smort1 Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Mighty mountains! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Mektige fjell! Hvor der dette og hvor høy er den høyeste toppen vi ser? Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Flotte fjelltopper Svein Med hilsen Leif Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Mektige fjell! Hvor der dette og hvor høy er den høyeste toppen vi ser? Takker, Olav! Det er utsikten hjemmefra i Molde, og sett rett sydover . Vet faktisk ikke navnet på alle de 222 toppene vi kan skue. Antar de vi ser her er sånn ca. 1200 m.o.h. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Flotte fjelltopper Svein Med hilsen Leif Takker, Leif! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Flott utsikt! TAkker, Bekir! Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Der lurte du meg godt.. (Nå ja,) jeg trodde det var Mount Everest og så var det Sunnmørsalpene (eller kanskje det det heter Romsdalsalpene enda på dette stedet.. Som "gammel kristiansunder" kjenner jeg jo til forholdet mellom de tre møreregionene, med før/etter Fursetfjellet og før/etter Ørskogfjellet Hilsen Olav Lenke til kommentar
John EM Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Blåstolen 1111 moh til venstre, Trollstolen 1141 moh til høyre. Den i midten vet jeg ikke. Ligger ved Romsdalsfjorden. Øya Sekken i forgrunnen er ca. 300 moh. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Der lurte du meg godt.. (Nå ja,) jeg trodde det var Mount Everest og så var det Sunnmørsalpene (eller kanskje det det heter Romsdalsalpene enda på dette stedet.. Som "gammel kristiansunder" kjenner jeg jo til forholdet mellom de tre møreregionene, med før/etter Fursetfjellet og før/etter Ørskogfjellet Hilsen Olav Her velger vi å kalle disse fjellene for Moldepanoramaet.. PS! Navn og høyde på fjellene ser du av kommentar fra JohnEM! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Blåstolen 1111 moh til venstre, Trollstolen 1141 moh til høyre. Den i midten vet jeg ikke. Ligger ved Romsdalsfjorden. Øya Sekken i forgrunnen er ca. 300 moh. Takker så mye for info, JohnEM! PS! Det i midten er visst Middagstind 1569 moh...(fikk tips fra en nabo...) Endret 30. desember 2013 av smort1 Lenke til kommentar
John EM Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Blåstolen 1111 moh til venstre, Trollstolen 1141 moh til høyre. Den i midten vet jeg ikke. Ligger ved Romsdalsfjorden. Øya Sekken i forgrunnen er ca. 300 moh.Takker så mye for info, JohnEM! PS! Det i midten er visst Middagstind 1569 moh...(fikk tips fra en nabo...) Middagstind er sikkert riktig, Fra varden kan den sees til høyre for Trollstolen. Du har nok stått lenger øst når du tok bildet, slik at tinden har dukket opp mellom stolene. Litt vanskelig å lære alle navnene i fjellrekka, men nå tror jeg disse tre sitter. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Blåstolen 1111 moh til venstre, Trollstolen 1141 moh til høyre. Den i midten vet jeg ikke. Ligger ved Romsdalsfjorden. Øya Sekken i forgrunnen er ca. 300 moh.Takker så mye for info, JohnEM! PS! Det i midten er visst Middagstind 1569 moh...(fikk tips fra en nabo...) Middagstind er sikkert riktig, Fra varden kan den sees til høyre for Trollstolen. Du har nok stått lenger øst når du tok bildet, slik at tinden har dukket opp mellom stolene. Litt vanskelig å lære alle navnene i fjellrekka, men nå tror jeg disse tre sitter. Ja, utgangspunktet er Nordbyen(rett nedenfor Øverlandsvatnet), så det er nok litt perspektivforskyvning i forhold til slik en ser det fra Varden. Har jo hørt de fleste av navnene, men det å plassere dem er ikke alltid enkelt. De tre hernevnte er nå lagret, ja! Endret 30. desember 2013 av smort1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg