sette inn.. Jeg vil liksom kunne se RAM og H100 og ikke minst det fine hovedkortet :) Og jo for guds skyld, kan jo være jeg kommer til å kjøre SLI 780 ellerno engang, man da holder det ikke med 650W, og 3570K er nok også for dårlig da..

Lenke til kommentar

Jo 650 med 80+ gold holder, les på komplett. Bare bestille på deal, hvis du tar pickup point er det bare reise ned dit en gang. Jeg bestilte noen noctua vifter og h100i der, fikk en for mye av feil vifte, jeg sendte mail, fikk svar en halv time senere, der jeg fikk en bytekuppong jeg printet ut, sendte den inn og fikk riktig i posten i løpet av 3 dager, sende inn og ut betalte de :)

Lenke til kommentar
  FreeGameFinder skrev (På 29.12.2013 den 20.28):

Det står på komplett "AMD crossfire and nVidia sli classified" dessuten hvis du bestiller fra deal får du enten 750 watt eller 1000 watt til 1k.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1523130

Har lest litt om deal og disse her, ikke så mye bra om de, men det er vell et sjansespill..

Jeg tror jeg gjør klar en bestilling, så sender jeg dem en mail om de kan bekrefte at de sender de riktige delene, for det er tydligvis det mange har problemer med..

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
  Cheesepolice skrev (På 29.12.2013 den 21.58):

Ville nok styrt unna butikker som deal.no ja, de har mye negative tilbakemeldinger.

Ang. 650W til SLI... Er ikke det litt i grenseland?

Ahah jeg er ikke helt overbevist jeg heller :p 650W hadde nokk gått til CF for 7850, men er usikker på om den klarer f.eks SLI 780 som jeg overklokker, samtidig som 4x4GB RAM,3570k 4.0Ghz som er vannkjølet av H100 :p

EDIT:Når det gjelder deal.no, så tar jeg bare sjansen, ja det er mange negative, men det er positive også, vi får håpe på det beste :)

Endret av Sundvallen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha ooops :rofl: Jeg klarte å endre mening nok en gang :p Jeg går nok for m-ITX, og det med god grunn. Jeg var nok litt for optimistisk når jeg begynte å snakke om SLI 780 :D Det kommer nok ikke til å skje med det første, så jeg kjører nok bare 780, og eventuelt 780Ti, det skal holde i hauger og lass til noe som 880 kommer ut :p, tenker da på neste generasjon :)

Det blir generelt litt billigere med m-ITX, for jeg tar ikke i bruk SLI/CF uansett, pluss at jeg kan ta i bruk 230mm Rød LED vifte i front :D

Men uansett takk for hjelp alle sammen, har blitt mye smartere av denne tråden skjenner jeg, hehe :)

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar
  Cheesepolice skrev (På 31.12.2013 den 3.07):

Husk på at prodigy har en øvre grense på fysisk størrelse på PSU.

Anbefales vel under 160mm i lengden såvidt jeg vet? RM 750 er 180mm og vil ikke få plass.

Spurte de bare på face, lurer på når jeg får svar :p Men vil det være et problem med 650W? Jeg tenker på i framtiden om jeg skal ha nytt skjermkort (etter 780) Og gjerne eventuelt skal ha full vannkjøling..

EDIT:Egentlig så er det vell ikke så viktig, det skal nok gå, i og med at Nvidia sine kort ikke trekker så mye strøm.. Sender mail til Deal.no imorgen, og spør om hvor lang tid det kan ta, og om de vet hva deler jeg mener. Hører også at frakten ofte kan være skummelt høy, s¨jeg å forsikre meg om at jeg gjør alt riktig der også :)

Her er lista, så er det noen som har lyst å ta noen siste korrigeringer så er det nå det må gjøres! :)

AS-Rock MB ASRock Z77E-ITX 1155 M-ITX D-Sub/HDMI/DVI/DP 923kr

Varenr: 90-MXGKT0-A0UAYZ

BitFenix Prodigy Mini-ITX Gehäuse - schwarz 567kr

Varenr: BFC-PRO-300-KKXSK-RP

Corsair Hydro H100i High Performance Liquid cooler 1056kr

Varenr: CW-9060009-WW

BitFenix Spectre PRO 230mm Lüfter rote LED - schwarz 198kr

Varenr: BFF-LPRO-23030R-RP

NZXT NZXT Sleeved LED Kit Cable 1M Red 106kr

Varenr: CB-LED10-RD

Corsair PSU 650W RM series 823kr

Varenr: CP-9020054-EU

TOTALSUM 3673kr

Godt nyttår! :D

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...