Gå til innhold

De viktigste forskjellene på Xbox One, PlayStation 4 og Wii U

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er foreløbig ingen spessiell grunn for å sørge over å ikke ha fådd tak i en PS4 riktig enda. Har nå hadd min PS4 siden 4 desember og har COD: Ghosts og Black Flag til maskina. Runnet Ghosts en gang og har ikke orket å spille det ellers fordi jeg har kompiser som bare spillet det på xbox. Black flag er ikke ille, men etter så mange collectibles som er i spillet så er jeg rett å slett blidd lei. Har for vane for å ville samle alt av collectibles og iallefall når dem står markert på kartet. Har ikke runnet storyen i Black Flag enda, men har istedet gådd tilbake å bynt å spille GTA5 storyen på nytt på 360. Gleder meg virkelig til det kommer på PC.

Lenke til kommentar

Ah cool.

Jeg ser for øvrig ingen spill jeg ønsker spille på de to listene.

Så da går det på kontroll og UI, funksjonalitet osv.

Kontrollen vinner ps4 for min del, men UI og funksjonalitet er up in the air siden det er mye sw related som kan endre seg før jeg får sjansen til å velge en konsoll.

Vi har begge her, og PS4 virker en del enklere å bruke - xboxen har litt den samme følelsen som windows 8, hvor ting er over alt i alle mulige menyer og den eneste måten å finne frem på egentlig er å søke. PS4 kjennes mer tradisjonell konsoll ut; mindre funksjonalitet men UIet virker også en del enklere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det "naturligvis" Ps4?

De koster det samme, xbox har bedre exclusives og software, du får med kinect, bedre kontroller (dette varierer fra person til person), bedre headsett, begge må betale for internett.

Så, ja. Ps4 har litt bedre ram, men jeg synes at Xbox One er "naturligvis" et bedre kjøp.

Jeg skriver "naturligvis" fordi det er FOR MEG naturlig å fortsette med Sony, fordi de - etter MIN ERFARING - er et sikrere kjøp enn en "rød ring av død".

Jeg har eid både Xbox og 360, men begge har tatt kvelden.

Samtidig har både PS1, 2 og 3 levd fint, uten noen problemer, neppe tilfeldig.

Sony er kvalitet, MS har for mange nødløsninger.

Jeg skriver ikke "naturligvis" fordi det er en selvfølge for samtlige, men fordi det er MITT valg.

Min boikott av USA har også en rolle med i dette, men det er fortsatt min mening og mitt valg.

Hva du mener og tror om konsollene, lest ut fra spesifikasjoner, er opp til deg, naturligvis.

Historien viser, sett fra mitt synspunkt, at Sony er et tryggere valg.

Ha et spillerikt godt nytt år :)

Lenke til kommentar

Du boikotter USA?

Fire av de ti største aksjeholderne av Sony er amerikanske, så du sliter litt hvis det er planen.

Er ikke mye som ikke gir USA gevinst.

Bossznakemaster: når du skriver "runnet", mener du "rundet" som i fullført spillet?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hvorfor er det "naturligvis" Ps4?

De koster det samme, xbox har bedre exclusives og software, du får med kinect, bedre kontroller (dette varierer fra person til person), bedre headsett, begge må betale for internett.

Så, ja. Ps4 har litt bedre ram, men jeg synes at Xbox One er "naturligvis" et bedre kjøp.

Jeg skriver "naturligvis" fordi det er FOR MEG naturlig å fortsette med Sony, fordi de - etter MIN ERFARING - er et sikrere kjøp enn en "rød ring av død".

Jeg har eid både Xbox og 360, men begge har tatt kvelden.

Samtidig har både PS1, 2 og 3 levd fint, uten noen problemer, neppe tilfeldig.

Sony er kvalitet, MS har for mange nødløsninger.

Jeg skriver ikke "naturligvis" fordi det er en selvfølge for samtlige, men fordi det er MITT valg.

Min boikott av USA har også en rolle med i dette, men det er fortsatt min mening og mitt valg.

Hva du mener og tror om konsollene, lest ut fra spesifikasjoner, er opp til deg, naturligvis.

Historien viser, sett fra mitt synspunkt, at Sony er et tryggere valg.

Ha et spillerikt godt nytt år :)

Respekterte din menig helt til du sa at du boikottet USA, våre allierte, våre venner, våre brødre! (5 millioner amerikanere har norske gener)

Og det med at Sony er tryggere er ren bullshit. Sony gjør det gårlig økonomsik og det kan man ikke si om microsoft. Leste igår at det var 79% sjanse for at sony gikk konkurs.

