Vege1994 Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hei. jeg har akkurat kjøpt meg en ekstern harddisk på 500 GB.. denne har filformat: NTFS, men jeg ville konvertere det til FAT32 så jeg skaffet meg et program for dette som heter: EaseUS Partition Master 9.3.0 Dette programmet fungerte kjempe bra og var enkelt å forstå. Så Jeg konverterte harddisken fra NTFS til FAT 32 og koblet fra. Da jeg koblet til igjen, så var filformatet tilbake til NTFS igjen. så jeg gjorde dette en gang til, en det samme skjedde igjen. dette har jeg nå prøvd sikkert 8 ganger.. Noen som har noe tips eller erfaring med sånne ting som evnt. kunne ha hjulpet meg her? bruker gjerne andre metoder for å få konvertert på og o noen vet om en annen metode. takk på forhånd. Lenke til kommentar
Brusglass Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Fjern partisjonen i diskbehandling, og opprett en ny Kontrollpanel >> System og sikkerhet >> Lag og formater harddiskpartisjoner Her må du finne riktig disk, og slette partisjonen ved å høyreklikke på den og klikke på "Slett volum". Deretter oppretter du en ny partisjon. EDIT: Leste feil her, trodde du mente at du hadde prøvd fremgangsmåten til Munty. Prøv den, så fungerer det Endret 29. desember 2013 av Brusglass Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Det er såre enkelt å formatere et lagringsmedie til et annet format. Bare høyreklikk på gjeldende harddisk, trykk "formater" og velg ønsket format i menyen. Merk at all informasjon på disken da vil bli slettet, så husk å sikkerhetskopiere viktige filer. Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 hehehe, Takk for tips men har nok allerede prøvd den "såre enkle" måten som du sier, uten suksess.. jeg får to valg da og de er NTFS og exFAT. så har dere eller noen andre flere tips? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 hehehe, Takk for tips men har nok allerede prøvd den "såre enkle" måten som du sier, uten suksess.. jeg får to valg da og de er NTFS og exFAT. så har dere eller noen andre flere tips? Noen grunn til at du skal bruke akkurat FAT32? exFAT har mye av den samme kompatibiliteten som FAT32, men den har ikke sperre på max 4GB filstørrelse. Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Brusgalss: Har og prøvd det som du sa uten suksess. får dessverre de samme valgene her. har faktisk prøvd alt av Windows sine original valg for å si det på den måten. Men takk alikevel Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Problemet (ref post #4) er vel kjent, WIndows har lagt inn en grense på 32 GB for FAT32. Man kan bruke tredjepartsprogram. Endret 29. desember 2013 av Hårek Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Munty: ja jeg prøver å få brukt denne harddisken min på feks. xbox, hjemmeforsterker, dvdspiller, cdspiller i bil - motakelig for usb tilkobling, osv... vil bare informere om at denne harddisken har strømforsyning gjennom usbkoblingen og er en usb 3.0.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Denne kan kanskje funke: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Hårek: hva er et tredjepartsprogram? Skal ikke EaseUS Partition Master 9.3.0 virke til dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Med tredjepart menes et program fra en uavhengig leverandør. Som f.eks det sedsberg foreslår. Kan ikke huske å ha brukt Easus. Det spørs om det har flere muligheter. Det er ikke "konvertere" jeg ville valgt, men formatere. Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Prøvd nå dette som Sedsberg fåreslo, men dette virket ikke. fikk feilmeld om at den var i bruk av et annet program vilket den ikke er.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Det er ikke programmet sin feil, det er windows sin. Dra ut harddisken, sett den inn igjen og prøv igjen. Pleier å fungere. Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Fikk det til. Programmet sedsberg fåreslo virket alikevel. måtte laste programmet på nytt så virket det skal se om den nå kan leses.. tusen takk for all hjelp her Godt nytt år Jepp, Windows er noe dritt i visse tilfeller Lenke til kommentar
Vege1994 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Legger til Kjapt her før Jeg logger av at dette virket knall. nå bruker jeg harddisken som minnepinn. Tusen takk for hjelp igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå