Gå til innhold

Kjøp av fullvoksen hund - Nettsider - Utlandet -


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg bor i en veldig stor gård, masse hopp hester og stor hage. Vi har totalt bare 4 hunder, 3 av dem er jack russells og 1 boston terrier. Vi har også et lite hundpansjonat hvor folk kan ha sine hunder i et par dager. Vi er alle veldig glade i hunder og har stor respekt for dyr generelt. Ingen av hundene er mine og jeg har lenge ønsket meg en, men har ikke hatt tid. Problemet har vært at jeg jobber, reiser og går på skole. Framtiden er også VELDIG usikkert. Vil derfor ha en fullvoksen hund av rasen enten jack russells, boston terrier eller fransk bulldog. Helst 1-2,5 år gammel. Kjønnet er ikke så viktig for meg, men om jeg kan velge ville jeg gått for en tik pga alpha hunden i gården ikke skal bli helt gal.

 

Har søkt rundt på finn.no og mange andre nettsider, både sverige blocket.se og norske sider. Er veldig vanskelig å finne. Lurte derfor på følgende....

 

Kan jeg kjøpe SKK-reg hunder fra utlandet? Kan noen henvede meg til en nettside med litt mer informasjon.

 

Kjenner dere til noen gode nettsider for salg av hunder? Tyske, engelske, nederlanske, danske, svenske eller norske? For meg spiller det ingen rolle. Jeg kan godt reise for å få meg en hund som jeg har så lenge lengt etter.

 

Tenker meg at en nettside med mer informasjon og et par link til gode "nettbutikker" vil hjelpe meg mye.

 

Takk:)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, det er noen regler å forholde seg til ved import av hunder.

I tillegg skal man være klar over at det i enkelte land er sykdommer vi absolutt ikke vil ha til Norge, også land det dessverre er lov å importere hunder fra!

Dette gjelder blant annet Romania.

 

Du må også vente minst 21 dager før import av hund fra de fleste land, dette med tanke på rabiesvaksinering.

Man må også utføre behandling mot revens dvergbendelorm innenfor et bestemt tidsrom.

 

Siden dere driver hundepensjonat bør dere være ekstra forsiktig med tanke på hva dere tar inn, å få inn sykdommer som vi ikke ønsker her i landet kan lett påføre et pensjonat kostnader på flere titusener om man er uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...