Og det er ingen tilfeller av RROD på the one, men det er det på Ps4, søk opp The blue line of death.

Lenke til kommentar

Nintendo har 22% sjanse for å gå konk.

Microsoft som har råd til å kjøpe seg flere av verdens land har 1% sjanse for å gå konk.

Ser måten de regner det ut på, og forstår hvorfor de gjør det, og hvordan de kommer til de tallene, men det er fremdeles tull som forbruker å gå etter noen slike tall, da det er ikke er det de er for i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du?

Artikler som bruker absurde headlines og innhold som gir hits på siden deres slik at de genererer mer trafikk.

Feks "Microsoft bankrupt in May!" hvor en uteligger som en gang så ordet "aksje" på avissengen sin har sagt det. Mao oppblåste og misledende historier.

Lenke til kommentar

Hva mener du?

Artikler som bruker absurde headlines og innhold som gir hits på siden deres slik at de genererer mer trafikk.

Feks "Microsoft bankrupt in May!" hvor en uteligger som en gang så ordet "aksje" på avissengen sin har sagt det. Mao oppblåste og misledende historier.

Vi får vel se på det du! :p

Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke noe å "se på". Jeg sier ikke at "dette skjer ikke", jeg sier kun at artikkelen er trafikk-generator med villedende tittel, laget kun for å generere trafikk via "omgrly!!!???" faktoren.

Og det er ikke noe tiden vil vise, det er bare straight up sant :p .

Lenke til kommentar

Respekterte din menig helt til du sa at du boikottet USA, våre allierte, våre venner, våre brødre! (5 millioner amerikanere har norske gener)

Og det med at Sony er tryggere er ren bullshit. Sony gjør det gårlig økonomsik og det kan man ikke si om microsoft. Leste igår at det var 79% sjanse for at sony gikk konkurs.

Og det er ingen tilfeller av RROD på the one, men det er det på Ps4, søk opp The blue line of death.

Tror ikke du forstår noe av hva jeg skriver.

Min erfaring er - og forblir - min erfaring.

Du får bare fortsette å lese og tro hva du vil, men en Xbox kommer ikke innenfor dette husets fire vegger uansett, det er sikkert.

Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke noe å "se på". Jeg sier ikke at "dette skjer ikke", jeg sier kun at artikkelen er trafikk-generator med villedende tittel, laget kun for å generere trafikk via "omgrly!!!???" faktoren.

Og det er ikke noe tiden vil vise, det er bare straight up sant :p .

Hehe, du legger deg altfor mye opp i hvilken side jeg linket til. Dette er ikke siden som har gjort denne anaylsen, de sier bare at noen analytikkere tror at de kan gå konkurs. Du legger deg altfor mye oppi at siden har adds og at de vil spre rykter. Kan linke flere sider som sier det samme.

Og vi alle vet at sony gjør det ikke så bra på elektronikk for tiden. Hvor mange eier sony telefoner nå eller går å kjøper sony tver eller sony pcer, nesten ingen!

Sony sliter og det er fakta!

Lenke til kommentar

Neida, ikke siden. Jeg snakker om kilden og artikkelen.

Jeg kan enkelt skrive en artikkel hvor en "høyt ansett øyelege" sier at "forskning tilsier at man ser lilla enhjørninger og får lavere sjangse for øyekreft dersom man spiser Snickers", men at det er øyelegekompisen min som sa det dritings når han var femten er liksom ikke det første i linja. Fremdeles helt korrekt!

Når jeg da skriver artikkelen med overskriften "Forskning: Spesiell sjokolade minimerer risiko for øyekreft!" er det åpenbart at det er en trafikk-generator, og når man leser den ser man at "ah, okay, så det er basically bullshit".

Se tittelen på artikkelen kontra innholdet.

Lenke til kommentar

Neida, ikke siden. Jeg snakker om kilden og artikkelen.

Jeg kan enkelt skrive en artikkel hvor en "høyt ansett øyelege" sier at "forskning tilsier at man ser lilla enhjørninger og får lavere sjangse for øyekreft dersom man spiser Snickers", men at det er øyelegekompisen min som sa det dritings når han var femten er liksom ikke det første i linja. Fremdeles helt korrekt!

Når jeg da skriver artikkelen med overskriften "Forskning: Spesiell sjokolade minimerer risiko for øyekreft!" er det åpenbart at det er en trafikk-generator, og når man leser den ser man at "ah, okay, så det er basically bullshit".

Se tittelen på artikkelen kontra innholdet.

Tittelen og innholdet er akkurat det samme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...