Smurflin96 Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Hei,Har to 770 kort som jeg netopp har putta i maskinen, men de er ALT for varme synst jeg. Når jeg kjører Furmark får jeg en max temperatur på 83 på begge kortene. Har prøvd og bytte på vifter, endret retninger,men ingenting funker ...Så jeg lurer da på hva i alle dager som gjør at jeg får disse temperaturene? er det rett og slett elendige vifter/feil opsett ? Jeg har 2 vifter fremme som intake, 1 bak , og 2 oppe (inkl.radiator) som exhaust.I Idle holder begge kortene seg på 28-31 , noe jeg synst er normalt.Kabinettet er Cooler master CM690 IIIHåper noen kan hjelpe meg, Endret 29. desember 2013 av Smurflin96 Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Hvis du hadde tatt et søk i Google hadde du fort funnet ut at 83 grader er rimelig standard. Nå vet jeg ikke hvilke kjøler som sitter på kortene dine, men uansett er det helt ok temperatur og ha på luftkjøling, ihvertfall når du kjører Sli. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 var faktisk lave temperaturer til å kjøre SLI Som regel blir det øverste kortet opp mot 100grader når du kjører SLI Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Som de andre over skriver så er det en normal temp. Skal du få lavere må du sett viften på manuelt, men da får du mere støy. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Som de andre sier, 83 grader er normalt, jeg har 80 grader på Titan kortene mine i SLI, og det er det som er satt som normalt temperatur mål for disse kortene. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Kortene PRØVER å oppnå rundt 80-85 grader. Hvorfor? Fordi kortene da automatisk vil overklokke/booste seg ekstra om tempen er lav, for å oppnå best mulig ytelse. Høyere temp betyr også bedre/raskere varmeoverføring, som igjen betyr at du trenger lavere viftehastighet, som igjen gir mindre støy. Hadde et menneske holdt 83 grader så ville jeg godtatt bruken av "ekstremt varme". Men dette er nå altså ikke dette, og LANGT fra noe ekstremt. Hadde vi kanskje snakket over 110 grader, så kunne jeg nok hevet øyenbrynene. Endret 29. desember 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Kortene som er snakk om her er DirectCU kort. (kjenner smurflin:-P) I forhold til mitt gamle DirectCU 660 SLi oppsett med mye overklokk passerte eg aldri 65c. Kompisen min sitt 660ti SLi oppsett med mye overklokk passerer heller aldri 70c.Med mitt nåværende oppsett med DirectCU 780 med overklokk har eg ikke passert 70c. Hadde det vært snakk om referanse kortene hadde tempen vært normal. Så i mitt syn er det vell mye varme det er snakk om her, dog ikke ekstremt men mer enn hva som eg finner normalt når det gjelder DirectCU kjølerene. Kan også nevne at kjølerene på Asus sine 7 serie kort skal være enda bedre en 6 serie kortene og da er det svært merkelig at de er hele 20c varmere på full load enn mine gamle 660 kort.. Endret 29. desember 2013 av ThomasS85 Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Kortene som er snakk om her er DirectCU kort. (kjenner smurflin:-P) I forhold til mitt gamle DirectCU 660 SLi oppsett med mye overklokk passerte eg aldri 65c. Kompisen min sitt 660ti SLi oppsett med mye overklokk passerer heller aldri 70c.Med mitt nåværende oppsett med DirectCU 780 med overklokk har eg ikke passert 70c. Hadde det vært snakk om referanse kortene hadde tempen vært normal. Så i mitt syn er det vell mye varme det er snakk om her, dog ikke ekstremt men mer enn hva som eg finner normalt når det gjelder DirectCU kjølerene. Kan også nevne at kjølerene på Asus sine 7 serie kort skal være enda bedre en 6 serie kortene og da er det svært merkelig at de er hele 20c varmere på full load enn mine gamle 660 kort.. Er disse temperaturene fra testing med Furmark? Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Alt fra Furmark, 3Dmark og generell spilling. Får konstante temperaturer uansett hva eg velger. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Er disse temperaturene fra testing med Furmark? neppe... Hvorfor i H"#¤#¤& er det noen som tester skjermkort med Furmark? Ingen spill/programmer er i stand til å kjøre skjermkortet like hardt som dette, og selv nVidia fraråder folk å bruke det. Det er rene viruset for skjermkort. For stabilitetstesting er det totalt overkill. Selv spiller jeg BF4 for stabilitetstesting, og det er morro som bonus Forresten så er 2 stk DC2 i sli ganske dårlig sånn kjølemessig hvis de står nærme hverandre. Det øverste kortet vil få for lite luft i forhold til det nederste. Dermed er ofte det øverste varmere. For sli med luft kan referansekjøler være vell så god siden de blåser ut lufta. Endret 29. desember 2013 av Nizzen 3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Det funker i tillegg kun for AMD-kort. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Kortene som er snakk om her er DirectCU kort. (kjenner smurflin:-P) I forhold til mitt gamle DirectCU 660 SLi oppsett med mye overklokk passerte eg aldri 65c. Kompisen min sitt 660ti SLi oppsett med mye overklokk passerer heller aldri 70c.Med mitt nåværende oppsett med DirectCU 780 med overklokk har eg ikke passert 70c. Hadde det vært snakk om referanse kortene hadde tempen vært normal. Så i mitt syn er det vell mye varme det er snakk om her, dog ikke ekstremt men mer enn hva som eg finner normalt når det gjelder DirectCU kjølerene. Kan også nevne at kjølerene på Asus sine 7 serie kort skal være enda bedre en 6 serie kortene og da er det svært merkelig at de er hele 20c varmere på full load enn mine gamle 660 kort.. Det er en voldsomt forskjell på GPU Boost 1 som er på 600-serien og GPU Boost 2 som er på 700-serien og Titan, GPU Boost 2 justerer frekvens og viftehastighet etter temperatur i motsetning til strømforbruk. Det betyr at skjermkortene sikter seg inn mot 80-85C under drift. Merk også at det er snakk om CM 690 III som ikke akkurat er designet for å takle 400-450W med varme som dumpes innvendig i kabinettet. Temperaturene er akkurat som forventet, og skjermkort takler helt fint temperaturer oppmot 100C uten problemer. Det er faktisk stort sett materialer med smeltepunkter på godt over 200C som brukes i skjermkort, og ikke vann som enkelte ser til å tro. Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) DCII dårlig for sli? Hverken meg eller mine kompiser har hatt varmeproblemer med sli oppsett med DCII kort. Tempen har kun økt 5c til 10c ved vanlig spilling av BF4 ol. Har du peiling på hva du gjør angående vifteoppsett så skal ikke du ha noe særlig problemer med det. Smurflin er den første som har opplevd såpass høye temperaturer ved bruk av SLi. Vet hvordan gpu boost 2 fungerer men allikevel så vil ikke mitt 780 kort nærme seg 80 engang. Så vidt den nærmer seg 70 ved spilling på full guffe på BF4 og lett overklokk. Som eg og har sagt tidligere så er ikke tempen hans spesielt høy med tanke på hvor mye et skjermkort tåler men når man kjøper et DCII kort så forventer man at det faktisk er kjøligere enn referanse hårføneren. Anyways så har Smurflin fikset litt rundt på viftene sine slik at de fungerer skikkelig samt han har bestilt noen nye og allerede har han fått tempen bra ned med mye overklokk. Den høye tempen hans var rett å slett dårlig sirkulasjon. Ikke pga gpu boost 2 og DCII SLi Endret 29. desember 2013 av ThomasS85 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Har 6 660TI kort i 3 pcer. Gpu1 er 74C og Gpu2 er 66C, viftene på 56%. Kjører på 1136MHz 780TI har ca 76c og viftene ca 65%. Kjører på 1124MHz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 Det blir jo dårlig luftsirkelasjon med dc2 i sli Bra han fikset det da. Men du har bare ett 780? Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Eg har kun et foreløpig men skal kjøpe enda et i løpet av neste halvår. Har gått vell mye peng i PCen i det siste :-P Må også oppgradere strømforsyningen ettersom 650w blir i det minste laget for 2stk 780 :-P kortet er forsåvidt klokket til 1160/6300. Har såvidt begynt med å prøve meg fram men har fått grei økelse i ytelse og det kjører stabilt enda på lave temperaturer Ja, godt han fikk skikkelig sirkulasjon i kabinettet. Er alfa omega med god sirkulasjon med d type kjøler. Referanse kjøleren blåser i det minste varmluften ut av kabinettet :-P Endret 29. desember 2013 av ThomasS85 Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 kan ikke sammenligne ett kort med 2stk i sli uansett hvordan du vrir og vender på det, da har den jo så mye luft å boltre seg med som den orker Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 29. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Som du tydeligvis ikke har fått med deg så har eg nett gått over til singel 780 :-) Hadde 2stk 660 før uten at tempen forandret seg noe særlig.. Har du skikkelig vifteoppsett så vil du ikke merke store forskjellen... Trådstarter har uansett løst problemet sitt nå ved å endre vifteoppsett og fikk tempen ned på normalt DCII nivå Update: Da har han passert 1260mhz og ligger på samme temp som han oppga i første posten. 75c-85c Endret 29. desember 2013 av ThomasS85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå