Weeb91 Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hei. Har nettopp bygget ny pc, og nå er den oppe å går, etter noe feilsøking ang. harddisken, som jeg konkluderte med var gåen. Nå prøver jeg å fikse problemet med ramen, bios oppdager kun 1 av de 2 brikkene som er installert. Oppsettet mitt finner du på prisjakt linken under http://www.prisjakt.no/list.php?l=78043&view=l Rambrikkene er av type CMY8GX3M2A1600C9R (Corsair) Fant de ikke i kompabilitetslista i brukermanualen på Asus maximus vi gene. Må jeg da sende de i retur, eller kan jeg endre noen innstillinger? De står også på 1333MHz selv om de er listet til 1600 Nå har jeg holdt på med pcen siden fredagskvelden, og vil gjerne få pcen til å fungere nå... :-) Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 1 Se om du ikke har bøyd en av pinnene under cpu .. vært borte i det for 3 andre som har bygget pc 2 MHz is seg selv må settes manuelt i bios til 1600 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Sjekk aller først at minnebrikkene er trykket helt ned i slotene de sitter i. Hvis fortsatt kun en minnebrikke blir detektert, ta ut den ene og sjekk at maskinen starter. Deretter bytter du med den andre minnebrikken. Dette for å sjekke om det er feil ved en av minnebrikkene. Hvis begge fungerer, prøv å benytte de 2 andre slotene på hovedkortet. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Fått satt minne til 1600 mhz nå, men vil kun detektere en minnebrikke..:-/ Har oppdatert bios og alle andre drivere, og prøvd det som ble posta over, men ingen endringer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå