Gå til innhold

Trenger en oppgradering?

Anbefalte innlegg

som en ganske heftig gamer har jeg blitt veldig avhenging av å ha 60+ FPS på en hvær tid, jeg skaffet meg en ganske dyr pc (18k) men den begynner å bli litt gammel nå, og det merkes med lagg spikes og generelt lavere FPS en vanlig.

Team fortresse 2 som er hva jeg spiller mest lå på 250-400 fps heletiden før, nå ligger den på 50-160.

jeg kjørte en 3DMARK og her er hvordan den så ut.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/102601383/3dm.png

og her er DxDiag'en
https://dl.dropboxusercontent.com/u/102601383/DxDiag.txt

tårnet er ett Antec 1200

har helst lyst til å løse det uten å måtte bruke penger, kanskje en ekstra støv tørking eller en reformatering vil løse det? men hvis det er noe som ikke kommer til å hjelpe har jeg ikke så lyst til å bytte ut alt for mye, men jeg har lyst til å invistere nok til at den er stabil, jeg tror 5000kr er et greit tall jeg vil stoppe på.

med fokus på en stabil FPS hvor bør pengene gå?

~Simen Valom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt en grundig fysisk rens av maskinen innvendig, inspisert skruer, ledninger, kontakter, kjøling, OSV. Så ville jeg undersøkt om der er nye oppdateringer for BIOS som er noe å hente fra. Når så maskinen er funnet feilfri, og i god stand, ville jag flyttet ut av C: alt som ikke kan slettes.

Da først ville jeg formatere og installere Windows på nytt, kjøre maskinen og vurdere om noe mer må gjøres.

Endret av sveinsel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Formater hele maskinen :)

Ta en skikkelig rensing av hele kabinettet, blås rent, q-tips på alle viftebladene, ny cpu pasta.

Åsså som sakt formater "shite" ;)

Jeg selv formaterer 2 ganger i året og har en super pc. Blitt litt mindre av formateringen etter jeg fikk SSD.

Har du ssd? ellers anbefaler jeg deg å kjøpe dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...