Eirik.S.J Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hei! For ca en to måneder siden byttet vi til Canal Digital fra Telenor. Vi ble lovet at vi skulle få bedre intetnetthastighet enn vi hadde før for samme pris. Vi hadde før 25/5 fra telenor og skulle få 50/10 fra canal digital. Etter ca 2 uker med venting kom det en hyggelig montør på døra og ordnet alt sammen, han byttet plass på der vårt gammelt modem (ZyXEL 2812) var plassert og satt det ved der TVen vår er nå og han brukte også det gamle modemet fra Telenor til ruter. Etter at vi byttet fra Canal Digital har hastigheten på nettet vårt blitt tregere i stedet for raskere som vi ble lovet og det er også flere steder i huset der det ikke lenger er noe internett signaler. Som for eksempel liker barna mine å spille Fifa på playstation og da pleier de å spille online, men etter at vi byttet leverandør fungere dette nesten ikke. Noen ganger er det så vidt litt signal, men da hakker det noe forferdelig når de spiller og andre ganger får de ikke logget på Playstation nettwork en gang. Jeg har ringt Canal digital flere ganger. Første gang sa de at de skulle sende en ny montør, men ingen kom. Andre gang sa de at det ikke var vits med å sende en montør, men at jeg måtte ringe Telenor og så måtte de gjøre slik at modemet mitt ble til bare en ruter, pga at Telenor sitt gamle modem kunne blokkere mye av signalene Når jeg da ringer Telenor sier de at dette bare er tull og at de ikke kan hjelpe meg. Derfor lurer jeg på om det er noen av dere som kunne hjelpe meg til å finne ut hva problemet er og hva jeg må gjøre for å fikse det. Mvh Eirik Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Jeg bor i ett borettslag som har Canal Digital, og har flere ganger hjulpet naboene med å sette opp ADSL modem fra DSL til Cable, med vellykket resultat hver gang. Sjekk at bryteren bak på router ikke står i posisjon DSL (eller var det ADSL?) Når de gjelder rekkevidden, så er vel årsaken at de samtidig flyttet router? Prøv å test hastighet mot: http://test.telenor.net/ Lenke til kommentar
Eirik.S.J Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Jeg bor i ett borettslag som har Canal Digital, og har flere ganger hjulpet naboene med å sette opp ADSL modem fra DSL til Cable, med vellykket resultat hver gang. Sjekk at bryteren bak på router ikke står i posisjon DSL (eller var det ADSL?) Når de gjelder rekkevidden, så er vel årsaken at de samtidig flyttet router? Prøv å test hastighet mot: http://test.telenor.net/ Ja bryteren min står på WAN og ikke DSL, men er det kanskje sånn at man ikke merker så mye forskjell på hastigheten? Endret 29. desember 2013 av Eirik.S.J Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Det virker som du trenger en god trådløsrouter. Skal du måle hva CD leverer av hastighet, så må du måle med nettverkskabel. Skaff deg en Asus RT-AC66U eller RT-N66U, så får du enda bedre dekning enn du hadde med Telenor. Lenke til kommentar
Eirik.S.J Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg har kjøpt Jensen Air:Link 5000 AC til 1600 kroner, men føler enda at nettet ikke er optimalt slik det skal være. Begynner å bli veldig frustrert her! Er det noe annet jeg kan gjøre en å kjøpe en ny ruter? Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Er router flyttet i forhold når de hadde ADSL? Prøv å test hastighet mot: http://test.telenor.net/ Både på trådløs og kabel direkte i modem, minst tre tester på hver. Skriv ned både forsinkelse, ned og opplastingshastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå