biertw Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hei Har ett par Alfa Bever sko som jeg kjøpte tidlig i høst, og har kun brukt dem et par - tre ganger. Brunfargen på støvelen har blitt noe "falmende", og lurer på om det er riktig at de blir sånn eller om jeg burde gjøre noe med det? Jeg synes det ser ut som støvelen ikke har det noe bra, ser liksom uttørket ut Jeg har sprayet dem med en type impregnering for lær som jeg kjøpte i en skobutikk, som visstnok skal passe til alle typer lær. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 prøv en skopuss... de selges i små bokser og man må smøre det inn for hånd med en svamp eller klut.det er mer tidskrevende og skittent men det fungerer MYE bedre enn spray. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Alt skotøy av lær, må tilføres fett for å ikke tørke ut. Ved slitasje (på overflaten), forsvinner også fargen, som kun sitter på overflaten. Rengjør støvlene og puss den med skosmørning. Og som det er nevnt, skosmørning finnes i de fleste farger. Dette bør gjøres regelmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå