Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC vil ikke starte med en gang (må ofte vente en stund)

Anbefalte innlegg

Hei. Har et lite problem med PCen min. Når den er skrudd av så starter den aldri på første forsøk, Må vente en halv dag før den starter. Det som får meg til å lure er at selv om jeg bruker on/off knappen som er på hovedkortet , så vil den ikke starte.. Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt info om PC hadde nok hjulpet. Blant annet alder.

Mistenker at det er noen dårlige kondensatorer, antagelig i strømforsyning.

Det er en pc som akkurat har blit bygget.

Asus h87i-plus, Hovedkort

Intel Pentium G2030, prosessor

4GB ram

Seagate baracuda, 1TB, Harddisk

Corsair CX 600W,psu

Lenke til kommentar

Nå ærlig talt si at jeg skjønner ikke hvorfor du bruker en LGA1155 CPU i et hovedkort som er beregnet på LGA1150.

Intel Pentium G2030 er heller ikke å finne i CPU support listen til det hovedkortet, så det forbauser meg ikke at du har problemer med PC'en. Tror nok du må bruke en annen CPU med LGA1150 og ikke LGA1155.

Beklager! Jeg så feil på komplett.. Mente : Intel Pentium G3220 - Socket-LGA1150

Lenke til kommentar

Hei. Har et lite problem med PCen min. Når den er skrudd av så starter den aldri på første forsøk, Må vente en halv dag før den starter. Det som får meg til å lure er at selv om jeg bruker on/off knappen som er på hovedkortet , så vil den ikke starte.. Hjelp!

Ved oppstart Press F2 og gå inn i BIOS og se til at alle valgene er riktig satt.

Du bør kanskje også resette BIOS.

Ta av alle støpsel og se til at de blir ordentlig og riktig påsatt igjen. Det samme med RAM-brikkene.

Se til at tastatur er OK (PC starter ikke uten skjerm og tastatur).

Noen anbefaler å starte med minimum utstyr tilkoblet (og bytte på dette). Dette for å se om noe har feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...