Gå til innhold

NUC, Mac eller Blueray?

Anbefalte innlegg

Har gammel HTPC (Zotac Z-Box), men den har to problemer: 1: den bråker for mye, 2: den gir ikke så god bildekvalitet. Vurderer å bytte den ut i noe annet.

Trenger noe jeg kan se på hd/full-hd tv-serier, filmer etc, og må være kompatibel med .SRT-tekster da jeg bruker det ofte. Vil gjerne spille av filene trådløst fra gamle-pcen. Pluss: den må være ganske stille.

Har sett på 3 alternativer:

1. Bluray: Panasonic DMP-BDT500 (2600,-)

2. Intel NUC, 4gb, i3 m. Logitech TK820 (6000,-)

3. Mac Mini 4gb, i3, Magic Trackpad + wirelesskb (6000,-)

Vil bare spille av tv-serier og film med srt-tekstfiler, med høyest mulig bildekvalitet, lite inputlag, forstyrrelse etc.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvorfor er Bluray-spilleren et alternativ?

Hvordan har du tenkt til å bruke den? Med tanke på at du vil ha .srt filer vil jeg tro du har "løse" filmer. Usikker på hvor bra det spilles av via blurayspilleren. Med en NUC så har du jo en PC, og da kan du jo finne videomateriell rett fra den.

Lenke til kommentar

Med NUC/Mini kan du jo kjøre XBMC eller Plex å få tidenes mediasenter. Med alt utstyret så lister du jo opp identiske priser, altså 6000,- pr. Da ville jeg uten tvil valgt Macen.

1. Mer elegant under TVen.

2. Stillegående.

3. Og viktigst, her får du igjen MYE større andel ved videresalg den gangen du ikke føler behovet eller vil oppgradere. Min erfaring med andrehåndsalg av Apple og Mac har vært intet annet enn fantastisk mtp. at jeg taper svært lite sammenliknet med hva jeg har gjort på elder PCer jeg har solgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...