AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hei. For et par år siden fikk jeg akutte smerter i h.skulder. Etter MR - undersøkelse ble det stadfestet senebetennelse i skulder, og det ble foreslått fysioterapi. Jeg har ikke lykkes å bli kvitt problemet til tross for at det nå har gått to år. Jeg jobber som sykepleier i full stilling med mye tunge tak, noe som ikke gjør problemet mindre. Alt i alt har jeg forsøkt fysioøvelser, Ibux i perioder med smerter og fått 3 stk kortisonsprøyter i skulderen når det har stått på som verst. Vil det hjelpe med sykemelding og totalt fravær fra tunge løft o.l. en periode (ikke prøvd til nå)? Andre tips til hva som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 38b0e...7ff Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Akupunktur og naprapat har funket for meg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Ved senebetennelse trenger senene tid til å gro tilbake fra der de er slitt, noe som tar tid og så lenge du ikke lar skuldra få hvile eller belaster den kun etter hva den tåler så vil problemet bare bli værre over tid. 14 dager med å gjøre ingenting må i hvertfall til. Senebetennelse er muskelfestene som er slitt løs fra beined de skulle ha sittet i og gror ikke fast så uten hvile rett og slett. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hei. Vil det hjelpe med sykemelding og totalt fravær fra tunge løft o.l. en periode (ikke prøvd til nå)? Andre tips til hva som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 38b0e...7ff Det er det eneste som hjelper........ Senebetennelse er en kronisk tilstand pga overbelastning. Den går ikkje over så lenge du fortsetter å belaste senen slik du gjør. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Du må la skulderen hvile mens du øver den opp igjen hos fysioterapaut.Hvis du virkelig ikke tar deg tid til det så vil det bare bli verre, og du kan ende opp med en skulder du ikke kan bruke. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 det er ikke kjekt med fravær synes jeg, men det er vel kanskje et nødvendig onde. tenker å ta en prat med fastlegen i morgen og finne en videre strategi. Anonymous poster hash: 38b0e...7ff Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Fravær er aldri kjekt men det er dette vi har sykemeldingsordninger til slik at kroppen kan komme seg og du kommer i full jobb igjen etterpå. Alternativet er å få en kronisk skulder som bare blir værre og værre uten muligheter for å få den bra igjen. Trygdede som går rundt med holdningen "hvorfor skal jeg jobbe, jeg får da trygda mi uansett" har jeg lite til overs for og det er dem som ødelegger hele trygdesystemet slik det er i dag. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2013 Fravær er aldri kjekt men det er dette vi har sykemeldingsordninger til slik at kroppen kan komme seg og du kommer i full jobb igjen etterpå. Alternativet er å få en kronisk skulder som bare blir værre og værre uten muligheter for å få den bra igjen. Trygdede som går rundt med holdningen "hvorfor skal jeg jobbe, jeg får da trygda mi uansett" har jeg lite til overs for og det er dem som ødelegger hele trygdesystemet slik det er i dag. det er nok en kronisk senebetennelse ettersom den har eksistert i snart to år. men det er nok realistisk at jeg kan bli kvitt den med hvile og trening. jeg ble aller best sommeren 2013 da jeg trente en del og hadde en mnd. sommerferie. får ta en prat med fastlegen og forklare situasjonen. dessverre synes jeg han kan være litt initiativløs ift. sykemelding. blir stort sett tabletter og evt. en henvisning videre i systemet. det faller ikke naturlig for meg å kreve eller krangle meg til en sykemelding! Anonymous poster hash: 38b0e...7ff Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Rett trening og hvile er det du trenger. Og selv om skuldra di blir fin kan du få midlertidige tilbakefall år etter år. Var i hvertfall sånn etter at jeg brøt på meg senebetennelse i høyre armen. Det gikk over etter et par-tre uker men så kom det tilbake igjen år etter å mange år etterpå. Fikset tilbakefallene med å bruke venstrearmen mere aktivt for å la høyre få ro og det har hjulpet hver gang. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 det er nok en kronisk senebetennelse ettersom den har eksistert i snart to år. men det er nok realistisk at jeg kan bli kvitt den med hvile og trening. jeg ble aller best sommeren 2013 da jeg trente en del og hadde en mnd. sommerferie. får ta en prat med fastlegen og forklare situasjonen. dessverre synes jeg han kan være litt initiativløs ift. sykemelding. blir stort sett tabletter og evt. en henvisning videre i systemet. det faller ikke naturlig for meg å kreve eller krangle meg til en sykemelding! Anonymous poster hash: 38b0e...7ff Husk at din fastlege skal fungere som ett mellomledd, du må ofte FORTELLE legen din hva h*n må gjøre. Du må lære deg å faktisk bare kreve mer, det er snakk om noe potensielt alvorlig og ikke en liten hoste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå