Jetfighter Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Hei Jeg lurer på om det er vanskelig å lære seg å spille piano? Jeg synes ikke det ser så veldig vanskelig ut om man løser "koden" og lærer seg å lese noter. Hvordan er enkleste og beste måte å lære seg å lese noter på? PS: jeg hadde ikke problemer med å lære meg noen programmeringsspråk, elektronikk, matematikk osv. Takk for alle tips Endret 28. desember 2013 av Jetfighter Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Det er ikke så vanskelig å lære seg å spille, men det tar tid å bli god nok til at andre vil ha glede av dine kunster. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Piano er kanskje det enkleste instrumentet å korrelere noter på papir til selve instrumentet og man får mye "gratis" der. Kjøp noen bøker om emnet (med lyd og gjerne video) så får du en smak på hvor enkelt eller vanskelig det faller seg for deg. Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Nei, synes ikke det var så fryktelig vanskelig iallefall ikke når du bare spiller i en skala det vanskeligste er å lære seg noter. Lenke til kommentar
rosemeup Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Kjøp en enkel pianobok. Beste måten å lære noter, er å spille. Spill masse og lykke til! Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Trenger bra koordinasjon og kontroll på både venstre og høyre hånd for å mestre piano. Dette går ikke ann å lære seg opp til. Enten har man det, eller så har man det ikke. Man finner det fort ut egentlig. Lykke til! Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Øving, øving og øving. Mengdetrening har alt å si. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Trenger bra koordinasjon og kontroll på både venstre og høyre hånd for å mestre piano. Dette går ikke ann å lære seg opp til. Enten har man det, eller så har man det ikke. Man finner det fort ut egentlig. Lykke til! Man kan selvsagt trene seg opp til dette også som alt annet. Noen har naturlig talent og for dem vil ting falle lettere, men med iherdig innsats og trening kan man fint få det til. Koordinasjon og kontroll er jo en tillært evne hos alle mennesker. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg har drevet med racing(motorcross) og fløyet maaaaaaaange timer fjernstyrt helikopter og fly. Jeg har veldig god koordinasjon på begge hender. Før var jeg ganske surrete og ustødig, men jeg har fått veldig god koordinasjon og stødighet med årene jeg har fløyet rc helikopter og drevet med presisjonsarbeid på helikopteret. Jeg skal kjøpe en bok neste helg Noen forslag? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Ingrid Bjørnov har en pianobok som jeg fant ganske artig... Men jeg gadd ikke øve mer, og var så vanskelig å ta med pianoet på nach... Lenke til kommentar
06855885447 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det beste er jo å gå til lærer, for å få med seg det grunnleggende. Hvis du øver inn feil teknikker i starten er det værre å venne seg av det. Noter er veldig viktig, men det er også fint å ikke bruke noter i blant for å øve seg på å ta sanger på øret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå