Petterfp94 Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Heisann Lat og dum som jeg er strøk jeg på R1 eksamen, uten å ta den opp igjen, under året med R2 - som jeg også strøk i. Har ganske greie karakterer i andre fag, så er kun matten jeg må ta opp igjen. Men lurer på hva som gir studiekompetanse. Jeg ønsker ikke ta realfagsrelatert utdannelse (Ingeniør, etc) så har ikke behov for R2. Men jeg har kun fordypning i realfag utenom.Fagene jeg har utenom de obligatoriske er:Fysikk 1Kjemi 1Teknologi og forskningslære 1Teknologi og forskningslære 2R1 (Ikke bestått)R2 (Ikke bestått)Det jeg lurer på er om jeg kan eksempelvis ta kun R1 (som vistnok skal være det samme som S1 + S2, og om dette gir generell studiekompetanse? Evt. om jeg kan ta S1 + S2, i stedet for R1 og R2 og dette gir studiekompetanse..Håper noen kan hjelpe!: ) Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Ja, du kan velge å kun ta opp R1, men da må du ta opp et annet fag som erstatter R2. Men du må være obs på at du ender opp med fordypning i to fag på vitnemålet, da står du igjen med å erstatte R2 med fysikk 2 eller kjemi 2. Eller så kan du som du sier erstatte R1 og R2 med S1 og S2. Da vil du også ende opp med fordypning i to realfag. Valgte du forresten bare to fag på vg3? Lenke til kommentar
Petterfp94 Skrevet 30. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2013 Ja hadde kun 2 fag. Er selvsagt ganske ettersmart på dumme valg, men bedre sent enn aldri Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Enig, bra at du har funnet ut av hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå